Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ بانک مرکزی ایالات متحده در تازه ترین گزارش در باره وضع اقتصادی کسب وکارها، گروه های کارگری و دیگران در سطح این کشور اعلام کرده که گونه به سرعت گسترش یابنده اومیکرون، مشکلات را به ویژه برای استخدام کارکنان و تورم تشدید کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلان کرد که میزان خرده فروشی در دسامبر هم زمان با کمبود کالا و اوجگیری ابتلائات، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش یافته است. گرچه میزان ورشکستگی کسب وکارهای کوچک در پی کمک های مالی دولت فدرال و بهبود کلی وضع اقتصاد، بسیار کمتر از میزان پیش بینی شده است، اما مدیریت روزانه به چالشی برای آنان تبدیل شده است.

بررسی های به عمل امده از اوایل دوره همه گیری نشان می دهد که نگرانی ها به صورت دائم از کاهش ذخایر پولی و تلاش برای به دست یابی به تامین مالی، به چالش با زنجیره عرضه و بالارفتن هزینه ها، تغییر کرده است.

کمبود نیروی انسانی یک فروشگاه را در بروکلین نیویورک با سابقه از قرن ۱۹، وادار کرد که در روزهای پایانی دسامبر، به مدت پنج روز تعطیل کند. مالک این فروشگاه می گوید که نزدیک به ۳۰ درصد از حدود ۶۰ کارمند شاغل در آن در ماه گذشته دچار بیماری کووید – ۱۹ شده اند.

صاحبان کسب و کارهای مستقر در ایالت های با محدودیت های کرونایی بسیار کمتر از نیویورک، می گویند هنوز مشتری دارند، اما مسائل مربوط به همه گیری، هنوز بر سر آنان حلقه زده است.

 با وجود دسترسی آمریکا به انواع واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده، در پی شدت گرفتن مبتلایان کووید-۱۹  بخصوص سویه اومیکرون شمار بستری شدگان در بیمارستان ها در این کشور به حدی رسیده که ناگزیر نیمی از بیمارستان ها به علت کمبود تخت، پذیرش بیمار ندارند. بنابر بر اعلام  اداره بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS)، نیمی از بیمارستان های این کشور به علت ادامه افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون عملا تعطیل شده است.

گاردین نوشت: شمار جان باختگان به ویروس کرونا در دوره ۱۰ ماهه نخست ریاست جمهوری جو بایدن به ۳۵۳هزار نفر رسید، این درحالی بود که بنابر داده های دانشگاه جان هاپکینز در ۱۰ ماه آخر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۴۲۵هزار آمریکایی به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند.

بنابر داده های تارنمای «ورد مترز دات اینفو»  (worldometers.info)  شمار جان باختگان به ویروس کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در آمریکا در مجموع به سه هزار و۳۶۶ نفر رسید. اکنون شمار کلی جان باختگان ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا درمجموع به ۸۷۳هزار و۱۴۹ نفر رسیده است.


 

برچسب‌ها کرونا نیویورک کووید-19 خرده فروشی ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نیویورک کووید 19 کرونا نیویورک کووید 19 خرده فروشی ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی