Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «علی رضایی» با اعلام اینکه در بودجه ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی کشور تاکید بسیار شده است، اعلام کرد: یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ این است که از انعطاف‌پذیری برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برخوردار است، به طوریکه در مفاد مختلف لایحه بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تلاش مجلس در کمیسیون‌های تخصصی این است که مصادیق حمایت از تولید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شفاف‌تر از گذشته شود، عنوان کرد: احکام لایحه بودجه ۱۴۰۱ نشان از هدف‌گذاری حمایت از تولید و کاهش نرخ مالیات برای بنگاه‌های تولیدی دارد و علاوه بر آن نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را اندکی بهبود خواهد بخشید.

رضایی عنوان کرد: بهبود معیشت مردم و توجه به رونق تولید و ایجاد اشتغال از جمله مباحث مورد بحث کارشناسان و مسوولان کشور در بودجه ۱۴۰۱ بوده است، زیرا نارضایتی به دلیل مسائل اقتصادی مختلف باعث شده آنطور که باید نتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس ادامه داد: لایحه بودجه سال آینده نقاط قوتی مانند اصلاح سیاست ارز ترجیحی و اختصاص منابع بیشتر به طرح‌های عمرانی دارد که باید تلاش خود را برای عملیاتی شدن هر یک از این موارد دو چندان کنیم.

وی عنوان کرد: کنترل تورم، ثبات اقتصادی، حمایت از اشتغال، عدالت در توسعه و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از جمله مباحثی است که در تبصره‌های مختلف این لایحه وجود دارد.

رضایی بیان کرد: وضعیت امروز اقتصاد کشور نشان می‌دهد که برای تحقق اهداف موجود در لایحه بودجه باید هم افزایی داشته باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خاطر نشان کرد: به طور قطع جزییات بودجه دارای مشکلات و ایراداتی است و این وظیفه کمیسیون تلفیق بودجه است که نواقص را حل کند.

وی تاکید کرد: اگر همراهی و همکاری میان مجلس و دولت وجود داشته باشد، می‌توان بودجه خوبی را برای سال آینده داشته باشیم و ما نباید این فرصت چند ماهه را از دست بدهیم، بلکه با همکاری هم مسائل و مشکلات بودجه را حل کنیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در روز ۲۱ آذر ماه سال جاری لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را تقدیم مجلس کرد و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بعد از تقدیم سند مالی کشور توسط دولت، کمیسیون‌های تخصصی مجلس،  اعضای کمیسیون تلفیق بودجه را براساس رای‌گیری انتخاب می‌کنند که در این میان از هر کمیسیون ۳ نماینده و از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ۹ نماینده مشخص می‌شوند. هم اکنون جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۰ لایحه بودجه 1401 دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه بودجه ۱۴۰۰ لایحه بودجه 1401 دولت سیزدهم لایحه بودجه ۱۴۰۱ حمایت از تولید کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت