Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:38:32 GMT

پیش بینی نرخ دلار بعد از توافق احتمالی وین

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۸۱۶

پیش بینی نرخ دلار بعد از توافق احتمالی وین

دکتر علی حیات نیا از تاثیر به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌ها بر بازارهای مالی ایران یاد کرد و گفت: از آنجایی که طی چند وقت اخیر زمزمه‌هایی از توافق احتمالی به گوش می‌رسد، افت قیمت دلار آغاز شده که ناشی از جو روانی است.

وی افزود: در مجموع معتقدم توافقات بین‌المللی باعث ریزش شدید قیمت دلار نخواهد شد و بعید است نرخ دلار به زیر قیمت 25 هزار تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل اقتصادی پیش‌بینی کرد، حتی در صورت توافق، حداقل تا سال آینده قیمت دلار بین 25 تا 27 هزار تومان در نوسان باشد و افت چشمگیری نداشته باشد.

حیات‌نیا از تاثیرپذیری بسیار اندک نرخ طلا از توافقات لغو تحریم‌ها هم یاد و خاطرنشان کرد: افت قابل توجهی هم در قیمت طلا نخواهیم داشت.

وی قیمت جهانی طلا، قیمت نفت، میزان تولید طلا در کشورهای آفریقایی و عرضه و تقاضا را از مهمترین عوامل اثرگذار بر نرخ طلا دانست و تاکید کرد: با این اوصاف بعید است توافقات بین‌المللی قیمت طلا را چندان تحت تاثیر قرار بدهد و اگر کاهش بسیار اندکی هم رخ دهد، بیشتر ناشی از جو روانی خواهد بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی از تبعات منفی توافق بر بازار سرمایه هم یاد کرد و گفت: احتمال ریزش بیشتر در بازار سرمایه وجود دارد، البته این ریزش هم چندان پررنگ نیست.

حیات‌نیا از افت شاخص بورس طی حدود دو ماه اخیر که احتمال توافق مطرح شده یاد کرد و گفت: از آنجایی که بورس تا حدی که امکان داشته ریزش کرده، بعید است در این بازار نیز افت چشمگیری را شاهد باشیم.

وی درباره چرایی افت شاخص بورس به دنبال لغو تحریم‌ها هم اظهار کرد: بسیاری از صنایع بزرگ و اثرگذار بورس خصوصا در حوزه پتروشیمی، فولاد، صنایع فلزی و... صادراتی هستند و در صورت توافق و حتی افت مختصر قیمت دلار باز هم حاشیه سود آنها کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه وضعیت بازار سرمایه بدتر خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است لغو تحریم‌ها در مجموع تاثیر چندان جدی بر بازارهای مالی و آنچه که برای مردم محسوس است نخواهد داشت، اما می‌تواند از طریق افزایش درآمدهای دولت، امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر و... به اقتصاد کشور کمک کند./ ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نرخ دلار توافق احتمالی وین لغو تحریم ها قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

آفتاب‌‌نیوز :

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازار‌ها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند.

قیمت دلار هرات یکشنبه را در ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان شروع کرد و تا قبل از نرخ‌دهی درهم تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. اما در ادامه روند نزولی قیمت درهم، نرخ دلار در هرات با کاهش تا مرز حمایت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. البته در معاملات پشت خطی انتهای هفته گذشته، بازار ارز هرات زودتر از سایر بازار‌ها کانال ۶۰ هزار را از دست داده بود و به این مرز حمایت رسیده، اما در از دست دادن آن ناکام مانده بود.

به عقیده تحلیلگران بازار به محدوده حمایتی رسیده، اما جان صعود پرقدرت ندارد. اگر بازار ارز و سکه در زیر مرز‌های حمایتی به تثبیت برسند قیمت دلار و سکه به سمت کف‌های جدید در سال ۱۴۰۳ حرکت خواهد کرد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه دوم به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در همین نرخ نیز بسته شد. نکته قیمت درهم، این بود که کانال نرخ‌دهی درهم زودتر از سایر روز‌ها در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز در یک معاملات رنج رفت و برگشتی کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و به مرز حمایت مهم ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. بر اساس تحلیل تکنیکال اگر قیمت تتر زیر این مرز تثبیت دهد با کاهش بیشتر می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود.

از دید معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار هرات مرز حمایت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی در حوالی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین مقاومت اولیه قیمت دلار هرات ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت شکست نرخ می‌تواند به سمت کانال بالاتر برود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟