Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان با اشاره به اینکه کمتر از یک سالی است که مرکز دولتی درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک در راستای سیاست های افزایش جمعیت راه اندازی شده است گفت: چهارشنبه ۲۲ دی ماه اولین مورد مثبت آی وی اف در این مرکز به ثبت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص ارائه خدمات درمان ناباروری در مرکز دولتی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، گفت: درمان ناباروری جزو خدمات پر هزینه برای بیماران است و تا سال گذشته مرکز دولتی که بتواند این خدمت را به مردم ارائه دهد، در سطح استان نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمتر از یک سالی است که مرکز دولتی درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک در راستای سیاست های افزایش جمعیت راه اندازی شده است. تعدادی از تجهیزات تکمیلی آن هم در سال جاری خریداری و مرکز تکمیل شد. در حال حاضر عموم مردم می توانند با مراجعه به این مرکز، تمام خدمات درمان ناباروری را با تعرفه دولتی دریافت کنند.

جمالیان تصریح کرد: به لطف خدا و با تلاش پزشکان متخصص خصوصا خانم دکتر نجدی، چهارشنبه ۲۲ دی ماه اولین مورد مثبت آی وی اف در این مرکز به ثبت رسید. به این معنی که با انجام سونوگرافی متوجه شدیم جنین در داخل دستگاه تشکیل شده و قلب او شکل گرفته است که بعد از آن به داخل رحم مادر انتقال داده می شود و امیدواریم به زودی شاهد تولد اولین نوزاد با این روش در مرکز دولتی باشیم.

وی اضافه کرد: اینکه میزان موفقیت عمل های ناباروری چند درصد باشد، اهمیت بسیاری دارد. چرا که در بسیاری از مراکز خصوصی بعد از پرداخت هزینه های بسیار بالا توسط افراد، نتیجه ای بدست نمی آید و زوج نابارور صاحب فرزند نمی شوند. بنا داریم در مرکز دولتی بیمارستان امیرالمومنین(ع)، کیفیت را در کنار هزینه کمتر به عموم افراد ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: نیاز است که استقبال مردمی از این درمان بیشتر صورت بگیرد تا بتوان نتایج بهتری از آن گرفت. لازم به ذکر است هزینه های این روش درمانی در مراکز غیر دولتی بسیار بالاست و این هزینه در مرکز دولتی امیرالمومنین(ع) اراک بسیار پایین تر و حدود یک سوم است. حتی زوجهای جوانی که بچه دار نمی شوند و اولین فرزندشان در این مرکز شکل بگیرد، مبلغی از هزینه درمان به عنوان یارانه به آنها بازگردانده می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان امیرالمومنین ع درمان ناباروری مرکز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای