Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@09:33:05 GMT

ایرانی‌ها چقدر مسکن در ترکیه خریدند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۹۰۹۴

ایرانی‌ها چقدر مسکن در ترکیه خریدند؟

بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه در سال گذشته میلادی (2021) یک میلیون و 491 هزار و 856 واحد مسکن فروخته شده که در مقایسه با یک میلیون و 499 هزار و 316 واحد سال 2020 میلادی حدود نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین تقاضا برای خرید مسکن در سال گذشته میلادی مربوط به شهر استانبول است. این شهر 18.5 درصد کل فروش مسکن ترکیه را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عبارت دیگر در سال 2021 میلادی 276 هزار و 223 مسکن در استانبول فروخته شده است. پس از این شهر، آنکا با 144 هزار و 104 فروش و ازمیر با 86 هزار و 722 فروش خانه قرار دارند.

در بین ملیت‌های مختلف، شهروندان ایرانی در سال 2021 میلادی 10 هزار و 56 واحد مسکونی را در ترکیه خریداری کرده‌اند که از این حیث در رتبه اول قرار دارند.

عراقی‌ها با 8 هزار و 661 خرید در رتبه دوم و روس‌ها نیز با 5379 خرید مسکن در رتبه سوم قرار دارند. شهروندان افغانستانی نیز با رتبه چهارم قرار دارند. افغان‌ها در سال گذشته میلادی 2762 واحد مسکونی در ترکیه را خریداری کرده‌اند.

مرکز آمار ترکیه گزارش داده که فروش مسکن در آذرماه 1400 با 113.7 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به 226 هزار و 503 رسیده است. استانبول با 17.2 درصد و 39 هزار و 26 فروش خانه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایل افزایش خرید مسکن به کاهش ارزش لیر برمی‌‌گردد که باعث خرید بیشتر مسکن در ترکیه از سوی شهروندان سایر خارجی شده است./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه ایرانیها خرید مسکن قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان