Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به این‌که ائتلاف اخیر میان نیرو‌های سنی، کُرد و بخشی از شیعیان ناپایدار است نوشت که کنار گذاشتن رئیس ائتلاف دوله القانون از قدرت غیرممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با انتشار یادداشتی در خصوص تنش‌های سیاسی جاری در عراق و رایزنی‌های گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت آتی نوشت که در سایه صدور حکم اخیر دادگاه فدرال عراق که فعالیت هیئت رئیسه پارلمان را به دلیل دادخواست‌های ارائه شده به حالت تعلیق درآورده، ائتلاف نیرو‌های سیاسی که نخستین نشست آن برگزار شده، دوامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این یادداشت به نقل از یک منبع آگاه سیاسی مستقل عراقی آمده است: «به نظر می‌رسد که ائتلاف نیرو‌های سنی و کُرد با بخشی از شیعیان به دلیل غافلگیری‌هایی که ممکن است در روز‌های آینده منجر به تغییر صحنه سیاسی شود، دوام نیابد».

این منبع آگاه سیاسی افزود: «صدور دستور دادگاه فدرال عراق برای توقف فعالیت [هیئت رئیسه]پارلمان، به منزله نخستین غافلگیری بود که احزاب شیعه را تشویق کرد تا با قدرت وارد خط میانجیگری بین جریان صدر و نیرو‌های "الاطار التنسیقی" (چارچوب هماهنگی) شوند، تا امکان دستیابی به تفاهم، هرچند نسبی، در خصوص برخی قضایا فراهم شود و در نتیجه موجب سازماندهی مجدد و عدم غلبه ائتلاف طولی سنی-شیعی-کردی شود. ائتلافی که شامل طرف‌هایی است که همچنان فاقد نمایندگی کامل هستند و طی فرایند سیاسی عراق رای کافی را کسب نکرده و همچنان نیازمند توافقات با سایرین است».

این منبع در خصوص این‌که آیا انتخاب مجدد «نوری المالکی» به عنوان دبیرکل حزب الدعوه پس از انتشار اخباری مبنی بر برکناری وی، صحنه را با صدریان پیچیده خواهد کرد، گفت: «رابطه بین الصدر و المالکی پیچیده باقی خواهد ماند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر به سمت بهتر شدن آن وجود ندارد، اما این مانع از گفتگو با بقیه نیرو‌های الاطار التنسیقی نیست».

وی در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر جدا شدن بخشی از الاطار تنسیقی و پیوستن به جریان صدر گفت که بعید است بخشی از چارچوب هماهنگی فقط به منظور تقسیم مناصب به جریان صدر بپیوندد، زیرا چارچوب هماهنگی به دنبال این است که یک فراکسیون قوی با چندین هدف متحد باقی بماند، در حالی که الصدر می‌خواهد آن را بر اساس شرایطش تجزیه کند. یعنی پیوستن به آن بر اساس اصل اکثریتی که طرفدار آن است و این به منزله منزوی کردن برخی نیرو‌های حاضر در چارچوب هماهنگی و به حاشیه راندن آن‌ها به بهانه رفتن به سمت ابوزیسیون است».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق روزنامه سعودی چارچوب هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود

به گزارش "ورزش سه"، دانیله ده‌روسی، سرمربی رم، در آستانه بازی با ناپولی با رسانه رسمی باشگاه صحبت کرد.

مربی ایتالیایی در ابتدا به وضعیت ایوان اندیکا پرداخت و حضور او در ترکیب اصلی جالوروسی را تایید کرد:"ایوان خوب است، تمرین کرد و بیش از هر چیز با صحبت هایش به وضوح نشان داد که احساس خوبی دارد، از تکل ها و درگیری ها نمی‌ترسد، او 100 درصد آماده است. او در کنار جانلوکا مانچینی شروع خواهد کرد و هر دو یک بازی چالش برانگیز را پیش رو خواهند داشت چون ویکتور اوسیمن یکی از قوی‌ترین مهاجمان جهان است."

مسابقات پیش رو؟

سخت ترین جنبه این بخش از فصل، تعداد بازی‌هایی است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. تمام تیم‌هایی که با آن‌ها روبرو خواهیم شد در سطح بسیار بالایی قرار دارند، در برخی مواقع به نیروی تازه‌ای نیاز است.

بازی ناپولی‌؟

بازی سختی خواهد بود اما بیایید امیدمان را از دست ندهیم، ناپولی تنها تیمی است که از نظر سطح به اینتر نزدیک است، آن‌ها سال گذشته غیرقابل پیش بینی بودند، امسال در شرایط ایده‌آلی نیستند اما همیشه تیم سرسختی هستند.

شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؟

ما دوباره به رقابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازگشتیم که تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید، تیم‌های نزدیک ما قوی هستند. بازی‌های آسانی نداریم اما تجربه زیادی وجود دارد چون بازی‌های خوبی با تیم‌های بزرگ انجام داده‌ایم. در پایان فصل هر اتفاقی ممکن است.

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا