Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد که با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در فعالیت رسانه ها باید به سه اصل اساسی جریان شناسی، جریان سازی و خنثی سازی توجه جدی صورت گیرد، چراکه مخالفان جمهوری اسلامی از هر موضوعی برای ایجاد جریان رسانه ای علیه نظام استفاده می کنند که در ارتباط با مسائل آب نمونه های این فضاسازی رسانه های بیگانه به طور آشکار قابل رصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهمترین رسالت رسانه ها هدایت افکار عمومی است و در این زمینه باید فضا به گونه ای مدیریت شود که رسانه های رسمی و معتبر علاوه بر تامین نیاز مخاطبان به اطلاعات ، در مسیر اقناع شهروندان در زمینه ایجاد احساس امنیت حرکت کنند.

عزیزی تدوین تقویم برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی استان با توجه به اهمیت و ضرورت های این موضوع را مورد تاکید قرار داد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در این زمینه برنامه مدونی برای برگزاری جلسات آتی تدوین شود.

نزدیک شدن آمار رسانه‌های کشور به عدد ۱۴ هزار 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست ضمن تببین سیاست ها و برنامه های این وزارتخانه در حوزه رسانه ها اظهار داشت: هم اکنون آمار رسانه های دارای مجوز کشور به حدود ۱۴ هزار رسانه چاپی و دیجیتال رسیده که این آمار از جهات مختلف قابل تامل است.

ایمان شمسایی افزود: در کشور ۳۳۳ روزنامه منتشر می شود که متوسط تیراژ آنها به زحمت به یک هزار نسخه می رسد که بخشی از این مسئله به نقص قوانین در خصوص صدور مجوز برای نشریات و رسانه ها باز می گردد و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه بر این رسانه ها ۱۵۰ میلیارد تومان یارانه می پردازد که در صورت قطع یارانه بسیاری از آنها تعطیل می شوند.

وی تصریح کرد: به منظور هدفمند کرد حمایت های دولت از رسانه های فعال ، الزام کد کارگاه و بیمه کارکنان برای برخورداری از یارانه ها دنبال می شود و در این راستا سیاست دولت بر مبنای هدایت، حمایت و واگذاری امور تصدی گرایانه به فعالان هر عرصه است.

شمسایی، رعایت ملاحظات ملی در جریان اطلاع رسانی و پرهیز از پرداختن به مباحثی بخشی که باعث ایجاد اختلاف در جامعه می شود را از رسالت های رسانه ها بر اساس رویکرد روزنامه نگاری توسعه عنوان کرد و حرکت در این مسیر از سوی اصحاب رسانه را مورد تاکید قرار داد .

علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست در خصوص اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به صدا و سیما (بند چ ماده ۳۷) ، برخی محدودیت های قانونی در این زمینه را مانع از کارایی این ماده قانونی در استان ها برای استفاده بهتر از ظرفیت رسانه ملی عنوان کرد.

کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست تعدد و تکثر بیش از اندازه رسانه ها در کشور را از عوامل ایجاد کننده تشتت در فضای اطلاع رسانی عنوان کرد و ساماندهی رسانه ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با توجه به اهمیت و اثرگذاری فضای رسانه ای بر افکار عمومی مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به یزد از کتابخانه مرکزی این شهر دیدار و در نشست خانه مطبوعات استان نیز شرکت کرد.

برچسب‌ها ایمان شمسایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمان شمسایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ایمان شمسایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی یزد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ سپهر خلجی امروز- پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان ایلام اظهار کرد: به زودی فراخوانی با همکاری سازمان آموزش اداری و استخدامی برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها خواهیم داشت زیرا این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه همه باید برای پیشرفت ایلام کمک کنند تا یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بر داشته شود، افزود: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

خلجی اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی با بیان اینکه قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی اضافه کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است بنابراین منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تأمین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

کد خبر 750131

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است