Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این روزنامه امروز (دوشنبه ) در گزارشی با اشاره به  تبعات اشغال افغانستان  توسط نیروهای نظامی  غربی و  آمریکا اضافه کرد امریکا به  رغم هزینه  کردن چند میلیارد دلار در افغانستان ارمغانی به جز فقر، افزایش  گروههای تروریستی ،قاچاق مواد مخدر و  قحطی در این کشور نداشته است .

براساس  گزارش این  نشریه کابل ،امریکا که منشا  اصلی بی ثباتی ،هرج و مرج و فقر در افغانستان است پس از دو  دهه بدون هیچ برنامه ای از  افغانستان فرار کرد و  برخلاف شعارهایی که  داده بود مردم  افغانستان را تنها  گذاشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان برنامه جهانی غذای ملل متحد یا  (WFP) و سایر نهادهای سازمان ملل متحد تخمین زده اند که بیش از ۲۲ میلیون نفر از ۳۶ میلیون جمعیت افغانستان در زمستان امسال با فقر و گرسنگی شدید مواجه خواهند بود.

در همین حال از استان قندهار در جنوب افغانستان که مرکز اصلی قدرت طالبان محسوب می شود، گزارش شده است که ۷۵ کودک بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی جان  باخته اند.

رسانه‌های محلی استان قندهار امروز دوشنبه به نقل از مسوولان بیمارستان «میرویس» قندهار اعلام کرده اند که از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون یکهزارو ۹۵۰ کودک مواجه با سوء تغذیه به این بیمارستان مراجعه کرده اند که تاکنون ۷۵ تن آنها جان باخته اند.

سازمان نجات کودکان نیز هفته گذشته در گزارش تازه خود گفته بود که ۷۰۰هزار بیمار دیگر بر کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان افزوده شده و مجموع کودکان دارای سوء  تغذیه که ۳.۲ میلیون نفر اعلام کرده بود اکنون به  ۳.۹ میلیون رسیده است.

برساس گزارش این  سازمان ،جان یک میلیون  کودک در صورت نرسیدن کمک فوری با تهدید  مرگ مواجه  است.

برچسب‌ها افغانستان ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان افغانستان ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا

یکی از گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، گزارش‌ها درباره تعلیق احتمالی دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین از دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «مری لالور» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بابت اینکه اگر این دانشجویان حامی فلسطین دست از اعتراضات خود برندارند، از تحصیل تعلیق می‌شوند، بسیار نگرانم.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: «من گزارش‌هایی ناراحت‌کننده شنیدم مبنی بر اینکه اگر این دانشجویان از اعتراضات صلح‌آمیز خود در دانشگاه کلمبیا در نیویورک دست برندارند، از تحصیل تعلیق می‌شوند.»

این گزارشگر ویژه ادامه داد: «این نقض جدی و واضح حق برگزاری تجمعات صلح‌آمیز است.»

اعتراضات در حمایت از فلسطین توسط دانشجویان در بسیاری از ایالات آمریکا و دانشگاه‌ها در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند