Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید امیر جعفری، سرپرست فرمانداری شهرضا ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا  با تقدیر از بسیجیان در اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در جهان مبتلایان به کرونا ۴ و ۵ رقمی است و در ایران ۳ رقمی شده و فوت بر اثر کرونا بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سه هفته گذشته تنها یک مورد فوتی در شهرضا بر اثر کرونا داشته‌ایم و این مورد نباید سبب عادی‌انگاری مردم شود، افزود: در ستاد کرونای استان اصفهان مصوب شده با توجه به احتمال گسترش سویه اُمیکرون، در مدارس در صورت بروز علایم عمومی سرماخوردگی، حتی در صورت منفی بودن تست کرونای دانش‌آموز و عدم تزریق واکسن از حضور آن‌ها در مدرسه تا رفع کامل علایم بیماری و گواهی پزشک معتمد ممانعت به عمل آید؛ در ستاد استان این مصوبه اجرا شده و در شهرضا هم باید اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با تأکید بر اینکه رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده باشند، گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات دولتی باید انجام شود و تدابیر لازم برای اقشار آسیب‌پذیری که در طول دو سال گذشته از کرونا آسیب دیده‌اند، اندیشیده شود؛ وضعیت اقتصادی تاب‌آوری مردم را پایین آورده است.

سرپرست فرمانداری شهرضا با تأکید بر ساماندهی وضعیت بازار و جمعه بازار شهرضا عنوان کرد: اوقاف باید نسبت به ساماندهی جمعه بازار با همکاری شهرداری، راهور، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت اقدام کند و به متخلفان اخطار داده شود، فروش هر گونه مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی در جمعه بازار ممنوع است؛ سلامت جامعه با هیچ چیز قابل تعویض نیست و در اولویت قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه دز سوم واکسن در اُمیکرون بسیار مهم است و مردم باید آن را مهم بدانند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد در شهرضا واکسن نزده‌اند و باید از محدویت‌های طرح هوشمند مدیریت کرونا برای مدیریت مقابله با این بیماری استفاده کرد.

اُمیکرون در بزاق تکثیر می‌شود و به صورت گلودرد نمایان می‌شود

حجت‌اله تنهایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به شناسایی افراد مبتلا به اُمیکرون در شهرضا اظهار داشت: تاکنون ۸۷ درصد از مردم شهرضا دز اول، ۷۶.۶۲ درصد دز دوم ۱۴.۷۹ و ۱۵ درصد دز سوم واکسن کرونا را در شهرضا تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تغییرات سوش جدید ویروس، باید در حالت آماده‌باش قرار داشته باشیم، افزود: با یک ویروس جدید روبه رو هستیم و باید با آن آشنا شویم و نقشه مسیر را بر اساس شرایط موجود تعیین کنیم.

تنهایی با بیان اینکه هر سویه جدید ویروس کرونا می‌تواند با علایم سرماخوردگی همراه باشد، گفت: سویه‌های کرونا با تغییر جهش، سبب افزایش شدت بیماری شده است، بعضی از این سویه‌ها ممکن است عوارض بالایی داشته باشد، آنچه که امروز مطرح است، تغییر سرایت‌پذیری و شدت بیماری و واکسیناسیون در برابر ویروس است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به تغییر سرایت‌پذیری ویروس کرونا، بیان کرد: این ویروس ۲ تا ۳ برابر ویروس قبلی سرایت دارد و به صورت خانوادگی و کارمندی مبتلا می‌شوند، آنچه که مهم است، هر کسی نخستین علامت سرماخوردگی را پیدا کرد در ابتدا باید قرنطینه شود و حتماً از ماسک استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اگر اُمیکرون افزایش پیدا کرد خیلی بر تست حساس نیستیم، عنوان کرد: ویروس دلتا در ریه انتشار پیدا می‌کرد، اما اُمیکرون در بزاق تکثیر پیدا می‌کند و کمتر به ریه می‌رسد و بیشتر به صورت گلودرد است و سه روز اول فرد را آزرده و در روزهای بعد فرد را خسته می‌کند.

تنهایی با بیان اینکه برای اُمیکرون باید درمان‌های حفاظتی انجام شود و از آنتی‌بیوتیک‌ها نباید استفاده شود، ادامه داد: شست و شوی دهان و حلق با آب و نمک هر چند ساعت یک بار و استفاده از دمنوش‌ها بسیار مهم است؛ با بیماری روبه رو هستیم که بیشترین تأثیر محافظتی، قرنطینه کردن و شناسایی افرادی که در تماس با فرد مبتلا بودند، است.

ایمنی در برابر اُمیکرون با تزریق دز سوم واکسن

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تأکید بر اینکه با کمک بسیج باید رهگیری تماس و آموزش‌های لازم در این زمینه به مردم داده شود، گفت: آنتی بیوتیک در سوش جدید کمتر تأثیر دارد، آنچه که در تغییر شدت بیمارزایی نوع ویروس جدید اتفاق افتاده بیشتر به صورت گلودرد و علائم سرماخوردگی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود آن که کشورهای اروپایی واکسیناسیون زودرسی داشتند درگیر ابتلا به بیماری و بستری اُمیکرون شده‌اند، عنوان کرد: افرادی که واکسن را سه نوبت زده باشند تا حدود زیادی در برابر بیماری ایمنی لازم را دارند.

تنهایی با تأکید بر اینکه در طرح شهید سلیمانی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به بالای ۹۵ درصد واکسیناسیون باید برسیم، افزود: دچار یک باورهای نادرست درباره واکسن در جامعه هستیم، مردم اعتقاد دارند اُمیکرون ضعیف و در حد سرماخوردگی است و نسبت به استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی رعایت کمتری دارند در حالی که با ویروسی روبه رو هستیم که قدرت انتشار بیشتری دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه در هفته اول بهمن سویه جدید اُمیکرون سویه غالب در جامعه می‌شود، افزود: باید بسیار مراقب باشیم و دستورالعمل‌هایی ستاد مقابله با کرونا را اجرا کنیم، بسیج باید فعال شود و با توسعه آموزش‌ها مردم را به استفاده از ماسک ترغیب کند تا از ابتلا به پیک ششم جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کرد، تعدادی از این بیماران حساس و دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بنابراین احتمال نیاز به بستری زیاد اتفاق می‌افتد، بیان کرد: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شهرضا به ۴۰ درصد رسیده است، خودمراقبتی در مقابله با کرونا باید تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کند، دز سوم باید تا پایان فروردین تکمیل شود و در گروه‌های هدف باید واکسیناسیون را به ۹۵ درصد برسانیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیر جعفری سرپرست فرمانداری شهرضا کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی ایمنی در برابر ا میکرون جمعه بازار ا میکرون دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد