Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با شدت گرفتن بارندگی‌ها در شرق استان هرمزگان به‌ویژه میناب، تخلیه سه روستای پائین‌دست سد استقلال آغاز شده است.

هم‌اکنون دریچه‌های سد استقلال میناب باز شده است و آب با سرعت و شدت بالا در حال عبور به‌سمت دریاست و احتمال آنکه سیل وارد روستاها بشود بسیار بالاست. 

 

 

سپاه هم‌چنان در سیل

قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه به یاری مردم رفته است و از تمامی امکانات خودرویی خود جهت جابجایی مردم استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون تندباد شدیدی همراه با بارندگی در شهرستان رودان در جریان است.

 

 

تخلیه 1000 نفر

به‌علت بارندگی‌های شدید صبح امروز سه روستای شهرستان میناب با بیش از هزار نفر جمعیت در حال تخلیه کامل است.

این روستاها شامل مازغ بالا، مازغ پایین و تنبک است که در پایین دست سد استقلال میناب واقع شده‌اند.

مردم این روستاها با کمک نیروی‌های قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه به شهرک صنعتی تیاب و مدارس روستاهای دُهو، حکمی و تیاب در حال انتقال هستند.

سرعت در تخلیه

میزان بارندگی‌ها نیز بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است و هم‌اکنون شدت بارندگی بالا و تخلیه روستاها با سرعت در حال انجام است.

بر اساس گزارش هواشناسی هرمزگان با فعالیت سامانه بارشی در استان از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰۱ میلی‌متر باران در شهرستان میناب باریده است.

فرماندار میناب:
تخلیه فوری ۳ روستای پائین‌دست سد استقلال میناب

مختار سلحشور، فرماندار میناب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بندرعباس اظهار کرد: بارش شدید باران در بالادست سد استقلال میناب و ورود حجم عظیمی از سیلاب به سد سبب شده تا خروجی بیشتری از سد استقلال را شاهد باشیم.

 

 

 

 

وی افزود: دریچه‌های سد استقلال میناب گشوده شده و احتمال زیرآب رفتن روستاهای تمبک، مازغ بالا و مازغ پایین وجود دارد و لذا با همکاری همه دستگاههای امدادی و سپاه و بسیج در حال تخلیه حدود هزار خانوار ساکن در این روستا و زندگی و احشام مردم هستند.

به گفته سلحشور، میزان ورودی سیلاب به سد استقلال از ۱۵۰۰ متر مکعب فراتر رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:
سیلاب راه بیش از ۳۰ روستای هرمزگان را قطع کرده است

همچنین مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز به فارس گفت: سیلاب راه بیش از ۳۰ روستای هرمزگان را قطع کرده و حدود ۱۰ روستا با قطعی آب و برق مواجهند.

وی از مردم خواست تا از ترددهای غیر ضرور حتما پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان:
تخلیه اضطراری بیش از 1000 خانوار مینابی

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر استان هرمزگان اظهار کرد: بارش‌ها در شرق هرمزگان از روز گذشته شدت گرفته و سد استقلال میناب حجم آن تکمیل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد: برای جلوگیری از خسارات جانی و ایمنی روستاییان که در پایین‌دست سد استقلال قرار دارند هشدارها برای تخلیه این روستاها صادر شده و در حال حاضر همه ارگان‌ها و نهادها برای تخلیه این روستاها پای کار آمده‌اند.

سلحشور تصریح کرد: روستاهای مازغ بالا، مازغ پایین و تمبک با دارا بودن بیش از هزار خانوار در معرض خطر سیلاب هستند که در حال تخلیه این روستا‌ها و اسکان آنها در مکان‌های امن هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان در شهرستان میناب مستقر شده است، خاطرنشان ساخت: بخشی از اقلام نیز از بندرعباس برای آنها ارسال می‌شود.

سرپرست فرمانداری رودان:
خسارت بارندگی به بیش از ۴هزار واحد مسکونی در رودان

عبدالرضا سالاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: بارندگی در رودان برابر با برآورده‌های انجام شده تا بامداد امروز باعث تخریب ۵۷۴ منزل مسکونی شده است.

وی ادامه داد: در همان ساعات بامداد ۷۴ خانوار در مدارس بخش مرکزی، بیکاه و جغین و سطح شهر رودان اسکان اضطراری داده شده‌اند.

سرپرست فرمانداری رودان از آبگرفتگی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی نیز خبر داد.

وی اضافه کرد: در مجموع با احتساب این آمار ۴هزار و ۱۲۱ منزل مسکونی از بارندگی دچار آسیب شده‌اند و میزان خسارت وارده شده نیز  بیش از ۱۷ میلیارد تومان برآورده می‌شود.

سالاری گفت: با توجه به تداوم بارندگی تا ساعات صبگاهی امروز پیش‌بینی می‌شود این آمار تا ۲۰درصد نیز افزایش داشته باشد.

وی از مسدود بودن چندین محورهای ارتباطی در بخش رودخانه، مرکزی و بیکاه نیز خبر داد و گفت: بارندگی به  تاسیسات آب و برق نیز خسارتی را وارد کرده است.

به گزارش فارس، امدادرسانی به خسارت‌دیدگان از بارندگی در رودان هم‌اکنون با حضور نیروهای بسیج، هلال احمر و در کنار گروه‌های جهادی در حال انجام است.

فیلم: مرتضی آخوندی

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز میناب رودان هرمزگان سیل سد استقلال میناب دست سد استقلال صبح امروز هلال احمر هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند