Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش ««چهارشنبه آخرین روز هفته» گفت: تعدد آثار روی صحنه باعث می شود که هنرمندان مجبور به تولید با کیفیت آثار شوند، زیرا امروز مخاطب حق انتخاب بالایی برای تماشای آثار دارد و اگر نمایشی خوب نباشد به راحتی آن را کنار می گذارد. سیاوش مهندسی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر نمایش «چهارشنبه آخرین روز هفته» را با بازی شقایق فتحی، حسن اسدی و حامد رحیمی نصر در تماشاخانه اهورا روی صحنه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نمایشنامه «چهارشنبه آخرین روز هفته» افزود: نمایشنامه این اثر بر اساس یک داستان واقعی بوده و به صورت مشترک توسط فاطیما برازنده، مهدی مهریار نوشته شده است، واقعیت امر داستان این اثر به حدی گیرا و جذاب بود که از همان لحظه اول تصمیم گرفتم آن را روی صحنه ببرم. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان نمایش «چهارشنبه آخرین روز هفته» درباره مخاطب هدف خود برای این اثر اضافه کرد: به نظر من هر مخاطب از زاویه نگاه خودش می‌تواند پیام متفاوتی را از اثر دریافت کند. فارغ از این موضوع معتقدم که هر کدام‌ از ما به نحوی می‌توانیم با داستان این نمایش ارتباط برقرار کنیم زیرا حداقل با یکی از عناصر اجتماعی مستتر در داستان روبرو شده‌ ایم. برای خود من نوع نگرش شخصیت های داستان به زندگی‌ و‌ مسیری که برای خودشان انتخاب کردند ملموس ترین عنصر داستان است.

وی درباره رونق دوباره تئاتر پس از دوران کرونا افزود: رونق تئاتر برای همه دلگرم کننده است، تئاتر هنر مادر است، رونق تئاتر بدون شک تاثیر عمده ای بر سینما هم خواهد گذاشت زیرا این هنر بستر اصلی سینمای کشور است و بسیاری از بزرگان سینما از دل تئاتر وارد این عرصه شده اند.

این کارگردان جوان تئاتر درباره رقابت بوجود آمده در تئاتر پساکرونا اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نمایش روی صحنه است و این در نگاه اول خوشحال کننده بوده اما از سویی این تعدد آثار با وجود اینکه هنوز تمامی مخاطبان تئاتر روی صحنه بازنگشته اند باعث کاهش فروش برخی آثار نیز خواهد شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: اما از سویی تعدد آثار روی صحنه باعث می شود که هنرمندان مجبور به تولید با کیفیت آثار شوند، زیرا امروز مخاطب حق انتخاب بالایی برای تماشای آثار دارد و اگر نمایشی خوب نباشد به راحتی آن را کنار می گذارد. در حال حاضر که مخاطب به سالن تئاتر بازگشته باید با تمام وجود از این داشته استفاده کنیم، اگر امروز اثر بدی را به مخاطب تحویل دهیم ممکن است وی دلزده شده و بار دیگر برای مدتها از تماشای تئاتر پرهیز نماید، زیرا حال که وی ریسک حضور در سالن نمایش را به جان خریده انتظار دارد که ما هم اثری فاخر به وی ارائه کنیم.

وی درباره وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالنهای تئاتر اظهار کرد: از نظر بنده رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نظیر داشتن ماسک و عدم تجمع قبل و بعد نمایش می تواند به جلوگیری از موج تازه کرونا نه تنها در تئاتر بلکه در تمامی مشاغل منجر شود، در حال حاضر شرایط کاملا در لبه تیغ است و اگر هنرمند و مخاطب کمی خطا داشته باشد ممکن دوباره شاهد تعطیلی تئاتر باشیم.

مهندسی درباره آینده کاری خود در عرصه تئاتر و سینما اظهار کرد: فعلا تمام تمرکزم بر اجرای موفق و تاثیرگذار نمایش «چهارشنبه آخرین روز هفته» است، به امید خدا بعد از اتمام این کار برای ساخت فیلمی کوتاه اقدامات ابتدایی را آغاز خواهم کرد.

وی درباره شرایط اهالی تئاتر در دوران کرونا خاطرنشان کرد: به هر حال کرونا شرایط بسیار خاص و‌ پیچیده ای را بر دنیا تحمیل کرد. تمام صنایع از این شرایط متضرر شدند که مطمئنا تئاتر هم از این قائده مستثنا نبود. به همین علت به تمامی فعالان این عرصه دوران بسیار سختی گذشت. البته ما تمام تلاش خودمون رو‌ می‌کنیم با فراموش کردن گذشته و نگاه مثبت به آینده بهترین ها رو‌برای مخاطبین رقم بزنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر تئاتر ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر تئاتر ایران چهارشنبه آخرین روز هفته حال حاضر روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

سجاد میر و ناهید عساکره به‌عنوان بازیگران اصلی نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به کارگردانی پرهام خاکزاد و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر دو اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان دو بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.
 
سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

 این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، آروین ‌فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل ‌فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد ‌تیموری (لوگوتایپ)، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین ‌میرزائی (مدیر تبلیغات)، علیرضا ‌قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین ‌میرزائی (عکاس) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت