Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:29:14 GMT

کار نقاشی «پیسارو» به دادگاه کشید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۲۴۳۲

کار نقاشی «پیسارو» به دادگاه کشید

دادگاه عالی در ایالات متحده آمریکا درباره سرنوشت تابلو نقاشی «پیسارو» که توسط نازی‌ها ربوده شده بود تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین،‌ تابلو نقاشی که زمانی توسط نازی‌ها غارت‌شده بود و یک خیابان بارانی در پاریس را به تصویر می‌کشد، سال‌های طولانی بر روی دیوار یکی از برترین موزه‌های هنری مادرید آویخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون یک دادگاه عالی در ایالات متحده آمریکا درباره سرنوشت این تابلو نقاشی تصمیم‌گیری خواهد کرد. در پایان این دادگاه مشخص خواهد شد که آیا این تابلو نقاشی به موزه هنری اسپانیایی می‌رسد و یا مالکیت آن را وارثان یهودی آن در اختیار خواهند داشت.

این دادگاه از روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و طی آن درباره تابلو نقاشی متعلق به سال ۱۸۹۷ که توسط «پیسارو» نقاش مشهور امپرسیونیست خلق شده است، تصمیم‌گیری می‌شود. تابلو نقاشی «خیابان سن انوره در غروب»‌ پس از آنکه از فروشنده آثار «پیسارو» خریداری شد، برای چندین دهه در خانه‌های برلین و مونیخ خانواده «کاسیرر» نصب شده بود.

در سال ۱۹۳۹،‌ زمانی که مشخص شد خانواده‌های یهودی باید از بیم نازی‌ها آلمان را ترک کنند، خانواده «کاسیرر» به دنبال راهی برای خروج از کشور بود اما تنها راه خروج آن‌ها از کشور فروش تابلو نقاشی «پیسارو» بود. یک کارشناس که از سوی نازی‌ها تعیین شده بود ارزش این نقاشی را فقط ۳۶۰ دلار تعیین کرد. البته مبلغ پرداختی به حسابی واریز شد که این خانواده امکان دسترسی به آن را نداشتند.

بعد از این اتفاق، خانواده «کاسیرر» سال‌ها برای پیدا کردن این تابلو نقاشی رنگ روغن به جست و جو پرداخت. پس از اینکه مشخص شد این نقاشی گم شده و یا ویران شده است، در سال ۱۹۵۸ خانواده «کاسیرر»‌ ۱۳ هزار دلار غرامت از دولت آلمان دریافت کرد، اما از حق پس‌گیری این نقاشی چشم‌پوشی نکرد.

چهل سال بعد، «کلود» نوه این خانواده متوجه شد این نقاشی در یکی از موزه‌های هنری مادرید به نمایش گذاشته شده است. وقتی اسپانیا از روند پیگیری پس‌گیری این نقاشی توسط «کلود»‌ جلوگیری کرد، او روند شکایت را از خانه‌اش در کالیفرنیا پیگیری کرد و مبارزه قانونی را آغاز کرد که بیش از ۱۵ سال به طول انجامید. زمانی که «کلود»‌ در سال ۲۰۱۰ درگذشت، پسرش «دیوید» پرونده را ادامه داد.

وکیل خانواده «کاسیرر»‌ معتقد است با وجود اختلافات بسیاری که در این پرونده وجود دارد اما همه در تاریخچه این تابلو نقاشی که ارزش آن ۳۰ میلیون دلار برآورد شده هم‌نظر هستند. همه موافق هستند که این نقاشی به این خانواده تعلق داشته و بدون پرداخت هیچ غرامتی به مالکیت نازی‌ها درآمده است.

البته این نقاشی پیش از آنکه توسط موزه خریداری شود به مالیکت افراد مختلفی درآمده است. در سال ۲۰۱۵ یک دادگاه در کالیفرنیا دستور داد قوانین اسپانیا درباره نقاشی اعمال شود این یعنی این نقاشی به مالکیت موزه درآمد. دادگاه تجدیدنظر دیگری در سال ۲۰۲۰ بار دیگر حکم دادگاه قبلی را تایید کرد.

خانواده «کاسیرر» از دادگاه‌ها خواسته بودند قوانین آمریکا را برای این نقاشی اعمال کنند چراکه معتقدند بر اساس قوانین کالیفرنیا فردی نمی‌تواند مالکیت شی ربوده شده را داشته باشد.

البته موزه مادریدی در واکنش به این مسائل این نکته را خاطرنشان کرد که این نقاشی بدون اطلاع از تاریخچه آن خریداری شده بود.

دادگاه جدید تعیین می‌کند قوانین اسپانیا یا آمریکا درباره این نقاشی اعمال شود.

این پرونده درحالی به جریان افتاده که روند پس‌گیری مالکیت حدود ۶۰۰ هزار اثر هنری که در دوران حکومت هیتلر در آلمان غارت شدند توسط وارثان آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تابلو نقاشی نازی ها اثر هنری تابلو نقاشی نازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر ترمز پیکان را کشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ در آغاز هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شمس آذر قزوین در ورزشگاه بدون تماشاگر سردار آزادگان میزبان پیکان تهران بود که این بازی در نهایت با برتری دو بر یک شاگردان دقیقی به پایان رسید تا نخستین باخت خودروسازان در سال جدید رقم بخورد.

در این دیدار که در سکوت سرد سکوها و با قضاوت رضا عادل از ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه آغازشد؛ کاپیتان پوریا سرآبادانی در دقیقه ۹ روی ارسال علی آزادمنش از روی نقطه کرنر با یک ضربه سر تور دروازه محمد ناصری را به لرزه درآورد تا یشمی پوشان با یک گل پیش بیفتند.

بازی متعادل دوتیم که نبود تماشاگر هم برآن سایه انداخته بود در نیمه اول با همان یک گل به اتمام رسید تا دو تیم به فکر نیمه دوم باشند.

در نیمه دوم هم بیشتر بازی در میانه های میدان جریان داشت و بازی دو تیم سرد و کسل کننده بود تا اینکه در دقیقه ۸۹ و در شرایطی که شمس آذری ها بازی را تمام شده می دانستند حامد پاکدل که در نیمه دوم به بازی آمده بود به زیبایی هرچه تمام تر علیرضا جعفرپور سنگربان جوان شمس آذر را مغلوب کرد تا پیکانی ها به گرفتن امتیاز در این دیدار امیدوار شوند.

اما این پایان ماجرا نبود و بازی در دقایق پایانی هیجانی دنبال شد و حسین گودرزی در وقت های تلف شده تیر خلاص را به پیکره پیکان وارد کرد تا سه امتیاز در قزوین بماند.

پیکان آخرین بار در ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۲ در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب پرسپولیس شده بود که شمس آذر نخستین شکست سال ۱۴۰۳ را به این تیم تحمیل کرد.

شمس آذر با این سه امتیاز ۳۵ امتیازی شد و پیکان هم ۲۵ امتیازی باقی ماند.

شاگردان دقیقی در هفته بیست و ششم لیگ برتر در سیرجان میهمان گل گهر این شهر خواهند بود و پیکان هم باید در خانه از آلومینیوم اراک میزبانی کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901617

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط