Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: با افزایش متقاضیان مسکن ملی با مشکل کمبود زمین در استان کردستان مواجه خواهیم بود.

عرفان مرادی امروز (۲۶دی) در جلسه شوای مسکن استان اظهار کرد: از تاریخ ۱۵ آذر تا ۱۵ دی سایت ثبت نام برای مسکن ملی برای سه شهرستان سقز، دیواندره و دهگلان فعال و بالغ بر ۲۸ هزار نفر متقاضی مسکن در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: طی چند روز اخیر بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام متقاضیان مسکن ملی برای همه شهرهای استان کردستان بازگشایی شد.

مرادی به موضوع و اهمیت تامین زمین اشاره کرد و افزود: با بازگشایی سایت و افزایش تعداد متقاضیان و اهمیت موضوع تامین زمین، مسئولیت ما افزایش پیدا کرده است؛ زیرا در سطح استان برای تامین زمین با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر با بازگشایی سایت ثبت نام مسکن ملی حدود ۵۴ هزار نفر متقاضی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: در بانه حدود یک هزار و ۴۹۳ نفر، در بیجار یک هزار و ۷۷۷ نفر، در دهگلان ۴ هزار و ۸۲۲  نفر، در دیواندره ۷ هزار و ۹۶۶ نفر، در سریش آباد ۱۴۸ نفر، در سقز ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر، در سنندج ۱۲ هزار و ۴۳۷نفر، قروه ۵ هزار و ۵۹۹ نفر، در کامیاران ۲ هزار و ۴۴۱ نفر، در مریوان یک هزار و ۷۹۳ نفر، در موچش ۸۳ نفر، شویشه ۲ نفر، زرینه ۳ نفر، کانی دینار ۱۳ نفر، بلبان آباد ۱۱ نفر، سروآباد ۱۹ نفر و در یاسوکند ۱۳۸ نفر برای طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ثبت نامی‌هایی که از قبل صورت گرفته است در راستای اقدام قانونی مسکن تا به امروز  مجموعا ۷۸ هزار و ۵۹۳ نفر است، لذا با تداوم بازگشایی سایت تعداد متقاضیان نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این مهم نیازمند تامین زمین کافی در سطح استان است.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیتی که قبلا وزارت‌خانه اعلام کرده بود ۲۲ هزار نفر برای شهر سنندج و در شهر سقز ۹ هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

وی در پایان در خصوص بحث تامین مسکن برای مجردهای بالای ۲۳ سال گفت: در چند روز اخیر حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افراد مجرد در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ثبت نام کرده اند تامین زمین مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز