Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی در لرستان خبر داد.

دکتر یحیی ابراهیمی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف جلسات متعددی با شستا داشتیم، به هر حال کار باید به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با شستا داشتیم که در حوزه‌های مختلف باید در استان کار کنند، عنوان کرد: یکی‌ در حوزه پزشکی است که تلاش می‌کنیم کارخانه سرم‌سازی، گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و پلاسما در منطقه احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه در لرستان بیش‌از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی ما گیاهان دارویی هستند، مصوب شده در ایام دهه فجر بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی کلنگ زنی شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پیگیر اجرای کارخانه‌های تجهیزات پزشکی و سرم‌سازی نیز هستیم، بیان کرد: در حوزه انرژی دو نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در شهرستان‌های الشتر و دلفان تصویب شده که جز مواردی است که باید کلنگ زنی شود.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز سه دامداری ۷۰۰۰ رأسی داریم که متأسفانه تا الان نتوانستیم زمین مورد نیاز را تهیه کنیم، شستا می‌گویند زمین مورد نیاز را تهیه کنید که کلنگ زنی انجام دهیم، زمینی که منابع طبیعی باشد توسط این اداره معرفی شده و در حال انجام کارهای مقدماتی آن هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: مهم‌ترین پروژه ما، پتروشیمی شهرستان دلفان است که براساس صنایع پایین دستی ما باید شهرک پتروشیمی باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه شهرستان دلفان نزدیک‌ترین شهر به کرمانشاه و بحث صادرات است جزو پروژه‌هایی است که توجیه اقتصادی دارد که هم شستا به آن نتیجه رسیده که کار را انجام دهد و هم جزو پتروشیمی است منتهی شرایطی دارد که شستا گفته‌ ۶۰ درصد تسهیلات و خوراک اولیه می‌خواهد که اگر بتوانیم با رایزنی با وزیر نفت خوراک اولیه مورد نیاز را تهیه کنیم، جزو پروژه‌هایی خواهد بود که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌کنیم چراکه افتتاح این پروژه تقریباً ۲۰۰۰ نفر مستقیم و ۷۰۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

وی عنوان کرد: با این کار می‌توانیم تحولی در شهرستان دلفان ایجاد کنیم، با توجه به اینکه در این شهرستان بحث زنان کار را داریم و مطالبه اصلی مردم نیز بوده که از رئیس‌جمهور درخواست داشتیم از نزدیک این زنان را ببینند که در سفر ریاست جمهوری به استان خانم خزعلی به‌عنوان نماینده دولت در دلفان حاضر شدند.

ابراهیمی تأکید کرد: هدف ما ایجاد شغل پایدار در شهرستان دلفان است که با راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بتوانیم معضل بیکاری را نیز حل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغال اشتغالزايي شغل گیاهان دارویی شهرستان دلفان کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان

 سردار نعمت‌اله باقری در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان توسط جهادگران و پزشکان بسیجی ویزیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بیش از ۲۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم پزشک عمومی و در مجموع بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی و مجموعه‌های هماهنگ‌کننده در خدمت مردم مناطق محروم دلفان هستند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امروز نمونه یک زنجیره درمانی است، افزود: ویزیت و معاینه مردم از خانه‌های بهداشت محله آغاز و تا درمان در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.
باقری بیان داشت: امروز نخستین بیمارستان صحرایی و اردوی جهادی در سال جدید برپا شده و قطعا تا پایان سال این خدمت بی‌منت در دیگر مناطق محروم استان ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی و تحقق شعار سال در حاشیه بیمارستان صحرایی، تصریح کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی و کمک به اشغال و تولید مردم دلفان نیز برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود