Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،  نخستین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی روز یکشنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی تشکیل شد و در آن پیشنهاد اهرمی کردن منابع ریالی صندوق در اعطای تسهیلات ریالی به تصویب رسید.

براساس این مصوبه به منظور افزایش پوشش تسهیلات ریالی و اهرمی کردن منابع، هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است در قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی صندوق مزبور، به نسبت یک سهم صندوق و تا حداقل دو برابر آن سهم آورده بانک عامل از منابع داخلی خود را منظور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت اقدامات صندوق برای وصول مطالبات سر رسید شده مصوبه دیگری بود که بر اساس آن هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است برای تسریع در وصول مطالبات معوق خود بابت تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق، نسبت به تملک دارایی‌ها و سهام بانک‌ها و تسهیلات گیرندگان ذیربط و یا مشارکت در طرح‌های پربازده اقدام کند.

براساس مصوبه «شرط رعایت سند ملی آمایش در تصویب طرح‌ها» نیز مقرر شد همه بانک‌های طرف قرارداد صندوق توسعه ملی قبل از اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی از انطباق طرح یا پروژه با سند آمایش سرزمین اطمینان حاصل نمایند البته این بررسی توسط بانک‌ها نباید موجب تاخیر در اعطای تسهیلات شود.

بر اساس مصوبه دیگری هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز شد در صورت تسویه کامل مطالبات معوق صندوق از سوی تسهیلات گیرنده، نسبت به بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین حداکثر به میزان مابه التفاوت نرخ وجه التزام با نرخ سود مندرج در قراردادهای منعقده اقدام کند.

مدیریت حساب‌های صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی پیشنهاد دیگری بود که در این جلسه به تصویب رسید و بر اساس آن مقرر شد نحوه مدیریت و تخصیص منابع ارزی صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی به گونه‌ای باشد که سهم صندوق توسعه ملی از منابع بلوکه شده، ‌ متناسب با سهم این صندوق از کل منابع ارزی بانک مذکور باشد.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی سید ابراهیم رییسی دولت بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی سید ابراهیم رییسی دولت صندوق توسعه ملی سید ابراهیم رییسی دولت بانک مرکزی صندوق توسعه ملی اعطای تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس

امتداد - مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

مهدی قمصریان پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی