Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی در این دیدار با مدیران عامل شرکت‌های ریلی باری که مسائل و موضوعاتی از جمله اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار، تأمین قطعه، کمبود لوکوموتیو، سرعت پایین بازرگانی و دوره بازگشت سرمایه طولانی مطرح شد، گفت: طی دهه‌های گذشته به صنعت حمل و نقل ریلی کم توجهی شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه وجود دارد که بایستی اکنون به بهبود ارکان مختلف راه آهن و انجام اصلاحات اساسی و بنیادین و همچنین جبران کمبود لوکوموتیو پرداخته و با حفظ کامل مزیت و برند راه‌آهن یعنی حمل و نقل ایمن و با قابلیت اطمینان بالا، سرعت بازرگانی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم بررسی و حل مسائل ادامه داد: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، به روز رسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و … برگزار شده است. همچنین در سفر اخیر همراه با هیئت دولت به استان هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابه جایی کالاهای اساسی در این بندر، افزایش قابل توجهی بیابد.

صالحی با بیان اینکه راه آهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقای کشور و انقلاب می‌شود خاطرنشان کرد: راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

کد خبر 5401664

منبع: مهر

کلیدواژه: سید میعاد صالحی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قطار باری کالاهای اساسی حمل و نقل ریلی نهضت ملی مسکن سید احسان خاندوزی روسیه لایحه بودجه 1401 گمرک ایران بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی ترانزیت 21 سوال از بودجه تسهیلات بانکی کارت خوان الکترونیکی وزارت نیرو رستم قاسمی حمل و نقل ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود