Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف سعودی به رغم تشدید حملات هوایی خود به جبهه مأرب، به موفقیت‌های میدانی جدید نیرو‌های صنعاء اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، با وجود تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به اطراف شهر «مأرب»، این ائتلاف چند ساعت پیش اعتراف کرد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های جدیدی در این جبهه دست یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه سعودی «الحدث» به نقل از برخی منابع اعتراف کرد که در حال حاضر درگیری‌ها در اطراف نقطه الفلج در بخش «وادی عبیده» و مشرف به کوه‌های «البلق» در جنوب شهر مارب که پیش از این تحت کنترل نیرو‌های صنعاء درآمده بود، ادامه دارد. منطقه الفلج ورودی شهر مأرب از طرف جنوب محسوب می‌شود.

 

به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، منابع قبیله‌ای اعلام کردند که نیرو‌های صنعاء، در تلاش برای بازپس‌گیری مواضع خود در منطقه «قرن البور» مانع پیشروی «خالد یسلم» سرکرده داعش در این منطقه شدند و طی این درگیری، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند و بقیه تروریست‌ها پا به فرار گذاشتند.

بنا بر این گزارش، در درگیری‌های اطراف نقطه الفلج، نیرو‌های صنعاء موفق شدند که حملات گروه‌های تحت حمایت ائتلاف سعودی علیه این منطقه را دفع کنند و مانع پیشروی آن‌ها شوند. درگیری نیرو‌های تحت حمایت ائتلاف سعودی با نیرو‌های صنعاء در این جبهه، با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف سعودی صورت گرفت به طوری که طی ۲۴ ساعت اخیر، ائتلاف سعودی در ۶۰ نوبت به مأرب حمله کرد و همه این‌ها بیانگر ناکامی‌های ائتلاف سعودی در آخرین سنگر خود در یمن است.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیرو‌های مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیرو‌های دولت صنعاء را آهسته کند، به طوری‌که استان مأرب یمن این روز‌ها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعودی ها یمن حملات هوایی نیرو های صنعاء ائتلاف سعودی حملات هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای