Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- علی کامیار گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در رعایت قوانین سلیقه‌ای عمل نکنند و اداره‌ها را به دردسر نیندازند.

او در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل دیوان محاسبات استان بوشهر همچنین گفت: با سودجویی‌ها و ویژه‌خواری‌ها در ادارات برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ کمی با آبروی دستگاه‌ها بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: تلاش می‌کنیم با اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع تخلفات جلوگیری کنیم.

کامیار گفت: برای دیوان محاسبات افتخار نیست که بودجه‌های مصوب استان‌ها به خزانه برگردد، بلکه سعی می‌کنیم به دستگاه‌ها کمک شود تا کار‌های بزرگی در استان‌ها صورت گیرد و مردم از آن بهره ببرند.

او گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا مردم مطمئن شوند بیت‌المال در مسیر صحیح هزینه می‌شود و اتلاف منابع و ثروت صورت نمی‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: دیوان محاسبات ضعف‌ها و انحرافات مالی را به صورت مکتوب و سریع به دستگاه‌های اجرایی گزارش دهد تا با این شیوه پیشگیری، جلوی فساد اقتصادی و تخلفات گرفته شود.

محمدتقی ایرانی همچنین گفت: باید ارتباط صمیمی دیوان محاسبات با مدیران آموزش‌دیده قانون‌مدار بیشتر شود.

بیشتر بخوانید

۳۰ درصد از درآمد‌های عمومی استان بوشهر وصول شد/ ضرورت تعیین تکلیف طرح‌های ناتمام

در این مراسم با تکریم ابراهیم مرادیان که از تیر ۱۳۹۸ مدیرکل دیوان محاسبات استان بوشهر بود، محسن فنی اصل به عنوان سرپرست این نهاد معرفی شد.

مدیرکل پیشین دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: در واگذاری اراضی ملی تخلفات زیادی در استان بوشهر صورت گرفته که در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا فرستاده شده است.

به گفته مرادیان، ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معوقات مالی در استان وجود دارد که باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان محاسبات بودجه ریزی رانت خواری بیت المال دیوان محاسبات استان بوشهر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز