Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  70 روستا در هشترود، 55 روستا در چاروایماق و بقیه مربوط به روستاهای شهرستانهای اهر، ورزقان، بستان آباد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا تمرکز بر باز کردن راه‌های اصلی می باشد پیش بینی کرد تا فردا یا سه شنبه بازکردن راههای روستایی به طول بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده ضمن یادآوری اینکه از پنج شنبه بارش برف در آذربایجان شرقی شروع شده و تا فردا بعدازظهر نیز ادامه دارد، گفت:اکیپ‌های راهداری در این مدت بارهای مسیری را باز کرده اند و بلافاصله با کولاکی دوباره بسته شده و مجدد این مسیر بازگشایی شده است.

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: در طی این چند روز مسیرهای مانند گردنه گویجبل، تبریز-مرند-اواغلی- جلفا، صوفیان- شبستر- تسوج، اهر- کلیبر، آزاد راه تبریز- زنجان و شهید کسایی هر کدام بالغ بر سه بار در روز توسط اکیپ‌های راهداری مستقر در جاده‌ها بازگشایی می‌شود.

تلاش شبانه روزی یک هزار و ۱۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی همکارانش در فصلهای زمستان گفت: نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل راهداری، از آغاز فصل زمستان در جاده های استان مستقر شده و با استفاده از بیش از ۶۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین از جمله برف روب و برف خور اقدام به بازگشایی مسیرها، برروبی، نمک پاشی و ... می‌کنند.

علیزاد عنوان کرد: در سایه تلاش این تلاشگران همه راههای اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها امکان پذیر می باشد.

امداد رسانی به ۷۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته بیش از ۷۰ دستگاه خودرو شامل ۱۵ دستگاه خودروی سنگین و بقیه خودروی سبک و سواری در جاده های استان از سوی اکیپ‌های راهداری امدادرسانی شده‌اند.

بارش  نیم متری در مرند

وی از بارش نیم متری در شهرستان مرند خبر داد و اضافه کرد: این شهرستان بیشترین ارتفاع بارش را به خود اختصاص داده و شهرستانهای اهر، کلیبر و ورزقان بین 30 تا 40 سانتیمتر ارتفاع بارش را تجربه کرده اند.

علیزاده در پایان از شهروندان روستایی خواست تا از خانه های خودر خارج نشوند مگر به ضرورت، همچنین به رانندگان و افرادی که قصد تردد در جاده های استان را دارند نیز توصیه کرد سفرهای خود را به تعویق بیندازند ولی اگر سفری با ضرورت بالا را باید انجام دهند حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم، آذوقه و ... را حتما در خودرهای خود همراه داشته باشند.

آذربایجان شرقی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه که ۴ هزار کیلومتر آن را اصلی و فرعی و ۱۰ هزار کیلومتر روستایی یکی از استانهای کشور با تکثر راه محسوب می شود.

انتهای پیام/60014

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان شرقي مرند ورزقان اهر راهداری فارس تبریز تجهیزات زمستانی برف روبی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ