Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از افزایش ۶۲ درصدی تشکیل پرونده های زمین خواری و  دستگیری متهمان طی ۹ ماهه سال جاری در گلستان خبر داد.

مصطفی پهلوان نسب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به آمار و عملکرد اداره مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری، اظهار کرد: در مجموعه جرائم این بخش تعداد تشکیل پرونده های جرایم و مفاسد اقتصادی با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است، همچنین تعداد دستگیری متهمان جرائم و مفاسد اقتصادی ۳۳ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث زمین خواری تعداد تشکیل پرونده های این بخش و همچنین دستگیری متهمان با افزایش ۶۲ درصدی همراه بود، بیان کرد: مساحت اراضی ملی اعم از کشاورزی، جنگلی و مرتعی در مجموع ۹ ماه بالغ بر ۵۳۶ هزار مترمربع بوده است که مساحت اراضی تصرف شده زمین خواری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۸۳ درصدی همراه بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه در حوزه زمین خواری شهرستان های مراوه تپه، کلاله و علی آبادکتول بیشترین آمار پرونده ها را به خود اختصاص دادند، یادآور شد: با توجه به گله مندی برخی از شهروندان در خصوص افزایش زمین خواری و اهمیت و ضرورت این مسئله از ابتدای سال تاکنون پنج طرح مبارزه با زمین خواری را اجرایی کردیم که نتیجه این طرح خلع ید ۴۱۵ هزار مترمربع زمین به ارزش ریالی ۳۰۶ میلیارد ریال بوده است.

دستگیری ۲۷ متهم در حوزه مبارزه با احتکار

پهلوانی نسب با اشاره به عملکرد مبارزه با احتکار در ۹ ماهه سال جاری، تاکید کرد: در حوزه مبارزه با احتکار تعداد پرونده های تشکیل شده و همچنین دستگیری متهمان با افزایش دو درصدی همراه بوده است.

وی ارزش ریالی پرونده های احتکار شده از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی داشته است، همچنین در حوزه احتکار با توجه به ضرورت جامعه و برای جلوگیری از اقدام افراد سودجو و فرصت طلب پنج طرح مبارزه با احتکار را از ابتدای سال جاری تاکنون اجرایی کردیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ارزش ریالی پرونده های احتکاری در اجرای طرح های مبارزه با احتکار را بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال برشمرد و بیان کرد: گندم، جو، آرد، نهاده های دامی و روغن خوراکی از جمله کالاهای اساسی بود که در طرح های مبارزه با احتکار کشف شده که در مجموع در اجرای طرح های مبارزه با احتکار ۲۷ نفر دستگیر شدند.

پهلوانی نسب به مهم ترین کشفیات حوزه جرائم و مفاسد اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: کشف یک فقره احتکار در ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۲۶ هزار کیلوگرم گندم به ارزش بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر متهم در شهرستان گنبدکاووس انجام شد، کشف احتکار دیگر مربوط به سموم کشاورزی به میزان ۱۸ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر متهم در شهرستان گنبدکاووس بوده است، همچنین کشف دیگر مربوط به اخلال در نظام تولیدی به میزان ۱۲۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم نهاده دامی یارانه ای به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم از شهرستان گرگان بوده است.

وی از کشف ۸/۱ فقره زمین خواری به متراژ ۴۲ هزار مترمربع به ارزش ۴۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت:  در جریان این پرونده یک نفر متهم دستگیر  و به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان به عملکرد حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و یادآور شد: در ۹ ماهه سال جاری ارزش کل پرونده های کشف شده در این بخش در استان گلستان بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشت.

تشکیل ۹۰‌ پرونده در حوزه کشف دستگاه رمزارز در گلستان

پهلوانی نسب با بیان اینکه بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در بحث سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و چوب بوده است، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳ طرح طی ۹ ماه سال جاری در گلستان اجرا شد که کالاهای مکشوفه در  اجرای این طرح ها بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال بوده است.

وی از تشکیل ۹۰ پرونده در حوزه کشفیات دستگاه استخراج رمز ارز یا ماینر طی ۹ ماهه سال جاری در گلستان خبر داد و افزود: با همکاری دستگاه متولی ۷۱۳ دستگاه رمز ارز به ارزش ریالی ۱۲۸ میلیارد ریال توقیف شده و ۸۴ متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلستان رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ۹ ماهه سال جاری مبارزه با احتکار مفاسد اقتصادی دستگیری متهمان حوزه مبارزه میلیارد ریال درصدی همراه ارزش ریالی زمین خواری نفر متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه دیده شدن یسنا از دریچه دوربین نصب شده بر روی کایت

یسنا دختر بچه کلاله‌ای که چند روز پیش در مزارع این شهرستان گم شده بود، توسط کایت سوار داوطلب هلالاحمر در آسمانِ یلی بدراق کلاله استان گلستان مشاهده و پیدا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • لحظه دیده شدن یسنا از دریچه دوربین نصب شده بر روی کایت
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان