Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا زاکانی در جریان چهلمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت  ام‌البنین (س) خطاب به اعضای شورای شهر تهران در رابطه با گزارش طرح رصد توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: کار خوب و اساسی صورت گرفته که با همه وجود از کمیسیون برنامه و بودجه و از سایر اعضای شورای شهر تهران قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور اعضای شورای شهر تهران و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و مناطق مختلف نشان از کار و تلاش این مدیریت شهری را دارد. غیر از این هم انتظاری از مدیریت جهادی و انقلابی نیست.

زاکانی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و صد میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد گمارده‌ایم و ان‌شاءالله در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تهران و با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری توضیحات لازم را مطرح خواهم کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه گام بعدی در طرح‌ها نظارت بر اجرای کارهاست و شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده است تصریح کرد: در مدت حضور خود طی ۴ ماه و ۱۰ روز گذشته در مسیری که شورا هم تأکید داشته است اتفاقات بزرگی رقم خورده است و یکی از موضوعاتی که در این دوره به آن توجه شده است اینکه کلمه من‌ها به ما تبدیل شده است و در واقع بزرگترین مشکلی که در دوره گذشته مدیریت شهری داشتند و نتوانستند موفقیتی را رقم بزنند همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره شده است قابل دفاع نیست خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما در حوزه هوای پاک مسئولیت داریم و در واقع شهرداری متولی هوای پاک است اما این به آن معنا نیست که سایر دستگاه‌های وظیفه خود را انجام ندهند و این در حالی‌ست که ۲۳ دستگاه در این بخش مسئول هستند و شهرداری محور قرار دارد و همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

شهردار تهران همچنین در خصوص مسائل ایمنی در شهر تهران نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرداری تهران نیز به عنوان قائم مقام وزیر کشور به دنبال این است که از همه ظرفیت‌ها برای ایمنی تهران استفاده بکند و همه اینها را پای کار بیاورد.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم و جلسه‌ای نیز اخیرا برگزار شده و تمام رؤسای دانشگاه‌ها به همراه معاون وزیر بهداشت در این جلسه حاضر شدند تا بتوانیم ظرفیت خود را برای خدمت در حوزه سلامت ارائه کنیم.

زاکانی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی نیز مقرر شده است شهرداری تهران به عنوان محور قرارگاه اجتماعی قرار بگیرد و امروزه هم همه پای کار قرار دارند که از آن جمله می‌توان به دادستانی‌، ناجا ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری، کمیته امداد، فرمانداری اشاره کرد و مهمترین بحث این است که کلمه «ما» شکل گرفته است.

وی به طرح رصد اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمندی است و ما هم در کنار قرار خدمت در مجموعه شهرداری در روزهای پنجشنبه و همچنین نشست‌های مسئولان نواحی و مناطق از آن استفاده می‌کنیم و یک ظرفیت ویژه‌ای در مدیریت شهری خلق شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های شهرداری محدود و نیازهای ما بیش از محدودیت است و تنها راه حل برای ارائه خدمات مطلوب مدیریت جهادی و انقلابی است و بجز این مسیر نمی‌توان مسیر دیگری را دنبال کرد. همچنین پس از شناخت مسائل و موانع باید به درستی از منابع در اختیار استفاده کنیم.

زاکانی تصریح کرد: گام بعدی در حوزه مدیریت شهری این است که از ظرفیت مردم استفاده بکنیم و به موقع کارها را به مردم واگذار کنیم و این مسیری است که شهرداری تهران ترسیم کرده است.

وی به برخی از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای طرح نگهداشت و شناسایی ۳۵ هزار عارضه در محلات در بازه زمانی دو ماهه و رفع آنها و همچنین شناسایی ۹۰۰ تیر برق با مشکلات عدیده در مناطق و جابجایی ۲۰۰ تیر برق با همکاری وزارت نیرو با هماهنگی آنها از اقداماتی است که صورت گرفته است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین در این مدت ماشین‌هایی که در پارکینگ‌ها یا معابر محلی را اشغال کرده بودند شناسایی شدند که تعداد آنها دو هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که در ادامه در قالب طرح نگهداشت ۸۰۰ دستگاه جابجا شدند.

زاکانی همچنین به بحث نقاط بی‌دفاع شهری اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقداماتی آغاز شده و با وزیر نیرو جلساتی را داشته‌ایم. علاوه بر اینکه با مدیران استانی در شهرداری نیز جلساتی برگزار و تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در این دوره تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل بکنیم به عنوان مثال می‌توان به شن‌چاله‌ها اشاره کرد که علیرغم اینکه خطر عظیمی هستند فرصت طلایی نیز برای شهر محسوب می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مسئله شن چاله‌ها از سه طریق در دست پیگیری است، گفت: این موضوع از طریق معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و همچنین شهرداری منطقه ۱۸ در دست پیگیری است.

زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۵ میلیون متر مکعب مصرف آب برای فضای سبز داریم گفت: عمده این مصرف از طریق پساب انجام نمی‌شود و عمدتا از طریق چاه‌ها، قنوات و مخازن است. همچنین بر اساس برنامه باید تا افق ۱۴۱۰ صددرصد آب مصرفی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تأمین شود.

وی همچنین به موضوع بافت فرسوده در مناطق مختلف پایتخت اشاره کرد و گفت: در این بخش به دنبال این هستیم که عوارض را در اینگونه بافت‌ها متفاوت با سایر ساخت‌وسازها دریافت کنیم و لایحه آن را نیز به زودی تقدیم شورا خواهیم کرد و در خیلی از موارد نیز می‌توانیم عوارضی را دریافت نکنیم.

زاکانی به احداث بوستان‌های مربوط به بانوان گفت: در حال حاضر هفت بوستان بانوان داریم که تا پایان سال ۵ بوستان دیگر اضافه می‌شود. همچنین ۳۵۲ پارک نیز در محلات یا به صورت کامل یا به صورت بخشی برای مادران و کودکان، زنان و دختران مناسب‌سازی خواهد شد که این طرح نیز تا پایان اسفندماه عملیاتی خواهد شد.

شهردار تهران در رابطه با سرای محلات نیز گفت: ۳۴۷ سرای محله در پایتخت داریم که بنا داریم بر اساس شفافیت حرکت کنیم و در این بخش نیز هفت گام تعریف شده است که پس از مشخص شدن ستاد عالی و اساسنامه در مسیر خود حرکت خواهند کرد.

زاکانی در پایان با بیان اینکه توجه به موضوعات ریزمقیاس و کوچک شهرداری را از اجرای کارهای بزرگ دور نخواهد کرد گفت: ما در کنار چنین پروژه‌هایی، پروژه های بزرگ را نیز در شهر تهران در بخش‌های مختلف دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

شهرداری به تعهدات خود عمل و متکدیان حرفه‌ای را از نیازمندان جدا کند نگرانی از پست‌های «من درآوردی» در شهرداری تهران

۴۷۲۳۱

کد خبر 1593204

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت شهرداری تهران شهردار تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اقدامات دوره ششم مدیریت شهری این شهر در راستای رشد و توسعه شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی ظهر امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شورای ششم اقدامات کم نظیر و در برخی موارد بی‌نظیری انجام شده و فعالیت شورا در حوزه مدیریت شهری قابل دفاع است.

وی افزود: در حوزه مالی و بودجه‌ریزی اقدامات خوب و کم نظیری صورت گرفته است. رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک ادامه داد: در موضوع حمل و نقل عمومی و ترافیک هم پیگیری‌های شورا در موضوع خرید اتوبوس‌ها و میدل باس ها، نصب پل‌های هوایی و تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح، اصلاح هندسی معابر، بازگشایی بسیاری از معابر اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

قربانی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری هم موضوع تفکیک زباله از مبدا و احداث بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار هم در حال انجام است و هم اینک اقدامات مربوط به ساخت و ساز این بازارچه‌ها انجام شده و در حال انجام امور مربوط به بهره‌برداری از آنها هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین نوسازی وسایل بازی در پارک‌های سطح شهر و موضوع هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده و نزدیک به ۱۰۰ درصد از خودروهای سنگین سازمان عمران و ترافیک را تغییر و تحول داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با بیان اینکه تکمیل سه تقاطع غیر هم‌سطح در دو سال گذشته انجام شده است، گفت: تجهیز سالن همایش پارک شهر و مناسب سازی آن از دیگر اقدامات فرهنگی شورا بوده است.

قربانی ادامه داد: با راه اندازی خط تولید قطعات بتنی، شهرداری را در نیاز به محصولات بتنی خودکفا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در موضوع سازمان فرهنگی ورزشی هم ۱۰ زمین چمن مصنوعی نوسازی و تجهیز شده و ایجاد زورخانه ورزش‌های باستانی و پهلوانی هم در شورا ششم انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک افزود: توجه و تاکید اعضای شورا و الزام شهردار به ارائه توضیحات و گزارش هفتگی در راستای اقدامات و برنامه‌های مهم شهری از جمله بازی‌های هیجانی، پارک آبی، پارک بانوان شماره دو، احداث فرهنگسرا و اجرای فاز دو آرامستان است.

قربانی خاطرنشان کرد: طرح دره نور الشهدا که بیش از دو دهه مورد غفلت قرار گرفته بود، در این دوره شورا ششم با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست و سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها در این منطقه انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی یک انقلاب در شهر اراک رخ داده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۹۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده و ۷۰ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است.

قربانی افزود: اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در اراک ثمره تعامل و همکاری شورا و شهرداری است.

وی تصریح کرد: در این دوره، پروژه‌های متعددی که متعلق به دوره‌های گذشته شورای شهر بود، پیگیری و تعدادی از پروژه‌ها از قبیل طرح بزرگ تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) زودتر از موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

رئیس شورای شهر اراک اظهار کرد: افزایش بودجه شهر اراک از ۱۹۰۰ در سال ۱۴۰۰ به شش هزار میلیارد تومان در سال جاری، اجرای سیستم خزانه‌داری کل و احیای مدیریت حسابرسی داخلی، احیا نظام تخصیص اعتبار در شهرداری، اجرای پروژه بزرگ اصلاح حساب‌ها از ۱۰ سال گذشته تا کنون از جمله اقدامات انجام شده است.

قربانی از آغاز پروژه شهر دوستدار کودک در اراک، راه اندازی مدرسه شهروندی و آموزش هزاران نفر ساعت در این مرکز و برگزاری جشنواره‌های بزرگ فرهنگی - مذهبی طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: پروژه‌های خاص و در دستور کار مدیریت شهری هم شامل: اجرای پروژه گردشگری نور الشهدا گردو بعد از دو دهه تعطیلی با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، اجرای پروژه ساختمان آفتاب بعد از مدت‌ها تعطیلی، پروژه احداث دومین پارک بانوان، طرح پارک آبی، احداث فرهنگسرا و اجرای فاز دو آرامستان اراک است.

وی با اشاره به پیگیری مکرر اعضای شورا برای تقویت تفرجگاه‌های اراک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته زیرساخت‌های منطقه گردشگری نور الشهدا انجام شد.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک تصریح کرد: به زودی در منطقه گردشگری نور الشهدا انواع بازی‌های هیجانی و پر مخاطب مناسب خانواده‌ها راه اندازی می‌شود.

قربانی از خریداری تاکسی برقی خبر داد و گفت: همچنین ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و برقی تهیه و تعدادی از این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اراک اضافه شده‌اند.

کد خبر 749822

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • زاکانی: عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها