Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دادگاه های کیفری شهرستان کرج با اشاره به صدور احکام قطعی مربوط به پرونده تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری کرج و کارشناسان رسمی دادگستری گفت: در این پرونده یکی از مدیران سابق شهرداری کرج، تعدادی از کارمندان شهرداری و سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و تعدادی از افراد حقیقی به مجازات های قانونی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، آرش استکی با بیان اینکه در این پرونده 16 متهم وجود داشتند اضافه کرد: به اتهامات متهمین با عناوین فراهم نمودن موجبات تحقق بزه ارتشا، معاونت در پرداخت رشوه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، جعل در اسناد رسمی از طریق اخذ و ارائه نظر کارشناسی برخلاف واقع، پرداخت رشوه، معاونت در دریافت رشوه و دریافت رشوه در شعبه 117 دادگاه کیفری 2 کرج رسیدگی و احکام مقتضی صادر گردید و پس از تجدیدنظرخواهی در شعبه 13 دادگاه تجدیدنظر استان البرز، احکام قطعیت یافت.

وی متذکر شد: متهم ردیف اول که مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان های شهرداری کرج بوده است به دلیل 6 فقره دریافت رشوه و ادعای اعمال نفوذ به 5 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی برای 3 سال، رد و ضبط مال محکوم شده است.

معاون قضایی رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب و سرپرست دادگاه های کیفری 2 شهرستان کرج اضافه کرد: سایر متهمان پرونده به مجازات های حبس، جزای نقدی، ممنوعیت از تصدی امور دولتی و ممنوعیت از کارشناسی محکوم شدند.

وی گفت: در یکی از موارد مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان های شهرداری کرج در مورد زمینی که مورد اختلاف شهرداری و مالک بوده است با دریافت رشوه به مبلغ  پنج میلیارد ریال، وعده انصراف شهرداری از پیگیری حقوقی این موضوع و مصالحه شهرداری با مالک را داده است و در کارشناسی غیرواقعی نیز ارزش ملک بیش از دو برابر ارزش واقعی ملک ارزیابی شده بود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کارشناسی شهرداری حبس البرز شهرداری کرج محکومیت رشوه ارتشاء دریافت رشوه شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۱۲۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه تخلف اعلامی را در پی گزارش مردمی از سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و در بازرسی از اسناد و مدارک یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟