Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشتکیان گفت: حضور متکدیان تنها خلاصه در تکدی گری و کلاشی نمی شود و با بررسی های صورت گرفته، محرز است حضور این افراد در چهارراه ها، میادین، اطراف مراکز خدماتی، بیمارستانی و پاساژها و یا رستوران ها تبعات و ناهنجاری های دیگری را نیز به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی محمد دشتکیان معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد پیش از ظهر امروز در جلسه سامان دهی کودکان کار و متکدیان شهر یزد با بیان اینکه برخی از مسائل حوزه کودکان کار و متکدیان زمینه ساز ناهنجاری های اجتماعی و بعضاً برخی از جرائم است که باید برای سامان دهی این حوزه اقدام شود اظهار کرد:قوانین، آیین نامه و دستورالعمل های زیادی در خصوص سامان دهی این حوزه وجود دارد که نقش و وظیفه همه دستگاه ها را مشخص نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست تعاملی و هم اندیشی، وظایف و رسالت همه دستگاه ها بر اساس موازین و مقررات، تبیین و تشریح می گردد و انتظار است پس از شروع اجرای این طرح، همه نهاد ها و سازمان های مشمول انجام وظیفه، محکم و استوار در میدان عمل باشند.

این مقام قضایی، جمع آوری کودکان کار و خیابانی و متکدیان را از وظایف شهردای دانست و گفت: طبق قانون، شهرداری باید نسبت به این امر اقدام کند و نیروی انتظامی نیز در صورت لزوم همراهی نماید، البته این طرح منحصر به کودکان نیست و باید نسبت به پاک سازی سیمای شهر از همه افراد خیابانی اعم از کودک یا بزرگسال، مرد یا زن، تبعه خارجی، افراد غیر بومی و بومی اقدام شود.

وی پاک سازی سیمای شهر از این افراد را ضروری برشمرد و تصریح کرد: حضور این افراد تنها خلاصه در تکدی گری و کلاشی نمی شود و با بررسی های صورت گرفته، محرز است حضور این افراد در چهارراه ها، میادین، اطراف مراکز خدماتی، بیمارستانی و پاساژها و یا رستوران ها تبعات و ناهنجاری های دیگری را نیز به دنبال دارد.

معاون دادستان یزد، تدوین برنامه های اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی در کنار اقدام عاجل عملیاتی در این خصوص را خواستار شد و گفت: تحقق یک شهر عاری از متکدی و خیابان گرد، نیازمند مشارکت و همراهی همه آحاد جامعه است.

وی با اشاره به رأفت قلبی و روحیه خیرمندانه مردم یزد در کمک به افراد بی بضاعت، بی خانمان و محجور، ابراز داشت: باید کمک های مردمی و خیرمندانه مردم جلب و رهنمون به افراد نیازمند واقعی گردد، چراکه در بسیاری از موارد تکدی گری قرین با کلاشی است و این افراد بعضا با استفاده از روحیه پاک و صداقت مردم درآمدهای بسیار بالایی را کسب می کنند و در کنار آن زمینه ساز برخی از ناهنجاری های دیگر نیز می شوند.

دشتکیان، نظم و سیر اجرای این طرح را دارای شیوه اصولی و حرفه ای مد نظر مُقنن ذکر کرد و گفت: شهرداری ابتدا اقدام به جمع آوری این افراد می کند و بعد باید آنان را تحویل بهزیستی دهد، در این فرایند بهزیستی ضمن ثبت و ضبط سوابق افراد جمع آوری شده، اتباع خارجی غیر مجاز را ظرف 24 ساعت باید به اداره اتباع تحویل دهد و برای مسکینان و فقرای واقعی با همکاری کمیته امداد پرونده تشکیل دهد و در خصوص سایر افراد نیز مطابق فلو چارت های مصوب اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: حسب ضوابط مصوب، همه این سیرِ تقسیم کار بین دستگاه ها برای نوبت اول صورت می گیرد و اگر فردی دوباره با اقدامات مشابه قبلی شناسایی گردید بحث مجرمانه بودن عمل مطرح می گردد و از اینجا به بعد پای دستگاه قضایی نیز به این فرایند باز می شود.

معاون دادستان یزد، کمک استانداری و فرمانداری را در سامان دهی افراد بی بضاعت و بی خانمان ضروری دانست و بیان داشت: پس از تفکیک افراد جمع آوری شده، نیاز است تا مراکز متولی با جلب کمک خیِّرین و همکاری استانداری و فرمانداری برای اسکان و رفع مشکلات این افراد برنامه ریزی صورت گیرد.

وی به طرد اتباع بیگانه از کشور که مبادرت به تکدی گری می کنند در قالب مصوبات قانونی و همچنین بازگرداندن افرادی غیر بومی که با سوء استفاده از احساسات پاک مردم یزد اقدام به فروش برخی از اقلام در چهار راه ها و یا گدایی می کنند اشاره کرد و گفت: با انجام این طرح، چهره شهر اصلاح و کمک خیِّرین نیز به افراد نیازمند و محتاج واقعی خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سامان دهی تکدی گری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟