Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زاوه گفت: با توجه به اینکه تمام اعتبارات عمرانی شهرستان در چارچوب موافقت‌نامه و ابلاغ‌ها صرف هزینه نگهداری راه‌های این راهداری می‌شود، به همین خاطر اعتبارات مزبور تنها پاسخ‌گوی ۱۰ درصد نیازهاست.

محمد منصوری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا اعتبارات را جوابگوی وضعیت فعلی ندانست و افزود: با توجه به حجم زیاد تردد ناوگان سنگین در محورهای شهرستان به علت فعالیت کارخانه سیمان، کوره‌های آجر و معادن سنگ منگنز، شن، ماسه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همچنین تغییر اقلیم و بارش‌های سیل‌آسا خسارت‌های بسیاری به جاده و پل‌ها در فصل بارش‌های بهاری وارد می‌شود که موضوعی مستمر است و مبلغ خاصی را برای ترمیم خسارتی که به راه‌ها وارد می‌شود، نمی‌توان در نظر گرفت.

وی با اشاره به وضعیت فعلی راه‌های آسفالت و خاکی این شهرستان اظهار کرد: در محور اصلی دولت‌آباد تربت‌حیدریه و دولت‌آباد باخرز به علت تردد بیش از حد ناوگان عمومی باری در مجموع به طول ۳۲ کیلومتر نیاز مجدد به روکش وجود دارد. همچنین با توجه به گذشت چندین سال از عمر روکش‌های محورهای روستایی از جمله روستاهای کشکک به طول پنج کیلومتر، قلعه آقا حسن به طول ۹ کیلومتر، محور فرعی ژرف فریمان به طول چهار کیلومتر، محور روستایی ریگان پنج کیلومتر، محور گلسرا به طول هشت کیلومتر، محور دهنو صبی به فاصله سه کیلومتر، محور روستایی کنگ میرآباد به طول سه کیلومتر و محور روستایی حاجی‌آباد سیاه سنگ به مسافت پنج کیلومتر در مجموع این محورها به طول ۴۲ کیلومتر نیازمند روکش مجدد است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زاوه بیان کرد: همچنین محور روستایی برزو پاگدار به طول ۵.۸ کیلومتر نیازمند روکش بود که ۲ کیلومتر آن در دست پیمانکار برای اجرای زیرسازی و آسفالت بوده و باقی آن نیز به مناقصه گذاشته شده است.

وی یادآور شد: محور روستایی شستان علیا به طول چهار کیلومتر، محور سرخی به طول هشت کیلومتر و همچنین سه کیلومتر از محور گوجی به صورت خاکی بود که نیازمند تأمین اعتبار برای اجرای زیرسازی و آسفالت است.

منصوری گفت: با توجه به اینکه در سال جاری اعتبارات راه‌های روستایی و فرعی اعم از ساخت و نگهداری، استانی است، بنابراین لازم است فرماندار هر شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی برای روکش راه‌های فرعی و روستایی اعتبار مورد نیاز را پیش‌بینی نمایند. همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام توسط پیمانکار راه و شهرسازی باید در اسرع وقت آغاز شود.

وی با اشاره به افزایش چندین برابری وسایل نقلیه و رشد ترددها به دلایل مختلف از جمله فعالیت کارخانه سیمان، معادن سنگ و کوره‌های آجر، ظرفیت جاده‌های شهرستان را پاسخ‌گوی این حجم از تردد شهرستان ندانست و افزود: در فصل زعفران تقریبا ۱۵ تا ۲۰ هزار وسیله نقلیه در روز در این مسیرها تردد دارند. علاوه بر اینکه راه‌های شهرستان نیازمند دوبانده شدن است، استقرار یک پاسگاه پلیس‌ راه نیز از دیگر نیازهای شهرستان است.

منصوری همچنین به وضعیت اعتبارات عمرانی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به میزان ۳۷۰ میلیون اعتبارات جاری بابت آب، برق، گاز، تلفن، تعمیر ساختمان و تأسیسات، تامین سوخت و روغن ماشین‌آلات، تعمیرات وسایط نقلیه، اجاره وسایل نقلیه زمستانی، تهیه ملزومات و نوشت‌افزار و نظافت و تنظیف، خرید اثاثیه و لوازم اداری و همچنین مبلغ ۹۰ میلیون تومان برای اورهال ماشین‌آلات، اعتبارات نگهداری راه‌ها و پروژه‌های راه‌های روستایی، قرارداد توسط اداره کل راهداری استان صادر شده و نظارت‌ها بر اجرای آن با ناظر عالی استانی و مقیم شهرستان انجام می‌شود.

منصوری با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر چیزی به عنوان راه دوبانده در محور دولت‌آباد تربت‌حیدریه و دولت‌آباد باخرز وجود ندارد، اظهار کرد: شهرستان زاوه با توجه وجود ۷۲ روستا و کوهستانی بودن، دارای یک دستگاه گریدر فعال، یک دستگاه لودر فعال، 2 دستگاه کامیون فعال، یک دستگاه کامیونت فعال، سه دستگاه سواری فعال، یک دستگاه بلدوزر فعال، یک دستگاه غلطک کششی و یک دستگاه کامیون قیرپاش است که با توجه به سن زیاد این ماشین‌آلات ناوگان راهداری نیاز به نوسازی دارد.

وی مفقود شدن علائم را در برخی مسیرها را یکی از مشکلات این مجموعه عنوان کرد و افزود: شهرستان زاوه دارای 2 بخش مرکزی و سلیمان با مجموع ۷۲ روستاست که متاسفانه در بعضی از مسیرها تابلوهای راهنمایی آن مفقود شده است. برای رفع این نقیصه راهداری از تابلوهای مستعمل با برشکاری و جوشکاری مجددا استفاده می‌کند اما همین‌ تابلوها نیز گاهی دوباره مفقود می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زاوه خاطرنشان کرد: اکثر تابلوهای نصب شده در محورهای روستایی فاقد بازتاب لازم در شب است. برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص تامین تابلو و علائم و یا تامین اعتبار لازم برای این منظور انجام شده است.

وی کمبود منابع و کارکنان و همچنین نوسازی و کمبود ماشین‌آلات راهداری از قبیل کشنده، گریدر و لودر را از مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازهای شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها راهداری شهرستان زاوه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زاوه محور روستایی ماشین آلات یک دستگاه دولت آباد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است