Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  ناصری گفت: پودر تزریقی "سفکوئینوم سولفات" نسل چهارم سفالوسپورنپین‌ها است که شرکت دانش بنیان داروسازی نصر فریمان آن را  تولید کرده است.

به گفته او سفکوئینوم سولفات به‌صورت پماد پستانی برای دام‌ها در داخل ایران تولید و مصرف می‌شود، ولی فرم تزریقی این دارو که در گذشته به‌صورت سوسپانسیون تزریقی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد و با نام تجاری کوباکتان وارد کشور می‌شده امروز به‌دلیل تحریم‌ دیگر وارد نمی‌شود و ما با تکیه بر توان داخلی این نیاز دارویی دامی کشور را برطرف کردیم.

انتخاب این محصول به‌دلیل مصرف بی رویه آنتی‌بیوتیک‌های خانواده  پنی سیلین‌ها در دام‌ها و ایجاد مقاومت دارویی منجربه درمان طولانی‌تر و گاهاً بی اثر، بوده است، خانواده سفالوسپورین‌ها که نسل جدید آنتی بیوتیک‌ها می‌باشند و سابقه مصرف طولانی در ایران ندارند باعث شده حیوانات در درمان مقاومت نشان نداده و درمان بصورت  قطعی و موثر انجام شود.

بیشتر بخوانید

ذخیره داروهای کرونا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی نصر فریمان گفت: مزایا و ویژگی این دارو دوره پرهیز از مصرف بسیار کوتاه آن است و همین امر سبب شده است، شیر و گوشت دام پس از مدت کوتاهی قابل مصرف انسانی باشد.

ناصری گفت: ما امروز می‌توانیم نیاز‌های دارویی دامی در کشور را با اتکا به دانش فنی بومی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، دانشمندان و نخبگان کشورمان برطرف کنیم واز خروج ارز و عبور از تحریم‌ها موفق عمل کنیم، اما نیاز است بستر‌های تولید و حمایت‌های داخلی از تولید کنندگان افزایش یافته و موانع از سرراه تولید کنندگان برداشته شود.

دارو‌های آنتی ­بیوتیک، دسته­‌ی دارویی مهمی هستند که علیه عفونت­‌های باکتریایی در بدن مبارزه می­ کنند، یا باکتری­ها را از بین می­ برند، یا از رشد و تکثیرشان در بدن جلوگیری می‌کنند.


انتهای پیام//ف. غ.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتی بیوتیک داروسازی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد

نصیریانی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

وی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

نصیریانی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می‌گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!