Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش ملی «هم‌پای ملائک؛ بزرگداشت مادران و همسران شهدا» که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی امروز ( روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه) برگزار شد، ضمن قرائت پیام رئیس جمهور تأکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که کسانی که در راه خدا به شهادت رسیده‌اند را مرده نپندارید بلکه آنان زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی‌زاده: شهادت حادثه نیست بلکه اعطا می‌شود 

وی افزود: کسانی که بیش از همه این آیه و این مسأله را درک می‌کنند مادران و همسران شهدا هستند و سال‌هاست که هر روز با شهید خود زندگی می‌کنند و نشانه‌ای از اینکه سال‌های سال است فرزند و همسر خود را از دست داده‌اند، در آن‌ها دیده نمی‌شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نقش مادران و همسران شهدا مانند حضرت ام‌البنین (س) ادامه دادن راه شهدا است.

قاضی‌زاده اظهار داشت:‌ اگر امروز بعد از ۴۰ سال این نظام و مکتب حسینی ما قدرتمندتر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد، به دلیل ایستادگی والدین و همسران معظم شهداست که زبان گویای شهیدان هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قله راه و مسیر رشد انسانی را شهادت دانسته‌اند، ادامه داد: حتی معصومین (ع) هم با شهادت به نقطه اوج رسیده‌اند. شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی نیز سال‌های سال به دنبال شهادت بودند زیرا انسان با شهادت جاودانه می‌شود. شهادت حادثه نیست بلکه اعطا می‌شود و مسیری که انسان‌ها طی می‌کنند تا به شهادت برسند باید توسط بخش‌های فرهنگی و هنرمندان ارزشی برای عموم بیان شود.

رئیس بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران ابراز داشت: ما به عنوان خادمین شهدا از تمام ظرفیت‌ها و بخش‌های فرهنگی می‌خواهیم که در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه و کمک‌رسان ما باشند. برخلاف دیگران که قهرمان‌سازی می‌کنند، ما قهرمانانی واقعی داریم که باید به عالم نشان داده شوند و این کاری است که از عهده هنرمندان بر می‌آید، زیرا زبان هنر زبان عالم‌فهم است.

جبلی: دین شهدا با هیچ کرداری قابل جبران نیست

در ادامه پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: این بزرگان عزیزترین داشته‌های خود را فدا کرده‌اند و ما چیزی برای گفتن در مقابل عظمت آنان نداریم.

وی افزود: شهدا ناظر رفتار ما هستند. طبق آیات قرآن شهدا از خداوند طلب بشارت و مژده می‌کنند که افرادی که پس از شهدا می‌آیند به مقصد می‌رسند، یعنی شهدا منتظر و نگران ما و اعمال ما هستند و از خداوند طلب مژده رسیدن افراد بعد از خود را می‌کنند.

جبلی بیان داشت: دین شهدا و خانواده‌های آنان با هیچ رفتار و کرداری قابل جبران و ادا کردن نیست، اما بر ما واجب است که چشم خود را به دیدار خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران متبرک کنیم. در دوره حضور بنده در صدا و سیما افتخار داریم که قاب تصویر رسانه ملی را مزین به این ستاره‌های درخشان کنیم و امانتدار این بزرگان باشیم.

خزعلی: سخت‌ترین تصمیم‌های دوران دفاع‌مقدس را مادران شهدا گرفتند 

همچنین انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این همایش، حضرت ام‌البنین (س) را الگویی تمام‌عیار‌ برای پاسداری از خانواده، اخلاق و ادامه‌دهنده راه شهدا دانست و گفت: سخت‌ترین تصمیم‌های دوران دفاع‌مقدس را مادران شهدا گرفتند که جگرگوشه‌های خود را به راحتی و با تشویق روانه جبهه کردند، اما این فداکاری‌ها چنانکه باید، دیده نشده است.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا یک عمر در فراق زندگی کردند، فداکاری و مسأله‌ای که حتی بسیاری از مردان در مقابل آن می‌شکنند. زنان کشورمان نقشی بسیار سازنده در دفاع‌ مقدس داشتند و به عنوان یار، پشتیبان و مددکار رزمندگان حضور داشتند و اگر نبودند انقلاب اسلامی تا به اینجا نمی‌رسید.

خزعلی اظهار داشت: شاید نگاه صمیمانه حضرت زهرا‌ (س) و ام‌البنین‌ (س) باشد که بتواند پاسخگوی فداکاری‌های مادران و همسران شهدا باشد.

در پایان این مراسم از جمعی از مادران و همسران شهدا تقدیر به عمل آمد. همچنین از کتاب «دختر قالیباف» نوشته داود حسین‌زاده رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بزرگداشت مادران و همسران شهدا مادران و همسران شهدا قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز