Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح الله عباسپور روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: آغاز برنامه ۲۵ ساله همکاری های اقتصادی بین ایران و چین را باید در همین راستا بدانیم.

وی اظهار داشت: دشمن فکر می کرد با تشدید تحریم ها و فشار بر روی جامعه، ایران را دچار فروپاشی می کند در حالی که امروز شاهد گشوده شدن دروازه های جدیدی به روی ایران در عرصه های دیپلماسی و ارتباطات و تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با دنیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال تحولات ایجاد شده و نقش آفرینی کشورمان در عرصه های جهانی، امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال برقراری ارتباط با ایران هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیشبرد اصلاح الگوی کشت، توسعه مکانیزاسیون، رشد آبیاری های نوین و تقویت سرمایه گذاری در حوزه دام، طیور، گلخانه و صنایع تبدیلی باید در اولویت برنامه‌های وزرات جهاد کشاورزی باشد.

وی با اشاره به نیاز مبرم اقتصاد کشور به جراحی و اصلاح زیرساخت ها از جمله در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: باید در کارهای خود منافع و مصالح ملی را در نظر بگیریم و از کارهای پوپولیستی پرهیز کنیم.

عباسپور همچنین با بیان اینکه مقررات کنونی منابع طبیعی چندان حامی بخش تولید و مولدزا نیست، گفت: مجلس برای دریافت پیشنهادهای دولت در حوزه اصلاح قوانین و مقررات منابع طبیعی به منظور بهره مندی بیشتر از انفال برای رشد اقتصادی کشور آماده است.

حمایت های ملی از کشاورزی قزوین باید افزایش یابد

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید خداوند را بابت انقلاب اسلامی و نعمت ولایت فقیه و استقلالی که نصیب میهن شده شاکر باشیم.

رجب رحمانی اظهار داشت: ما مرهون شهید سلیمانی ها و حججی ها هستیم و اگر این افراد را الگوهای خود قرار دهیم، خستگی در کار معنا و مفهوم ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش مهم کشاورزی در کنار امنیت غذایی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، گفت: برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی در کشور طی سال آینده، وزارت جهاد کشاورزی حدود ۱۰ درصد نقش دارد.

وی ادامه داد: سهم کشاورزی استان قزوین نیز در رسیدن به این رشد حدود ۸.۲ درصد تعیبن شده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه باید شاهد حمایت جدی مسوولان کشوری از قزوین برای ایفای نقش در عرصه های ملی در حوزه تولید، صادرات و درآمدزایی باشیم، افزود: در همین راستا دولت باید در حوزه تامین آب مورد نیاز کشاورزان قزوینی از سرچشمه های ارتفاعات شمالی این استان کمک کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار کمک وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها به تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شد تا شاهد اثرات آن در اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۹۰ درصد مردم اعلام کردند ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا است و تمایل داشتند یارانه نقدی بگیرند، گفت: مجلس و دولت در رابطه با اصلاح نرخ ارز ترجیحی در یک آزمون سخت قرار دارند و تمام تلاش ها بر این است تا به معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف و اقتصاد کشور آسیبی وارد نشود.

در پایان این مراسم از خدمات فاطمه خمسه در طول چهار سال و یک ماه خدمت در جایگاه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قدردانی و رضا افلاطونی به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم تاکستان در مجلس پیمان شانگهای ایران در پیمان شانگهای نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس مجلس شورای اسلامی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد

عربستان سعودی قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به نمایندگی از گروه کشورهای عربی سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایندیپندنت عربی» به نقل از «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نوشت گروه عربی که عربستان طی ماه جاری ریاست آن را بر عهده دارد، در نشست دوشنبه خود درباره این طرح بحث و رایزنی خواهد کرد.

الواصل در ادامه افزود، پیش‌نویس این قطعنامه ممکن است شامل ارائه مجدد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل به شورای امنیت باشد، چراکه واشنگتن درخواست مشابهی را هفته گذشته وتو کرد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد. وی این سخنان را بسیار مثبت و مهم توصیف کرد.

پیشتر آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد، وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل آن در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است