Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:59:16 GMT

امدادرسانی هلال احمر در ۶ شهرستان خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۸۶۴

امدادرسانی هلال احمر در ۶ شهرستان خراسان جنوبی

محمدرضا رضایی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امدادرسانی حوادث سیلاب در شهرستان‌های سرایان، قاینات، فردوس، نهبندان، بیرجند و خوسف انجام شده و بیشتر حوادث، آبگرفتگی منازل و گیرافتادگی خودروها در مسیر سیلاب بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت برای ۱۷ منزل مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود، تخلیه آب انجام شده است همچنین ۳۲ نفر سرنشینان ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب توسط نیروهای امدادی و مردمی نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اعلام اینکه امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون ۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۲ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث ناشی از بارندگی اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: این حوادث تاکنون خسارت جانی در بر نداشته است و نیروهای عملیاتی هلال احمر در ۱۸ نقطه استان امدادرسانی داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تداوم شرایط نامساعد جوی از مردم خواست در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

وی گفت: با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده‌ها، رانندگان ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به‌خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

رضایی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است افزود: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی فعال شد از عصر دیروز (یکشنبه) تقویت شد و تا فردا وقوع بارش‌های سنگین تا خیلی سنگین به‌ویژه در مناطق جنوب و شرق استان به‌شدت محتمل است و امکان خسارت ناشی از بارندگی وجود دارد.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد و پیرو این هشدار روز گذشته نیز نسبت به تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه در بخش‌هایی از شرق استان هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه‌جانبه) صادر شد.

۹۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و سیل تا چهارشنبه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

با توجه به شدت بارش باران در سربیشه تمامی مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم این شهرستان امروز ۲۷ دی تعطیل است.

برچسب‌ها بارندگی خراسان جنوبی امداد و نجات سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی خراسان جنوبی امداد و نجات بارندگی خراسان جنوبی امداد و نجات سیل خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه اظهار کرد: پس از بارندگی‌های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت بامداد امروز شکسته شد.

وی افزود: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: نیروهای امدادی هلال‌ احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنان روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

وی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی افزود: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌ آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی گفت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنان شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

وی گفت: امدادگران هلال‌ احمر اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی روستای نوده شهرستان زیرکوه و احتمال شکستگی آن و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها، دستور تخلیه این روستا صادر شد.

فرماندار زیرکوه هم اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه تمامی ادارات این شهرستان به جز دستگاه های خدمات رسان تعطیل است.

محمدرضا غیرتی افزود: حجم خسارت‌ها بالاست و نیازمند کمک شهرستان‌های استان هستیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند