Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در آستانه آغاز دوازدهمین سال فعالیت بانک گردشگری، با امضای قراردادی بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی در مجموع 5000 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.
به گزارش آریا، قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور بین بانک گردشگری به عنوان بانک عامل و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز چهارشنبه بین مقام‌های عالی دو طرف در محل سالن اجتماعات بانک گردشگری امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با احتساب آورده بانک گردشگری در مجموع 5000 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی بر مبنای پروژه های مصادیق گردشگری، به متقاضیانی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شوند، پرداخت خواهد شد.
مدت اجرای این قرارداد یک سال است که با توافق طرفین، متناسب با زمان و ضوابط مربوطه قابل تمدید است.
مدیرعامل بانک گردشگری در مراسم امضای این قرارداد گفت: این بانک با توجه به رسالت خود طی 11 سال گذشته همواره در حمایت از صنعت گردشگری پیشگام بوده و همکاری های خوبی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته و دارد.
مرتضی خامی افزود: بانک گردشگری تاکنون از منابع داخلی و همچنین تفاهم نامه هایی که با صندوق توسعه ملی داشته، 100 مرکز بزرگ گردشگری را تامین مالی کرده است. اکنون با انعقاد قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با استفاده از توانمندی بانک، طرح های تکمیل و توسعه مراکز گردشگری را تامین مالی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اعضای هیات مدیره بانک گردشگری و تیم اجرایی بانک آمادگی دارند تا سیاست های دولت در حوزه گردشگری را محقق کنند.
معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: با امضای قرارداد امروز، مبلغ 2000 میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه در اختیار بانک گردشگری به عنوان بانک عامل قرار می گیرد و بانک نیز معادل یک و نیم برابر مبلغ مذکور را به عنوان آورده به رقم مذکور می افزاید تا در زمینه رونق گردشگری تسهیلات پرداخت شود.
سعید اوحدی افزود: از کل تسهیلات درنظر گرفته شده، معادل 40 درصد در حوزه صنایع دستی و 60 درصد در طرح های گردشگری با رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام بالاتر از 70 درصد پرداخت خواهد شد که خروجی آن اشتغالزایی برای کشور باشد. پیش بینی می کنیم با قراردادهایی که وزارت میراث فرهنگی با بانک های عامل دارد، حدود 40 هزار شغل جدید در مناطق مختلف کشور ایجاد شود.
وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بانک گردشگری را به عنوان بانک عامل انتخاب کرده زیرا که این بانک درمدت بیش از یک دهه فعالیت همواره بیشترین حمایت ها را از صنعت گردشگری در داخل و خارج کشور داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات بخش تولید اشتغال گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بانک گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد