Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاخص کل در روز گذشته معاملاتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد افت کرد تا بعد از قریب ۵ ماه، همچنان شاهد روند نزولی بازار سرمایه باشیم، شاخص کل پس از افت دیروز به عدد یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد رسید که در صورت از دست دادن حمایت کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی، می‌توان انتظار داشت تا یک میلیون ۲۵۰ هزار واحد هم افت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز، معاملات بازار سهام در حالی پایان یافت که ۱۷۵ نماد سبزپوش و ۴۸۵ نماد قرمز بودند و این نشان از قدرت فروشنده و عدم ورود پول و جریان نقدینگی قویه به بازار سرمایه است که البته در نمودارهای ورود و خروج پول نیز این به خوبی نمایان است، طبق نمودارهای زیر، از ابتدای مهر تاکنون به غیر از روزهای معدودی، جریان ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت، روندی پیوسته و مثبت داشته است و این نشان‌دهنده خروج پول حقیقی از بازار سرمایه است.


ورود پول به صندوق‌های درآم ثابت

 


خروج پول از سهام و صندوق‌های سهامی

 

همین امر، خود را در ارزش معاملات نشان می‌دهد، به گونه‌ای که در روز گذشته ارزش معاملات چیزی در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، این عدد در صورتی قابل درک است که بدانیم در روزهای اوج بورس در سال گذشته، ارزش معاملات تا ۳۰ هزار میلیارد تومان هم رسید و ارزش معاملات ۲ هزار میلیاردی حاکی از ضعف شدید نقدینگی در بازار سرمایه و عدم ورود ارکان اصلی بازار برای تزریق پول به این بازار است.

در روز گذشته معاملاتی بیشترین ورود نقدینگی برای نمادهای تاصیکو، کیمیاتک، فنفت و کاما و بیشترین خروج نقدینگی مربوط به نمادهای سمگا، بپاس، شپدیس، شپنا و فولاد بوده است.

در پایان معاملات دیروز نیز، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز قبل خود، ۰.۸درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۳ هزار تومان رسید.

نماد ذوب که از در ۵ ماه اخیر نزدیک به ۴۰ درصد افت قیمت داشته است در حال نزدیک شدن به کف قیمتی خود در سال جاری در قیمت ۲۷۰ تومان می‌باشد؛ اما بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ برای هر سهم سودی بالغ بر ۳۶۰ ریال شناسایی کرده و  این در حالی است که ۴ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان سودناخالص شناسایی کرده که نسبت دوره مشابه سال قبل۷۳ درصد افزایش داشته است؛ در نهایت در مجموع سود خالص شرکت  ۲ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل  ۱۲۰ درصد رشد را شاهد بوده است.

نماد شپنا نیز که به تازگی افزایش سرمایه ۸۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی را اعمال کرده، همچنان در روند نزولی و اصلاح خود به سر می‌برد و فعلا نسبت به حمایت ۵۴۰ واکنش نشان داده و روی این حمایت در حال نوسان است.

نماد شسپا متعلق به شرکت نفت سپاهان نیز در روند اصلاحی خود به سر می‌برد و با طی کردن این اصلاح در قالب زمان، فعلا روی کمربند حمایتی ۳۱۰ تومان تا ۳۲۰ تومان درحال نوسان است؛ این نماد در روز معاملاتی گذشته، با ۰.۷ درصد کاهش، به قیمت ۳۲۴ تومان رسید.

نماد فجر نیز که در روزهای معاملاتی گذشته، حمایت سقف تاریخی خود در قیمت ۲ هزار و ۴۵۰ تومان را شکست، ۱۶ درصد افت قیمت پیدا کرد و الان روی کمربند حمایتی ۲ هزار و ۵۰ تومان تا ۲ هزار و ۱۰۰ تومان در حال نوسان است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: فجر ۴۲ فارس نیوز بورس شاخص کل ذوب شپنا شسپا خروج پول نقدینگی میلیارد تومان بازار سرمایه ارزش معاملات هزار تومان یک میلیون ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 

  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت