Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زنجیره تامین کالاهای فرهنگی در کشور نیاز به نوسازی دارد چون ما در برخی از حلقه های این زنجیره از جمله ترویج، عرضه و ارسال اختلال داریم که نمایشگاه مجازی کتاب تلاشی برای بهسازی این زنجیره است.

به گزارش قدس آنلاین، سید یاسر احمدوند  امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مهمانی فرهنگی بانشاطی است که ویراستاران، تصویرگران،  نویسندگان، مصححان، صفحه آراها، گرافیست‌ها و بدنه نشر و فعالان حوزه چاپ و ترویج و توزیع کتاب در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد عناوین کتاب های منتشر شده رشدی قریب ۱۵درصد را نسبت به سال گذشته تجربه کرد که نشانه‌های عبور از دوره رخوت و رکود ناشی از کرونا در حوزه فرهنگ را مشاهده می کنیم،
احمدوند بر نقش رسانه و ترویج در توسعه فعالیت‌های این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: از همه بخش های حاکمیتی و نهادهای خصوصی دعوت می کنیم برای خرید از نمایشگاه مجازی مشارکت کرده و تخصیص حمایت یارانه ای برای مجموعه زیر نظر خود داشته باشند.  
وی کتاب را موثرترین ابزار فرهنگی و پرمخاطب ترین کالای فرهنگی برشمرد گفت: زنجیره تامین کالاهای فرهنگی در کشور نیاز به نوسازی دارد، ما اختلال داریم.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از هزار ناشر حضور داشتند و بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارایه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده بود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی در ایران به شکل مجازی برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسر احمدوند نمایشگاه مجازی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در غرفه ۴۱ این نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ظرفیت سرمایه گذاری و توانمندی دو زنجیره ارزش مهم بادام و آبزیان چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود.
منزوی افزود: معرفی زنجیره بادام و آبزیان برای جذب سرمایه گذاران و معرفی به کارآفرینان ارائه خواهد شد.
وی گفت: ۳ هزار مهمان از سراسر دنیا مهمان این نمایشگاه خواهند بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند