Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:29:40 GMT

هشت توصیه برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۹۰۴۴

هشت توصیه برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، خوشبختانه توصیه‌هایی برای بهبود سرعت گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. اگرچه این روش‌ها گوشی اندرویدی را به اندازه جدیدترین مدل‌های گوشی اندرویدی سریع نمی‌کنند، اما عملکرد سیستم آن را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده و فعالیت آن را مثل روز اول روان می‌کنند. البته باید بدانیم بهبود عملکرد سیستم باعث نمی‌شود گوشی به یکباره بتواند بازی‌های سنگینی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توصیه‌ها کمک می‌کند سیستم گوشی روان‌تر شده و استفاده روزمره از آن بهبود پیدا کند. بعضی از این توصیه‌ها کاملا ساده بوده و تنها حذف اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و فایل‌های غیرضروری را ایجاب می‌کند. اگر این راهکار‌های ابتدایی کمک نکند، باید اقدامات جدیتری مانند فکتوری ریست (بازگشت به تنظیمات کارخانه) یا نصب یک حافظه رم (ROM) سفارشی را در تلفن اندرویدی انجام دهید. این توصیه‌ها عبارتند از:

۱- فضای ذخیره سازی را آزاد کنید

باید مطمئن شوید که هرگز ظرفیت حافظه گوشی کامل پر نمی‌شود، زیرا به شکل قابل توجهی روی عملکرد آن تاثیر گذاشته و سرعت آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای کند می‌کند و باعث می‌شود کار‌های ساده‌ای مانند باز کردن و نصب اپلیکیشن‌ها، بازی ویدیویی و ... طولانی‌تر از حد معمول شود و گوشی گاه به گاه هنگ می‌کند.

برای چک کردن میزان فضای ذخیره سازی به قسمت تنظیمات (Setting) و سپس ذخیره سازی (Storage) در گوشی اندرویدی مراجعه کنید. کاربران دستگاه سامسونگ می‌توانند به قسمت تنظیمات، مراقبت دستگاه (Device Care) و ذخیره سازی رفته و میزان ظرفیت استفاده شده را چک کنند. همچنین در منوی تنظیمات می‌توانید کلمه ذخیره سازی را جست و جو کنید تا گزینه مناسب را پیدا کنید. نگذارید ظرفیت گوشی بیش از ۸۰ درصد پر شود، زیرا تلفن و سیستم عامل به حدود پنج تا هشت گیگابایت فضای آزاد نیاز دارند تا به شکل روان عمل کنند. می‌توانید فایل‌های اضافی را حذف کنید، اپلیکیشن‌هایی که نیاز ندارید را از نصب حذف کنید و همه تصاویر و ویدئو‌هایی که در فضای ابری ذخیره شده‌اند را پاک کنید.

بعضی از گوشی‌ها دارای قابلیت پاک کننده فایل‌های اضافی هستند و با طی کردن چند مرحله ساده، چند گیگابایت فضای ذخیره سازی را آزاد می‌کنند. کاربران سامسونگ می‌توانند به قسمت تنظیمات و مراقب از گوشی رفته و با اجرای سرویس بهینه سازی (Optimization)، به سرعت فضا آزاد کنند. گوشی‌های شیائومی یک اپلیکیشن پاکسازی (Cleaner) دارند که کار مشابه را انجام می‌دهد. می‌توانید از اپلیکیشن File by Google استفاده کنید تا سریعا کش اپلیکیشن (حافظه پنهان)، تصاویر تکراری، فایل‌های بزرگ و فایل‌های رسانه‌ای ناخواسته را پاک کنند. برای توصیه‌های بیشتری می‌توانید دستورالعمل‌های ذیل برای آزادسازی فضای ذخیره سازی در گوشی اندرویدی را دنبال کنید؛ و اگر استفاده زیادی از واتس‌اپ دارید، می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای واتس‌اپ را پاک کنید تا فضای ذخیره سازی ارزشمند گوشی خود را آزاد کنید.

۲- حذف اپلیکیشن‌های نصب شده بدون استفاده

حذف اپلیکیشن‌های قدیمی و بدون استفاده در دستگاه اندرویدی مستقیما روی عملکرد آن تاثیر نمی‌گذارد، اما فضای ذخیره سازی را آزاد می‌کند. بعلاوه اگر اپلیکیشن‌های زیادی داشته باشد که در پس زمینه گوشی همچنان فعال هستند، حذف نصب آن‌ها منابع ارزشمندی را آزاد کرده و به روان کردن عملکرد سیستم گوشی کمک می‌کند. تلفن‌های سامسونگ به صورت اتوماتیک اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه گوشی را که باعث کاهش شدید شارژ باطری می‌شوند، نشان می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را از حالت نصب شده خارج کنید یا ببندید. بد نیست که گاهی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده در دستگاهتان را چک کرده و آن‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید را از نصب خارج کنید.

۳- تغییر سرعت انیمیشن سیستم

تغییر سرعت انیمیشن سیستم در تلفن اندرویدی سرعت آن را به طور طبیعی افزایش نمی‌دهد، اما این دیدگاه را ایجاد می‌کند که دستگاه‌تان بسیار سریع‌تر کار می‌کند. افزایش مقیاس انیمیشن به گرافیک‌ها اجازه می‌دهد سریعتر تمام شوند و این حس را ایجاد می‌کند که عملکرد سیستم بهبود یافته است. در واقع تلفن اندرویدی شما درست مثل همیشه عمل می‌کند. اگر حس می‌کنید انیمیشن‌ها در تلفن اندرویدی شما باعث کندی یا هنگ کردن آن شده‌اند، این ترفند گزینه خوبی است. اگر سرعت را به جلوه‌های پرزرق و برق ترجیح می‌دهید، حتی می‌توانید انیمیشن‌های دستگاه را غیرفعال کنید.

۴- ری‌استارت کردن تلفن

سابق بر این که مدیریت حافظه اندروید بسیار ضعیف بود و گوشی‌ها با میزان حافظه رم محدودی عرضه می‌شدند کارشناسان توصیه می‌کردند تلفن‌های هوشمند هر روز ری‌استارت شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگرچه اوضاع اکنون فرق کرده است، اما همچنان توصیه می‌شود هر چند روز یک بار گوشی خود را ری‌استارت کنید. این اقدام منابعی که توسط اپلیکیشن‌های ناخواسته در پس زمینه گوشی اشغال شده‌اند را آزاد می‌کند و بنابراین عملکرد روان سیستم را بهبود می‌بخشد به خصوص مدل‌های اندرویدی ارزان قیمت که با حافظه رم زیادی عرضه نمی‌شوند. بهبود‌های صورت گرفته به حد تلفن‌های اندرویدی جدیدتر مشهود نخواهند بود مگر این که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و خدمات در پس زمینه گوشی در حال اجرا باشند.

۵- استفاده از نسخه‌های سبک (Lite) اپلیکیشن‌ها

گوگل و چندین طراح دیگر نسخه‌های لایت یا Go اپلیکیشن‌هایشان برای گوشی‌های قدیمی اندروید که حافظه رم کمی دارند را عرضه می‌کنند. نسخه لایت اپلیکیشن‌ها به اندازه نسخه کامل آن‌ها منابع گوشی را مصرف نمی‌کند و همان تجربه را فراهم می‌کند منتهی بعضی از قابلیت‌ها را ندارد. گوگل نسخه‌های لایت اپلیکیشن‌های متعدد شامل Google Go، Camera Go، Assistant Go و Maps Go را عرضه می‌کند. می‌توانید نسخه‌های لایت اپلیکیشن‌های محبوب دیگر مانند توییتر، اسپاتیفای، اسکایپ و فیس بوک را در پلی استور بیابید. این نسخه‌های لایت بعضی از قابلیت‌هایی که در نسخه‌های کاملشان دیده می‌شود را ندارند، اما برای استفاده روزانه کافی خواهند بود. یک مزیت دیگر نسخه‌های لایت این است که فضای کمتری را اشغال می‌کنند که در گوشی‌های قدیمی اندروید با ظرفیت ذخیره سازی داخلی محدود یک مشکل محسوب می‌شود.

۶- نرم افزار خود را به جدیدترین نسخه به‌روز کنید

همیشه باید مطمئن شوید که گوشی شما با جدیدترین نسخه سیستم عامل کار می‌کند و وصله‌های امنیتی موجود را دریافت می‌کند. گوگل مدام اندروید را با انتشار به‌روزرسانی‌هایی بهینه می‌کند تا عملکرد اندروید را بهبود دهد. ارتقا به نسخه جدیدتر اندروید می‌تواند منابع سیستم در دستگاه شما را آزاد کند که به نوبه خود کمک می‌کند باز شدن اپلیکیشن‌ها سریعتر شده و عملکرد سیستم روانتر شود.

همه تولیدکنندگان بزرگ اندروید راه درازی را از روز‌های نخست اندروید پیموده‌اند و اکنون تمایل دارند به‌روزرسانی‌های نرم افزاری متداول را برای تلفن‌هایشان منتشر کنند. بهترین بخش این است که این تولیدکنندگان تلاش دارند عملکرد سیستم گوشی را بر اساس بازخورد کاربر با هر بار به روزرسانی بهبود دهند. سامسونگ به خصوص عملکرد خوبی در انتشار ماهانه وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های سیستم عامل برای همه دستگاه‌هایش داشته است.

۷- بازگشت به تنظیمات کارخانه (فکتوری ریست)

اگر این چند پیشنهاد موثر برای بهبود سرعت و روان شدن اجرای سیستم گوشی اندرویدی شما موثر واقع نشد، می‌توانید به گزینه ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه به عنوان آخرین حربه متوسل شوید. این اقدام دستگاه را به وضعیت روز اول برمی گرداند و همه اطلاعات موجود در گوشی را پاک می‌کند بنابراین باید از اول شروع کنید و دوباره اپلیکیشن‌ها را از پلی استور دانلود کنید و اطلاعات کاربری را در اپلیکیشن‌ها و خدمات محبوبتان وارد کنید. این کار زیادی است و نتیجه آن ممکن است به حد قبل دلخواه نباشد. در چنین وضعی باید به فکر ارتقای گوشی خود باشید. حتی اگر یک دستگاه ارزان یا میان رده باشد احتمالا بهتر از گوشی فعلی شما عمل می‌کند.

اگر آماده ریست فکتوری دستگاه اندرویدی خود هستید، اطمینان حاصل کنید که نسخه پشتیبانی از همه اطلاعات ضروری خود را تهیه کرده‌اید. بمحض این که تلفن‌تان ریست شد، فهرست اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید را چک کنید تا آن‌هایی که بار اول هرگز از آن‌ها استفاده نکردید را دوباره نصب نکنید.

۸- نصب یک حافظه رم سفارشی

اگر گوشی نسبتا قدیمی و کندی دارید یا گوشی شما به انتهای دوران پشتیبانی تولیدکننده رسیده است، ممکن است بخواهید حافظه رم سفارشی در آن نصب کنید.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، با دنبال کردن توصیه‌های بالا می‌توانید سرعت تلفن اندرویدی خود را فورا افزایش هید. در واقع این‌ها موارد هستند که باید مرتب چک کنید تا مطمئن شوید گوشی اندرویدی شما در نقطه اوج عملکرد مناسبش قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین حافظه رم فکتوری ریست ریست گوشی افزایش سرعت گوشی مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین پس زمینه گوشی فضای ذخیره سازی تلفن اندرویدی گوشی اندرویدی نسخه های لایت ذخیره سازی اندرویدی شما عملکرد سیستم اپلیکیشن ها سیستم گوشی توصیه ها حافظه رم گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در نشستی به تشریح برنامه‌ها و مشکلات پیش روی سازمان متبوعش پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فشار روحی روانی که در مشاهده آمار تصادفات با آن مواجه هستیم باعث شده است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در موضوعاتی که با آن مرتبط نیست از جمله اهدا کلاه ایمنی به سرنشینان موتور سیکلت تا نصب شبرنگ روی کامیون‌ها تا مبحث آموزش ورود پیدا کرده است.

وی افزود: حدود ۳۰ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این آمار بسیار تکان دهنده است یعنی یک سوم جمعیت کشور خودرو وجود دارد هر خانواده سه نفره یک خودرو دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی مانند ریل کم داریم، اگر در کشور‌های پیشرفته آمار فوت پایین است به این دلیل است که وسایل نقلیه عمومی به علت هزینه بالای سوخت و حمل نقل عمومی گسترده منتخب اول مردم است.

وی بیان داشت: اصفهان یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو در جاده‌هایی که دارای تردد شمار است، تردد دارد، به همین جهت باید میزان تصادفات با شاخص‌های دیگری هم ارزیابی شود، رشد نسبت به تعداد جمعیت، تردد، خودرو هم باید در آماردهی لحاظ شود.

دادخواه ادامه داد: آمار برای ما درجه اهمیت کمتری دارد، باید بدانیم چه کار‌هایی انجام داده‌ایم چه میزان اثرگذار بوده است و چه کار‌هایی باید در دستور کار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: سرنشین عقب باید کمربند ایمنی ببندد، سرنشین جلو نباید در هنگام رانندگی بخوابد، پدر خانواده حق ندارد با هر سرعتی که می‌خواهد حرکت کند، آنقدر باید آموزش‌ها گسترده باشد که سرنشین خودرو در صورت افزایش سرعت خودرو را متوقف کند و پیاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در خصوص وضعیت آسفالت جاده‌ها وضعیت نزدیک به بحران داشتیم.

** ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم

وی تصریح کرد: ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم، اضافه تناژ صنایع و معادن از مهمترین عوامل خرابی آسفالت جاده‌ها است به همین جهت نصب باسکول در خروجی معادن از اقداماتی است که برای جلوگیری از این اضافه تناژ انجام شده است.

دادخواه گفت: در فرایند ارتقا راه‌ها در سال گذشته ۲،۵۰۰ میلیارد تومان قرار داد در این زمینه منعقد شده است، هر کیلومتر آسفالت راه ۳و نیم میلیارد تومان هزینه دارد.

وی اظهار کرد: کارگاه‌های لکه گیری در مسیر‌هایی مثل اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد، اصفهان دلیجان فعال شده است و محور‌های دیگر در دست اقدام است.

** متوسط سرعت وسایل نقلیه روبه افزایش است

معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در نشست خبری ظهر روز دوشنبه اظهار کرد: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در اصفهان در حال افزایش است، به طوری که سرعت وسایل نقلیه پنج کیلومتر بر ساعت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، و در ایام نوروز تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است متوسط سرعت در ایام نوروز ۹۵ کیلومتر بوده و منجر به تصادفات در ایام نوروز شده است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از سرعت مجاز در نظر گرفته شده برای راه‌ها تبعیت کنند، افزود: با توجه به افزایش میانگین سرعت در سال قبل پیش بینی می‌شود، اگر میانگین سرعت افزایش پیدا کند در سال آینده شاهد ۲۵ درصد افزایش حوادث باشیم و این روال ادامه باید.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: رانندگان باید با توجه به وسیله نقلیه خود دارو‌هایی که مصرف می‌کنند شرایط جسمانی و همچنین راهی که برای حرکت انتخاب کردند سرعت مطمئنه را رعایت کند.

وی در بیان اهمیت آشنایی مردم با تبعات سرعت گفت: کلاه ایمنی و کمربند ایمنی یار نقش بازدارنده‌ای در تصادفات جاده‌ای دارد، در جاده‌های برون شهری حدود ۱۰۰ راکب موتور سیکلت در سوانح رانندگی کشته می‌شوند. تعداد موتور سیکلت‌هایی که در جاده‌های برون شهری در سال تصادف می‌کنند حدود ۱۰۰۰ موتورسیکلت است.

ذهبیون بیان داشت: نقاط تصادف موتور سیکلت‌ها در جاده‌های برون شهری را شناسایی کردیم و طرح «چهره به چهره» را اجرا می‌کنیم، موتور سیکلت‌های متخلف ابتدا عضو کمپین سبا (سوگند برای ایمنی)، کلاه ایمنی رایگان داده میشود و تعمیرات موتور سیکلت این صورت که به موتور‌های که چراغ شکسته داشته باشند تعمیر می‌کنیم، کلاه ایمنی رایگان داده می‌شود.

** ۸۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها در شهرستان اصفهان، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر رخ می‌دهد

وی ادامه داد: حوزه روستا‌های شرق اصفهان (شهرستان اصفهان)، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر تا ۸۰ درصد تصادفات موتور سیکلت را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اهمیت جرایم رانندگی به عنوان عامل بازدارنده تصادفات جاده‌ای گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته نسبت هزینه جریمه به درآمد خانواده است که معمولاً تا ۵۰ درصد درآمد خانواده را تشکیل می‌شود، به عنوان مثال اگر شخصی در این کشور‌ها مرتکب تخلفات بشود تا ۵۰ درصد از درآمد خانوار را باید صرف پرداخت جرایم کند که این عدد نقش و تأثیر بسزایی در معیشت خانواده دارد، هزینه جرایم رانندگی اهمیت بسیاری در بازدارندگی تخلفات رانندگی دارد.

وی با بیان اینکه استاندار جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ فوتی و در ایران این میزان ۲۰ نفر است، گفت: تنها ۵ درصد از سایل نقلیه از کمربند سرنشین عقب استفاده می‌کنند در صورتی که کمربند سرنشین عقب بسیار اهمیت دارد ضربه‌ای که در تصادفات، سرنشین عقب می‌تواند به سرنشین جلو تحمیل کند حدود سه تن است، اما موضوع رعایت کمربند ایمنی سرنشینان عقب مغفول مانده است.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • پمپ هیدرولیک
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403