Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تاکنون به‌طور میانگین ۱۵ درصد از بودجه‌های عمرانی شهرداری به حاشیه شهر تخصیص داده می‌شد، اما در حال حاضر  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قصد داریم این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم.

مهدی ناصحی در بیست‌ویکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این روزها عده‌ای به دلایلی نامعلوم حرکت‌هایی علیه اقدامات مدیریت شهری در فضای مجازی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توصیه اخلاقی ما به این افراد این است که نقدها را عالمانه انجام دهند. به دنبال حواشی رفتن جز اتلاف وقت مدیریت شهری دستاورد دیگری ندارد.

وی افزود: منتقدانی که حسن نیت دارند به صورت ارتباط مستقیم دغدغه‌های خود را مطرح نمایند تا نسبت به رفع و رجوع آنها اقدام کنیم. همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوان به مردم خدمت کرد.

ناصحی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: اعضای شورای شهر کارشناسان و مدیران مدیریت شهری در جلساتی که گاه تا ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد، درحال بررسی دقیق اصلاح بودجه هستند و امیدواریم در جلسه آتی شورای شهر این اصلاحات مطرح و مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای شورای ششم، تخصیص بودجه به حاشیه شهر و برقراری عدالت در پهنه‌های شهری است، ادامه داد: تاکنون به‌طور میانگین ۱۵ درصد از بودجه‌های عمرانی به حاشیه شهر تخصیص داده می‌شد، اما در حال حاضر امیدواریم در این دوره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم و شیب خدمات را به حاشیه شهر را افزایش دهیم. این اتفاق ارزشمند همت شهرداری را می‌طلبد تا در اقدامی جهادی فاصله به وجود آمده در این بافت‌ها را جبران کند.

 ناصحی با اشاره به  سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم و گرامیداشت مادران و همسران شهدا، بیان کرد:، مادران شهدا غرس‌کنندگان نهال شهید و همسران آن‌ها بارورکنندگان این درخت تنومند هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۶ دی‌ماه  نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است. این روز شروع‌کننده جریانی بود که پس از مدت کوتاهی منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد. فرار شاه خائن، بسیاری از مردم را به این جمع‌بندی رساند که تغییر حکومت باید اتفاق بیفتد و تاریخ در این دوره دچار تحولی اساسی شد.

وی ادامه داد: پیش از این هم محمدرضاشاه پهلوی در پی اتفاقات مختلف از کشور فرار کرده بود، اما با حمایت کشورهای بزرگ و قدرتمند زمان مجدد به کشور بازگشت. مردم در این روز به میانه میدان آمدند که این امر نشان می‌دهد که شرط تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف کشور است.

در ادامه این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا تصویب شد که براساس آن در منطقه ۲ معبر فرعی توس ۴۷ واقع در بلوار توس با حفظ شماره به نام شهید حسن الهی، همچنین معبر فرعی شهید درودی ۷ واقع در بلوار توس، توس ۴۱ با حفظ شماره به نام شهید ابوالفضل طاهری و در منطقه ۱۰ معبر فرعی پیامبر اعظم (ص) ۵ واقع در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) با حفظ شماره به نام شهیدحسین پایدار نامگذاری شود.

همچنین لایحه اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی در محور بزرگراه پیامبر اعظم (ص) با قید دو فوریت تصویب شد که براساس این لایحه شهردار مشهد اجازه داده می‌شود با توجه به ضرورت و تسریع در اجرای طرح احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به تملک املاک موجود در مسیر راه اقدام کند.

تصویب تحوه تامین پارکینگ در املاک دارای سابقه پاسخگویی و تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی شهید سلیمانی از دیگر مصوبه‌های این جلسه بوده است.

حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تشکیل قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی اظهار کرد: مفاسد اجتماعی یکی از بیماری‌هایی است که هر روزی که بر آن بگذرد و علاج نشود عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد. لذا رسیدگی به این مسئله مهم است. 

وی ادامه داد: شهرداری مشهد مکلف است به منظور تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری، کاهش و مقابله با آن تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی، مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط، با اتکا به حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی و با تأکید بر محله، مسجد و خانواده محوری نسبت به تهیه ساز و کار تشکیل قرارگاه اجتماعی با عنوان قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی ظرف مدت دو ماه اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد حاشیه شهر مشهد نایب رئیس شورای شهر مشهد شهرداری مشهد مشهد شورای اسلامی شهر مشهد حاشیه شهر پیامبر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: بر اساس گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تا ساعت ۲۳ امشب فرصت طرح پیشنهادات خود را در جداول بودجه دارند، این در حالی است که کمیسیون تلفیق اصل گزارش را ارائه نکرده و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آئین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد اما با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را مطرح کنیم؟ امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است.

زنگنه اظهار کرد: هدف از اصلاح آئین نامه، اشراف نمایندگان به جداول بودجه بود اما اکنون ما جدولی نمی‌بینیم و نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. از هیأت رئیسه می‌خواهم به دوستان تذکر دهد تا در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در کمیسیون تلفیق بودجه رخ داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگر نقدی هم دارید آن را منصفانه بیان کنید. در ۴۰ و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌گوئید غیرشفاف‌ترین بودجه است؟

وی با تاکید بر اینکه نباید به مجلس ظلم شود، گفت: هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداول مصوب در بودجه را نمی‌دیدند، پس در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است.

قالیباف ادامه داد: از طرف دیگر می‌گویند هیأت رئیسه به مجلس بها نمی‌دهد که مهم‌ترین بها همین اقدام است. البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد. برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود، مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است، بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مربوط به احکام و تبصره‌های بودجه تصویب و به قانون تبدیل شده است. جداول بودجه نیز بر اساس احکام تنظیم شده است.

کد خبر 6090684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد