Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل فولادی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از محورهای کوهستانی استان مازندران در ۲۶۳ مرحله برف روبی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما و بارش برف در طی دو روز آینده در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اکنون ۳۳ اکیپ راهداری با بکار گیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۵۰ راهدار در محورهای کوهستانی و مواصلاتی استان مستقر هستند.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طول محورهای برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام و عنوان نمود: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.
وی ادامه داد: محورهای ارتباطی اصلی هراز، کندوان، سوادکوه، ساری _ کیاسر و محورهای فرعی بلده – پل زنگوله نور، دوهزار و سه هزار تنکابن، اشکورات رامسر، عباس آباد _ کلاردشت از جمله محورهایی بودند که عملیات برف روبی و نمک پاشی در آنها صورت پذیرفت.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران نیز گفت: وضعیت جوی اسان امروز دوشنبه ۲۷ دیماه سرد و بارانی گاهی با وزش باد در کوهپایه‌ها و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.
احمد اسدی افزود: بارش برف در ارتفاعات غربی استان شدیدتر است و در حال حاضر هم در حال بارش است.
وی با بیان اینکه محور کندوان بیش از ۳۰ سانتیمتر برف داشته است، گفت: در ارتفاعات شرقی استان مقدار برف کمتر است و زمان شروع بارش برف در این مناطق از اواخر وقت امروز خواهد بود.
بگفته معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران برای فردا سه شنبه در مناطق غربی استان، صبح بارانی در کوهپایه‌ها و ارتفاعات با بارش برف همراه است اما بلافاصله از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و آسمان صاف می شود.
اسدی ادامه داد: در مناطق مرکزی و شرقی فردا سه شنبه بارانی، در ارتفاعات با بارش برف کمی با تاخیر از بعد از ظهر فردا همراه با کاهش ناپایداری، سامانه از مرز‌های شرفی خارج می‌شود.
وی گفت: چهارشنبه جو استان پایدار و آسمانی عمدتا افتابی همراه با افزایش دما در طول روز خواهیم داشت اما در طول شب و صبح هوا سرد و زمستانی خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: بامداد پنجشنبه سامانه سرد بارشی دیگری وارد استان می‌شود، بنابراین روز پنجشنبه مجددا سرد و بارانی و همراه با وزش باد و بارش برف خواهد بود.
اسدی افزود: هم در ارتفاعات غربی و هم در ارتفاعات شرقی مقدار بارش برف قابل ملاحظه و به مناطق پایین‌تر هم کشیده می‌شود.
وی گفت: این شرایط تا صبح جمعه ادامه پیدا می کند و قبل از ظهر جمعه هم از استان خارج می‌شود، از بعدازظهر جمعه هم جو استان پایدار می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: دریا هم مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.
به گزارش بلاغ، مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راهها ، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران محورهای کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی سامانه بارشی اخیر شاهد بارش شدید باران در محورهای مواصلاتی استان بودیم که در برخی از شهرستان‌ها بنا بر اعلام هواشناسی بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: تمام گشت‌های عملیاتی راه‌وترابری این اداره کل در قالب ۴۰۰ نیروی راهدار و ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات در محورها مستقر و عملیات پایش و کنترل محورهای مواصلاتی و هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی و پاک‌سازی سطح جاده را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به لغزندگی محورها مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در صورت سفر حتماً در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

کد خبر 6095917

دیگر خبرها

  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش‌ها در یزد ادامه دارد
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • مازندران از امشب سیلابی می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی