Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  - استفاده از فضای مجازی و زندگی در عصر دیجیتال، مسئله حضور کودکان در فضای مجازی و استفاده از پلتفرم‌های ارتباطی به یکی از حقیقت‌های زندگی هر انسانی تبدیل شده است.

اینترنت جدای از اینکه دارای قابلیت‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان است، می‌تواند خطر‌های نهفته‌ای را در بطن خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه گیری ویروس کرونا و حضور کودکان در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نگرانی‌های خانواده‌ها نسبت به صدمات فضای مجازی بیشتر شده است.

این روز‌ها استفاده از اینترنت جزء جدایی ناپذیری برای همه دانش آموزان شده است؛ لذا بهتر است برای استفاده دانش آموزان از این فضا با رعایت نکاتی آن را ایمن نماییم.

اولین گام آموزش از سنین کم درباره  پذیرش مسئولیت فعالیت‌های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی است؛ باید به کودکان خود بیاموزیم در فعالیت‌های فضای مجازی بی تفاوت نباشند.

فضای مجازی و مسئولیت اجتماعی

کاربران فضای مجازی باید نسبت به مسائل اخلاقی و فرهنگی حاکم بر این بستر شناخت و احساس مسئولیت داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت فعالیت آن‌ها ممکن است آسیب‌زا شود. ایجاد مسئولیت پذیری در کودکان، زمینه ارتقاء امنیت سایبری خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

استفاده از نرم افزار‌های ایمن، مراقبت در دوستی‌های اینترنتی، همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی از جمله مسئولیت‌های مهم والدین برای کنترل فعالیت کودکان در فضای مجازی است.

توصیه پلیس فتا درباره اپلیکیشن شاد

برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذر واژه مناسب و مطمئن و دو مرحله‌ای استفاده شود و از ارائه آن به افراد غریبه خود داری شود.

برای نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیاز به پرداخت وجه نیست؛ لذا دانلود اپلیکیشن از وب سایت وزارت آموزش یا مارکت‌های معتبر انجام شود.

والدگری در فضای مجازی

تعامل و ارتباط با نگاه گفت‌وگو محور میان والدین و فرزندان، ایجاد حس اعتماد متقابل بین والدین و فرزندان، همراهی و همگامی با فرزندان، پرهیز از مقایسه نوجوان با همسالان در تربیت سایبری از نکاتی است که والدین با انجام آن می‌توانند هدایت کودکان در فضای مجازی را به درستی در اختیار بگیرند.

دومین پویش کودکان سایبری از تاریخ ۲۵ دی امسال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از قبیل سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و شهرداری کلان شهر‌های کشور در راستای ارتقا مهارت استفاده مؤثر خانواده‌ها از فضای مجازی، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان و ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در سطح کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز دومین پویش کودکان سایبری توسط پلیس فتا

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا جرایم سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟