Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مهدی باب الحوائجی» روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سراسری «اذان منتظران»، هدف نهایی از این جشنواره را ایجاد فضای معنوی با موضوع اذان در سطح کشور دانست و افزود: استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به دلیل ظرفیت های فرهنگی و مذهبی بالا منبع ایجاد این فضای معنوی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷۵ اثر پالایش و تایید شده شامل ۵۰ اثر در زمینه شعر و دلنوشته، خاطره نویسی ۴۱ اثر، خوشنویسی ۲۵ اثر، داستان کوتاه ۱۸ اثر، عکس ۵۷ اثر، کلیپ ۵۸ اثر، مقاله ۲۱ اثر، نقاشی ۸۷ اثر، موشن گرافی ۱۰ اثر و مستند هشت اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، از اذان به عنوان معبر ورودی به عرش الهی و کلید ورودی به صندوقچه ثبت و ضبط نگه داری اعمال نام برد و افزود: جشنواره اذان یک رویداد فرهنگی برای معنوی سازی فضای عمومی کشور و استان است.

باب الحوائجی با تاکید بر ضرورت انجام تبلیغات در فضای شهری و محیطی در خصوص اطلاع رسانی این جشنواره گفت: شهرداری های استان از تمامی امکانات خود برای انجام تبلیغات یکپارچه برگزاری این رویداد ملی در سطح شهرها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند ظرفیت و فضای مناسب برای معرفی بیش از پیش استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی را فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر ضرورت پای کار بودن تمامی ستادهای وزارتخانه ای کشور، روسای ادارات شهرستان ها اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده از روند اجرای کار به صورت علمی، مصور و در راستای پیشبرد اهداف دولت هوشمند الکترونیک باشد.

باب الحوائجی گفت: اسامی کمیته داوران هفته آینده مشخص شود و در راستای غنی تر شدن محتوای علمی آثار ارسالی، تبلیغات برون استانی و مکاتباتی با حوزه علمیه قم و وزارت علوم صورت گیرد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران نیز گفت: اذان یکی از شاخصه‌های ارزشمند جامعه اسلامی است و هر چه به زمان برگزاری جشنواره نزدیک می‌شویم شاهد پویایی و تحرک بیشتری بین برگزار کنندگان جشنواره هستیم.

حجت الاسلام «سیدمرتضی حسنی حلم» اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای مرتبط با فرهنگ اذان از اهداف برگزاری جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: ابلاغ روسای کمیته ها با دستور استاندار، مکاتبه با مدیران کل استان ها برای اطلاع رسانی برگزاری جشنواره، پیگیری اختصاص اعتبار جشنواره از طریق کمیته پشتیبانی، گفتگوی زنده رادیویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با رادیو قرآن و رادیو فرهنگ، ایجاد فرم‌های الکترونیک ثبت نام، برگزاری نشست خبری از اقدامات ویژه این ستاد در برگزاری این جشنواره است.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران از گفت‌وگوی ویژه خبری، تهیه گزارش های خبری، پخش ۶۰ مورد تیزر جشنواره، ۴۸ مورد پخش زیرنویس اطلاع رسانی و ۱۲ مرتبه اطلاع رسانی در خصوص نحوه شرکت شهروندان برای ارسال آثار به دبیرخانه در برنامه های شبانه و خانواده به عنوان اقدامات شاخص صدا و سیمای مرکز همدان در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره نام برد.

حجت الاسلام حسنی حلم اظهار داشت: از ظرفیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مجموعه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) در کشور و دستگاه‌های اجرایی استان همدان برای برگزاری این جشنواره استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: داوری مقالات و آثار ادبی از پنجم بهمن و آثار هنری از ۱۳ بهمن آغاز می شود و علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین جشنواره ملی اذان منتظران می‌توانند تا دهم بهمن ماه سال جاری آثار خود را در سه محور علمی، ادبی و هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

اختتامیه این جشنواره ۲۵ بهمن با حضور ۳۲ استان در همدان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها استان همدان صدا و سیما ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان صدا و سیما ستاد اقامه نماز کشور استان همدان صدا و سیما ستاد اقامه نماز کشور برگزاری جشنواره اذان منتظران اطلاع رسانی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر

پانزدهمین دوره از جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان"به میزبانی استان همدان به کار خود پایان داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سالن شهیدآوینی و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و‌ نوجوان؛ استاد جواد محقق به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن عرض ارادت به پیشگاه امام رضا(ع)، اظهار داشت: عرض ارادت به امام رضا(ع) و خادمی امام رئوف محدود به حرم نمی‌شود و در روایات نیز آمده که هر جا نام آنها برده شود، حرم است.

مسعود ویژه بیان کرد: همه ما امروز برای یاد کردن و خدمت به آرمان آن حضرت در اینجا جمع شدیم؛ هرکس با دمی یا قدمی یا قلمی حافظ آرمان آن حضرت باشد، حتی اگر به زیارت آن حضرت نرفته باشد زائر ایشان به حساب می‌آید.

وی افزود: شاعران و نویسندگان عزیز نیز با قلم خود به درگاه امام رضا (ع) عرض ارادت می‌کنند؛ در استان همدان شاعران زیادی داریم که ارادتمند امام رضا(ع) هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در سومین محفل پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی شاهد آثار هنرمندان ارجمند سراسر کشور هستیم که همه با قلم خود عشق و علاقه خود را به امام هشتم در قالب اثر هنری به نمایش گذاشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: به نوبه خود کمال تشکر و از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، از جمله ادارات، ارگان‌ها و هنرمندان عزیز قدردانی می‌کنم.

در ادامه این مراسم شاعران کودک و نوجوان و برگزیدگان جشنواره در ادامه مراسم به خوانش شعر پرداختند.

امیر محمد نانکلی شاعر نوجوان و مهدی طراوتی توانا شاعر برجسته کودک و نوجوان از نخستین شاعرانی بودند که در این محفل شعر خواند.

اعطای افتخار خادمی حرم حضرت امام رضا(ع) به استاد محقق از دیگر قسمت های جالب و ماندگار این برنامه بود.

شاعر برجسته کشوری در بخش معرفی کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" اثر مریم زرنشان نیز در این مراسم گفت: کتاب خانم زرنشان کتابی است سراسر تصاویر زیبا، چرا که بچه‌ها با نگاه خود به زیارت می‌روند و با گنبد و آیینه و گلدسته حرف می‌زنند و برایشان خاطره‌ای رقم می‌خورد.

* رونمایی از کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم"

غلامرضا بکتاش عنوان کرد: این کتاب حاوی 9 شعر کودک و نوجوان است که موضوع و محوریت آن زیارت امام رضا (ع) است؛ در تمامی اشعار این کتاب می‌توان تصاویر زیبا و بدیعی از زیارت و حضور در حرم پیدا کرد.

بکتاش افزود: خانم زرنشان در کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" با زبانی روان و صمیمی سخن گفته‌اند و تصاویر و معانی اشعار این کتاب برای قشر کودک و نوجوان نه تنها قابل فهم بلکه دلچسب است.

مریم زرنشان نویسنده کتاب "من این لحظه‌ها را دوست دارم" نیز بیان کرد: در این کتاب 10شعر رضوی سروده شده که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

وی اظهار داشت: امسال جشنواره را تولیدمحور با طرح هشت کتاب در نظر گرفتیم و همچنین مجموعه شعرهای این جشنواره و اشعار برگزیده جشنواره ملی در هشت کتاب منتشر خواهد شد.

در ادامه مراسم با حضور مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمد میرزاده دبیر پانزدهین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، شاعران و نویسندگان این عرصه و علاقمندان به ادبیات آیینی برای نخستین بار از این کتاب رونمایی شد.

*مشهد میزبان کنگره شعر کودک و نوجوان رضوی

احمد میرزاده دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: هدف از اینگونه جشنواره‌ها باشکوه برگزار شدن آنها نیست، بلکه هدف این جشنواره و جشنواره‌های این‌چنینی پیروی از حضرت رضا (ع) است.

میرزاده تصریح کرد: در جشنواره ملی شعر رضوی 430 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که 2.5برابر سال گذشته بود و این اشعار توسط 115 شاعر ارسال شده بود.

وی مطرح کرد: این جشنواره در قم، کرمان، همدان، شیراز و تهران برگزار می‌شود اما برای اولین بار نخستین کنگره شعر کودک و نوجوان رضوی با بیش از 40 چهره شاخص اشعار کودکانه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: همانطور که خود حضرت فرمودند نخستین گام در پیروی و اطاعت، شناخت شخصیت ایشان و فهم معارف و آموزه‌های ایشان است بر این اساس شاعران می‌توانند زبان گویای معارف ایشان باشند.

میرزاده گفت: شاعران کودک و نوجوان در نشر و بیان معارف امام رضا (ع) با دو مخاطب مواجه می‌شوند؛ یکی مخاطب درونی که خودمان هستیم و یکی مخاطب بیرونی که شامل کسانی است که اثر ما را می‌خوانند.

وی افزود: شاعران در ابتدا باید معارف و آموز‌ه‌های آن حضرت را با شناخت ایشان در زندگی خود نهادینه کنند و سپس این معارف را از طریق قلم توانمند و با استفاده از هنر خود به دیگران نیز منتقل کنند.

دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی ضمن اشاره به این مطلب که هدف این جشنواره پیروی از امام رضا (ع) است، گفت: در داوری آثار نیز ما سعی کردیم به آثاری که خاص بودند و به زندگی ایشان اشاره داشتند، توجه بیشتری کنیم.

در انتهای مراسم، آیین نکوداشت جواد محقق شاعر و ادیب و استاد ادبیات مطرح کشور و استان همدان برگزار شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند