Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بارش‌های گسترده‌ای از شامگاه امروز تا شامگاه فردا در کل استان به وقوع خواهد پیوست و ضرورت دارد ‌از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ترددهای غیرضرور درون‌شهری و برون‌شهری به شدت پرهیز شود.

طی این مدت صعود به ارتفاعات نیز به دلیل وقوع تندباد لحظه‌ای بسیار خطرناک است، با توجه به حجم سنگین بارش‌ها و اعلام هشدار سطح قرمز در استان هرمزگان، علی‌رغم شرایط مساعد جوی در برخی مناطق استان، امکان جاری شدن سیلاب ناشی از بارش‌ها در جنوب استان کرمان در روستاهای هم‌مرز وجود دارد و باید از تردد در رودخانه‌های فصلی به شدت پرهیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهار کرد: سامانه بارشی کنونی بر فراز استان بر اساس اعلام هواشناسی در حال تغذیه رطوبت است و طی امشب و فردا (سه شنبه) فعالیت شدیدتری در استان خواهد داشت.

وی با بیان این که سامانه بارشی اخیر در میناب و رودان بیش از ۱۰۰ میلی متر تاکنون بارش داشته است، عنوان داشت: شدت بارش‌ها در جنوب استان کرمان بسیار بالا بوده به طوری که هیچ رودخانه فصلی در میناب و رودان نیست که حامل سیلاب نباشد.

معاون استاندار هرمزگان همچنین گفت: امشب بارندگی شدیدی در تمامی شهرهای استان خواهیم داشت و احتمالا مجبور خواهیم بود تا شدت خروجی سدهای استان را نیز افزایش دهیم و لذا حجم رواناب جاری در پایین دست سد استقلال میناب و سد شمیل و نیان بالاست و از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه به آبنماها و کانون‌های خطر نزدیک نشوند.

مدرس از اعلام هشدار نارنجی به تمامی دستگاه‌ها و اعلام آماده‌باش کامل به دستگاه‌های امدادی خبر داد و گفت: در تخلیه یکهزار نفر از اهالی روستاهای مازغ بالا و پایین و تمبک شاهد همکاری بسیار نزدیک سپاه و بسیج بوده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در ساعات آینده نیز با همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادی از حجم خسارات به مردم بکاهیم.

وی همچنین از تلاش اکیپ‌های برق و آب برای وصل کردن آب مناطق دچار قطعی خبر داد و عنوان داشت: در برخی مناطق شاهد سیلاب هستیم که خطوط انتقال را آسیب زده است و باید اصلاح وضعیت شبکه در این مناطق مجبوریم تا پایان بارش‌ها و فروکش‌کردن رودخانه‌ها و مسیل‌ها صبر کنیم.

معاون استاندار هرمزگان به مردم هشدار داد تا بارش‌های شدید در فردا (سه شنبه ) را جدی بگیرند.

کد خبر 5402075

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران هواشناسی هرمزگان سیل هرمزگان بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و کولاک خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش باران سیلاب تعطیلی مدارس ایلام گرگان برف روبی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: از شامگاه سه شنبه انتظار ورود سامانه بارشی را از منطقه غرب استان داریم که این بارش‌ها در سه شنبه ضعیف و به صورت رگباری خواهند بود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز شنبه _ ۸ اردیبهشت_ رشد ابر و بارش‌های رگباری و همراه با وزش باد نسبتاً شدید موقتی در بخش‌هایی از استان به خصوص نوار غربی و بخش‌های جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های امروز روز یکشنبه و دوشنبه بارشی خاصی انتظار نمی‌رود و ممکن است در ساعات پایانی روز دوشنبه رگبارهای خفیف و پراکنده در نوار غربی استان شکل گیرد.


معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از شامگاه سه شنبه انتظار ورود سامانه بارشی را از منطقه غرب استان داریم که این بارش‌ها در سه شنبه ضعیف و به صورت رگباری خواهند بود.

نوروزی ادامه داد: روزهای چهارشنبه تا جمعه هم به تناوب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، احتمال وقع تگرگ و وزش باد شدید تا نسبتاً شدید در غالب مناطق انتظار می‌رود. همچنین شدت بارش‌ها برای روز پنجشنبه و جمعه پیش بینی می‌شود.

کد خبر 748481

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه