Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط لوله گاز یامال که گاز را از روسیه به اروپا و غرب می‌رساند چند هفته‌ای است که رو به شرق جریان یافته و گاز را از آلمان به لهستان منقل می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، داده‌های موسسه کسکید، اوپراتور شبکه خط لوله گاز در آلمان، نشان می‌دهد که از 21 دسامبر تاکنون ارتباط گازی بین لهستان و آلمان به صورت برعکس برقرار بوده است و همین امر بر قیمت گاز در اروپا افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط لوله یامال حدود یک ششم از صادارت گاز روسیه به اروپا و ترکیه را از خود عبور می کند.

در روز یکشنبه صبح، میزان عبور گاز از این خط لوله به شدت افت کرد و به ساعتی 1.5 میلیون کیلووات ساعت کاهش یافت.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است جریان گاز به سمت غرب و آلمان برقرار شود.

A view shows pipelines near a gas processing facility, operated by Gazprom company, at Bovanenkovo gas field on the Arctic Yamal peninsula, Russia May 21, 2019. Picture taken May 21, 2019. REUTERS

گازپروم، غول صادرات گاز روسیه به اروپا می‌گوید که انتظار دارد در ماه جاری میلادی در برخی نقاط این خط لوله بتواند مسیر گاز را برعکس کند.

برخی سیاستمداران اروپایی روسیه را متهم می کنند به عمد مسیر جریان گاز در خط لوله یامال را تغییر داده است اما روسیه همیشه این اتهامات را رد کرده و می گوید روسیه و گازپروم مقصر نیستند اما اروپایی‌ها عکس شدن جریان از یامال را به این ربط می دهند که روسیه برای گرفتن مجوز انتقال گاز از طریق پروژه نورد استریم 2 قصد دارد به اروپا فشار وارد آورد.

الکساندر نواک روز شنبه اعلام کرد کشورش آماده انتقال حجم بالایی از گاز به سمت اروپاست، ولی فقط در صورتی که اروپا با قراردادهای بلند مدت گازی با اروپا موافقت کند.

برچسب هاآلمان انرژی امروز پروژه ال ان جی یامال (Yamal LNG) خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) روسیه لهستان نورد استریم

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان انرژی امروز پروژه ال ان جی یامال Yamal LNG روسیه لهستان نورد استریم آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا

به گزارش ورزش سه، کین در ابتدای فصل از تاتنهام هاتسپرز به بایرن مونیخ پیوست، با قراردادی که بیش از 100 میلیون پوند ارزش داشت.

از آن زمان ستاره کهنه کار انگلیسی توانسته به صورت انفرادی نمایش درخشانی داشته باشد و در 41 مسابقه در تورنمنت‌های مختلف 40 گل به ثمر برساند و 13 پاس گل بدهد.

با نگاهی به رده بندی برترین گلزنان لیگ های اروپایی در فصل 2023-2024، هری کین با به ثمر رساندن 33 گل در 30 مسابقه ای که در لیگ آلمان انجام داد و کسب 66 امتیاز (هر گل دو امتیاز دارد) مقام اول را به خود اختصاص داده است.

پس از کین، کیلیان امباپه فرانسوی، ستاره پاری سن ژرمن، با 26 گل در 27 بازی که در "لیگ 1" انجام داد، با مجموع 52 امتیاز قراردارد.

سرهو گیراسی گینه ای، مهاجم تیم اشتوتگارت آلمان با به ثمر رساندن 25 گل در 24 بازی  و در مجموع 50 امتیاز به ثمر رسانده، در رده سوم قرار دارد.

لائوتارو مارتینز آرژانتینی، مهاجم اینترمیلان با 23 گل در 29 بازی که در لیگ ایتالیا با مجموع 46 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. امتیاز مارتینز برابر با لوئیس اوبیندا، ستاره بلژیکی لایپزیش است که در 30 بازی لیگ آلمان 23 گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی، مهاجم منچسترسیتی با 20 گل در 26 بازی پشت سر آنها قرار دارد و با کول پالمر، ستاره چلسی که به همین تعداد گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده، با مجموع 40 امتیاز، پشت سر این مهاجمان است.

در بین مدعیان این فهرست شاهد حضور هیچ نامی از لیگ اسپانیا نیستیم جایی که آرتم دوپیک، مهاجم اوکراینی خیرونا با 18 گل فاصله‌ای بعید با مدعیان کفش طلا دارد.

امتیاز کفش طلایی در لیگ های اروپایی: هر گل در پنج لیگ اصلی (انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی) دو امتیاز کسب می‌کند.

از سوی دیگر، گلزنان لیگ‌های سطوح پایین‌تر، مانند پرتغال و هنلد، 1.5 امتیاز می‌گیرند، در حالی که امتیاز گل در رقابت‌های پایین تر تنها یک امتیاز است.

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم