Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی بار دیگر اقدام به پرتاب دو موشک بالستیک کرد تا بدین ترتیب تنها در یک ماه اخیر تعداد آزمایش موشکی خود را به ۴ عدد افزایش داده باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی خود امروز (دوشنبه) نیز دو موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این آزمایش ها در راستای نمایش قدرت و درحین توقف مذاکرات هسته‌ای با آمریکا انجام شده باشد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی احتمالا دو موشک بالستیک از منطقه سونان واقع در فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ شلیک کرده است. این دو موشک صبح امروز با فاصله 4 دقیقه از یکدیگر پرتاب شده و پیش از فرود در آب‌های سواحل شمال شرقی این کشور 380 کیلومتر مسافت با ارتفاع حداکثر 42 کیلومتر را طی کرده بودند.

مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک آمریکا اعلام کرد که این موشک‌ها تهدیدی برای امنیت پرسنل آمریکایی به شمار نمی‌روند اما درعین حال تاکید کرد که تاثیر برنامه تسلیحاتی کره شمالی  که از نظر آمریکا "غیرمشروع" نیز می‌باشد باعث افزایش بی ثباتی در سطح منطقه خواهد شد.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن نیز اعلام کرده که این موشک‌ها در خارج از منطقه اقتصادی ژاپن فرود آمده‌اند. هیروکازو ماتسونو، دبیرکل کابینه ژاپن نیز با محکوم کردن این آزمایش موشکی، اقدامات کره شمالی را تهدیدی برای صلح و برشمرد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که در امارات به سر می‌برد به مقامات این کشور دستور داد که نهایت تلاش خود برای اطمینان از حفظ ثبات در شبه جزیره کره را انجام دهند. به اعضای شورای امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز بر لزوم احیاء دیپلماسی هسته‌ای با پیونگ یانگ تاکید شده است.

کره شمالی چندین آزمایش موشکی در 5 و 11 ژانویه انجام داد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از نوع موشک فراصوت بود. روز جمعه نیز این کشور اقدام به پرتاب چندین فروند موشک بالستیک از روی قطار کرد که هدف از آن اعتراض به تحریم های جدید اعمال شده از سوی دولت بایدن بود.

این کشور طی ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی خود را به طرز قابل توجهی افزایش داده و  اخیرا بر روی طراحی موشک‌های قابل مانور و توانایی پرواز در ارتفاع کم متمرکز شده تا از این طریق شانس عبور از میان سامانه‌های دفاع موشکی دشمن افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موشک اخبار کره شمالی تنش هسته ای کره شمالی موشک اخبار کره شمالی تنش هسته ای کره شمالی دو موشک بالستیک کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)

ویژه برنامه «کوی محبت» به میزبانی مهدی اعرابی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی طباخیان (کارشناس مذهبی) و حاج احمد چینی ۱۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۲ تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که برگرفته از یک اتفاق واقعی است؛ ماجرای پرونده «مهدی» پسر آیت‌الله مشکاتیان یکی از مقامات بلندپایه‌ی قوه‌ی قضائیه است، که مرتکب قتل می‌شود و پدر، فرزند را تا چوبه دار می‌برد، اما در نهایت خانواده مقتول با دیدن این رفتار از یک مقام بلندپایه قوه قضائیه، از قصاص صرفنظر کرده و گذشت می‌کنند. این فیلم سینمایی ۱۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

انیمیشن سینمایی «پرنده طلایی» به کارگردانی مجید شاکری در مرکز پویانمائی صبا تهیه و تولید شده است، داستان «طوفان» کبوتری است که به دنبال یافتن جایی مناسب برای زندگی، پا در راهی طولانی می‌گذارد، و در این راه با خطر‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده و سرانجام خود را به دوستانش ثابت می‌کند. پرنده طلایی شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۸ صبح تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

پخش «سخنرانی استاد رحیم پورازغدی» جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) با موضوع «امام صادق علیه السلام در نگاه رقیبان و دشمنان» حوالی ساعت ۱۹:۴۵ از مسجد «پردیسان» مشهد مقدس و پخش «مداحی و نوحه‌سرایی» از حاج محمدرضا طاهری و حاج سید مجید بنی فاطمه در فواصل برنامه‌ها از دیگر برنامه‌های شبکه دو سیما به مناسبت شهادت این امام همام است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس