Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@01:10:49 GMT

عرضه ۱۵ هزار تن شکر سفید برای مصارف خانوار

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۸۰۷۹

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: ۱۵ هزار تن شکر سفید صرفا برای مصارف خانوار برای عرضه در سراسر کشور تخصیص یافته و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان قرار داده شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی شکر سفید را با احتساب ۹ درصد مالیات ارزش افزوده هر کیلوگرم به مباشرین معرفی شده (درب انبار)، ۱۲۵،۳۵۰ ریال اعلام کرد و افزود: تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع شکر تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان است تا از طریق شبکه‌های منتخب اعم از تعاونی‌های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا، میادین میوه و تره بار و… در سطح کشور توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: شکر مذکور باید در بسته بندی‌های مناسب و مورد نیاز مصرف خانوار عرضه گردد و از فروش به صورت فله خودداری شود.

وی اظهار داشت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران، مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع کالا و رعایت قیمت فروش کالا‌های موضوع طرح اقدام و در صورت بروز تخلف اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع ذیربط به عمل آورند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به این که مهلت جذب مقادیر تخصیصی تا پایان بهمن ماه سال جاری می‌باشد، تاکید کرد: با توجه به لزوم کنترل قیمت شکر در بازار، سرعت عمل و کالارسانی در سریع‌ترین زمان ممکن در شبکه‌های مصرف، مورد انتظار است. برچسب ها: شکر ، معاون وزیر جهاد ، جهاد کشاورزی ، یزدان سیف ، شکر سفید ، تنظیم بازار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شکر معاون وزیر جهاد جهاد کشاورزی یزدان سیف شکر سفید تنظیم بازار جهاد کشاورزی شکر سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید

غلامحسین بهمنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو شکر درب کارخانه ۳۶ تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در مغازه های خرده فروشی برای مصرف کننده ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به پیک مصرف شکر تا شهریور، قیمت شکر با نوساناتی در بازار روبروست که در این ایام با واردات می توان بازار را کنترل کرد.

بهمنی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن شکر مورد نیاز است، افزود: بنابر آمار ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن شکر در تابستان باید وارد شود چراکه در ۶ ماهه نخست سال ۲۴۰ هزار تن در هر ماه مصرف می شود.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: شورای قیمت گذاری نرخ مصوب چغندر قند را ۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد که بر این اساس شکر تولید داخل ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان باید قیمت گذاری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم