Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در پی عملیات موفق امروز نیرو‌های یمنی علیه امارات، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تهدید کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

محمد البخیتی در گفتگو با الجزیره درباره انفجار‌های ابوظبی و بیانیه ائتلاف سعودی درباره برخاستن پهپاد‌هایی از فرودگاه صنعا و تبدیل شدن فرودگاه غیر نظامی صنعا به مرکزی برای فعالیت‌های نظامی گفت، ادعا‌های سخنگوی متجاوزان، غیر منطقی است، آنان پیش از این هم بخشی از یک فیلم آمریکایی را جدا کردند و مدعی شدند این فیلم متعلق به انبار موشکی در بندر حدیده است، اما در ادامه این کار سبب رسوایی آنان شد، یا آنکه مدعی شده بودند کشتی اماراتی (که اخیرا توقیف شد) حامل سلاح نبود حال آنکه حتی تصاویری که سخنگوی خودشان از این کشتی استفاده کرد ثابت می‌کرد کشتی توقیف شده حامل تجهیزات زرهی و نفربر‌های نظامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخن دیگر این است که فرودگاه صنعاء همواره با حملات متجاوزان مواجه است، این فرودگاه اخیرا بار‌ها هدف قرار گرفته است، با این شرایط آیا عقلانی است ما از این فرودگاه برای صنایع نظامی یا به عنوان پایگاهی برای حمله به عمق عربستان و امارات استفاده کنیم؟ البته آنان به چنین بهانه‌های متوسل می‌شوند تا بتوانند محاصره علیه یمن و حملاتشان به زیرساخت‌ها در یمن را ادامه دهند، اما ما هم مقابل به مثل می‌کنیم.

وی ادامه داد، صادقانه بگویم تا به الان نمی‌دانم موشک‌ها یا پهپاد‌هایی که در حمله به ابوظبی استفاده شده اند از کجا شلیک شده یا از کجا برخاسته اند. اگر این کار از فرودگاه صنعاء باشد همه از آن آگاه خواهند شد، یعنی واقعا جایی بهتر از فرودگاه صنعا که همواره زیر حملات متجاوزان است برای ما نیست تا از آنجا اقدام کنیم؟ استفاده از فرودگاه صنعا، حتی به سود خودمان هم نیست، در صنعا نه تنها فرودگاه، حتی منطقه کوهستانی صنعاء هم از گزند حملات متجاوزان در امان نیست پس ادعای متجاوزان درباره اینکه پهپاد‌ها از فرودگاه صنعا برخاستند فقط

با این هدف است که شرایط را برای حمله به این فرودگاه و زیرساخت‌های دیگر یمن آماده سازند، اما همانگونه که گفتم ما نیز تنش را با تنش پاسخ می‌دهیم.
سخنگوی انصار الله یمن درباره هدف عملیات در عمق امارات گفت، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانس عصر امروز در این زمینه توضیحاتی ارائه خواهد داد، من هم وقتی با بخش نظامی تماس گرفتم دو نکته را به من خبر دادند، اول اینکه این عملیات برای امارات سنگین بود و نکته دیگر اینکه این اولین هشدار بود و در ادامه اگر امارات تنش را متوقف نکند حملات دیگری نیز در کار خواهد بود.
البخیتی درباره واکنش احتمالی امارات به انفجار‌های ابوظبی گفت، ما خودمان هم پیش بینی می‌کنیم امارات یا حتی عربستان تنش‌هایی را به وجود خواهند آورد، اما ما نیز تنش را با تنش پاسخ می‌دهیم با این شرایط سوال این است که چه کسی زیان می‌کند؟ همانگونه که گفتم امارات در پی عقب نشینی از گرداب تجاوز به یمن بود و ما نیز گفته بودیم اگر چنین باشد شرایطی را برای خروج امن آنان از یمن فراهم می‌آوریم، اما متاسفانه آنان بار دیگر به تنش روی آوردند، من بار‌ها در گفتگوهایم وقتی با موضوع امارات مواجه می‌شدم سعی می‌کردم با آرامش بیشتر سخن بگویم... (به دلیل قطع ارتباط تصویری با البخیتی، سخنانش کامل نشد.)

بخیتی پیشتر نیز ضمن هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد، چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد».

در همین حال ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن در صنعا اعلام کرد پیام توبیخی و تنبیهی که باید به امارات می‌رسید، رسید.

در حمله نیرو‌های یمنی به ابوظبی امارات سه تانکر حامل سوخت در منطقه صنعتی ابوظبی منفجر شد. امارات اعلام کرد تحقیقات اولیه درباره دو آتش سوزی در ابوظبی از احتمال حمله پهپادی حکایت دارد. حمله دوم به منطقه‌ای تازه تاسیس در فرودگاه بین المللی ابوظبی بود.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح بلافاصله اعلام کرد تا ساعتی دیگر جزئیات حمله به عمق امارات را منتشر خواهد کرد.

این در حالی است که شبکه المیادین اعلام کرد ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند. عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن حمله نظامی ائتلاف سعودی فرودگاه صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • لاپید به امارات می‌رود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد