Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:59:15 GMT

استاندار قزوین: در بخش فرهنگ موفق عمل نکردیم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۵۴۵۰

استاندار قزوین: در بخش فرهنگ موفق عمل نکردیم

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: با وجود اعتبارات و بودجه‌هایی که به دستگاه‌های فرهنگی اختصاص یافته، اما در بخش فرهنگ موفق نبودیم و حتی در برخی زمینه‌ها شاهد تقابل بین اهداف فرهنگی دستگاه‌ها هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی در نشست شورای اقامه نماز استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، بر لزوم استفاده حداکثری فضای مجازی برای ترویج نماز تاکید کرد و اظهار داشت: باید بیش از گذشته از فضای مجازی و شبکه اجتماعی برای تبلیغ فرهنگ اقامه نماز استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت جوان‌سازی مدیریت مساجد استان قزوین اضافه کرد: تجربه نشان داده که مدارسی که توسط جوانان اداره می‌شوند، موفق‌تر می‌شوند؛ در حالی که در حال حاضر هیئات امنای مساجد استان کهنسال هستند و این رویکرد باید عوض شود. همچنین برای رشد فرهنگ نماز باید از ایده‌های خلاق، جذاب و نگاه‌های نو استفاده کنیم و در تبلیغ فرهنگ نماز به سوی جوانگرایی حرکت کرده و از راه فضای مجازی جوانان را به اقامه نماز دعوت کنیم.

اعلایی همچنین از وضعیت کیفی ارائه خدمات در نمازخانه‌های بین راهی استان انتقاد کرد و گفت: هر روز بیش از 800 هزار خودرو از مسیرها و محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کرده و از نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان استفاده می‌کنند، اما متأسفانه این نمازخانه‌ها در شأن گردشگران ایرانی و خارجی و سایر مسافران نیستند.

وی ادامه داد: فضای نمازخانه‌ها کوچک و از نظر بهداشتی نامناسب هستند که باید پاکیزه‌سازی این نمازخانه‌ها در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قزوین قرار بگیرد.

لزوم اصلاح بودجه و هزینه دستگاه‌های فرهنگی توسط مجلس

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به ناموفق بودن دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با وجود اعتبارات و بودجه‌هایی که به این دستگاه‌ها اختصاص یافته، اما عملکرد آنها ناموفق بوده و حتی در برخی زمینه‌ها شاهد تقابل بین اهداف فرهنگی دستگاه‌ها هستیم که دولت به دنبال حل این مشکل از طریق اصلاح ساختار بودجه است.

تدوین راهبرد بلندمدت اولویت مهم دستگاه‌های فرهنگیامام جمعه کاشان: مطالبات رهبر از دستگاه‌های فرهنگی عملیاتی نشده استدستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها برای برطرف شدن خلأهای قانونی کپی رایت راهکار ارائه دهند

اعلایی با تأکید بر لزوم اصلاح بودجه و هزینه دستگاه‌های فرهنگی توسط مجلس یازدهم افزود: از نمایندگان مجلس انقلابی می‌خواهیم که برای رشد بهره‌وری در اعتبارات فرهنگی تمهیدات جدی بیندیشند؛ چرا که در حال حاضر بخش اعظم بودجه‌های فرهنگی بخش اداره دستگاه‌های عریض‌ و طویل حوزه فرهنگ می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه استانداری قزوین ستاد نماز جمعه استانداری قزوین دستگاه های فرهنگی استان قزوین نمازخانه ها اقامه نماز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در جلسه با روحانیت استان گفت: نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

ابوطالب شفقت با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و روسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی فقیه در استان به ظرفیت‌ جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و گفت: پیشنهادات ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

استاندار لرستان تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما نا صحیح است .

وی افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است. من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم  و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

شفقت گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه ورزی، مقدمات  رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تامین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید پیشرفت را به عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود از آنجا که هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش و پرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم و تربیت را دریابیم زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیت مسئول در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • تکریم پیشکسوت فرهنگی استان قزوین در آستانه روز معلم
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند