Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با اعزام سه دیپلمات ایرانی، نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی فعالیت مجدد خود در جده را پس از 6 سال وقفه از سرمی‌گیرد .
  به گزارش خبرگزاری آریا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دوم دی ماه 1400 در یک نشست خبری با "فواد حسین "وزیر خارجه عراق در تهران با اشاره به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان اعلام کرد: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرده  و ویزای این دیپلمات های دریافت شده است، او همچنین به تازگی در مصاحبه با الجزیره صدور روادید برای دیپلمات های ایرانی برای حضور در جده را  نشانه ای مثبت و خوب  عنوان کرد
بر اساس این گزارش این سه دیپلمات طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از 6 سال نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا  در جده آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال 1394  و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای  به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد. 

استقبال رسانه‌های عربی از اعزام دیپلمات‌های ایرانی به عربستان
انتشار خبر استقرار سه دیپلمات ایرانی در جده برای از سرگیری فعالیت نمایندگی کشورمان در سازمان همکاری اسلامی پس از 6 سال وقفه، مورد استقبال گسترده رسانه‌های عربی قرار گرفت.
بر اساس گزارشی که در ایسنا منتشر شد، سه دیپلمات ایرانی طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از 6 سال ، نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا  در جده آغاز کند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دوم دی ماه 1400 در یک نشست خبری با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در تهران با اشاره به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان اعلام کرد: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرده و ویزای این دیپلمات‌ها دریافت شده است، او همچنین به تازگی در مصاحبه با الجزیره صدور روادید برای دیپلمات های ایرانی برای حضور در جده را  نشانه ای مثبت و خوب  عنوان کرد.
فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال 1394  و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای  به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد .
شبکه لبنانی المیادین این خبر را بازتاب داد و به نقل از ایسنا نوشت: سه دیپلمات ایرانی فعالیت خود در نمایندگی این کشور در سازمان همکاری اسلامی واقع در شهر جده عربستان را آغاز کردند.
شبکه قطری الجزیره نیز با اشاره به این خبر نوشت: پس از شش سال وقفه، دیپلمات های ایران به عربستان بازگشتند.
پایگاه خبری النشره نیز در این باره نوشت: سه دیپلمات ایرانی ویزای عربستان را دریافت کردند و اخیرا راهی جده شدند تا نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی پس از شش سال وقفه فعالیت خود را از سربگیرد.
پایگاه خبری العربی نیوز نیز با اشاره به خبر ایسنا و اظهارات سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در این باره نوشت: سه دیپلمات ایرانی اخیرا راهی عربستان شدند تا فعالیت خود در سازمان همکاری اسلامی در شهر جده را از سربگیرند.
بخش عربی روزنامه دیلی صباح نیز با اشاره به این خبر نوشت: برای اولین بار پس از سال 2016 دیپلمات های ایرانی در یک کنفرانس در عربستان شرکت می کنند.
شبکه بی بی سی عربی نیز با اشاره به گزارش خبرگزاری ایسنا و نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نوشت: عربستان و ایران؛ سه دیپلمات ایرانی فعالیت خود در جده را از سرگرفتند.
این روزنامه با اشاره به نشست های اخیرا مسئولان ایرانی و سعودی در عراق نوشت: اعزام دیپلمات های ایرانی به جده نشان دهنده امکان بهبود روابط و تبادل دیپلمات ها میان تهران و ریاض را نشان می دهد.
پایگاه خبری العرب الیوم نیز نوشت: سه دیپلمات ایرانی به عربستان اعزام شدند تا فعالیت خود در نمایندگی این کشور در سازمان همکاری اسلامی در جده را آغاز کنند.
بخش عربی شبکه آرتی نیز با اشاره به این خبر و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نوشت: پس از شش سال وقفه، سه دیپلمات ایرانی فعالیت های خود در عربستان را از سرگرفتند.
بخش عربی خبرگزاری آناتولی نیز این خبر  را بازتاب داد و نوشت: بعد از شش سال وقفه سه دیپلمات ایرانی به عربستان اعزام شدند تا فعالیت خود در سازمان همکاری اسلامی در جده را از سربگیرند.
پایگاه خبری الجدید نیز با اشاره به گفت گوهای اخیر ایران و عربستان نوشت: دیپلمات های ایرانی فعالیت خود در عربستان را از سرگرفتند.
براساس این گزارش ، دیگر رسانه های عربی نیز این خبر را بازتاب دادند.

ایران آماده ی بازگشایی سفارت خود در عربستان است
 اخیرا آقای دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در توییتی پیرامون روابط ایران و عربستان را اعلام کرد:
روابط دو‌کشور مهم ایران و عربستان در حال احیا و سفارتخانه ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است این امر آثار مهمی در کاهش تنش های منطقه ای و افزایش انسجام جهان اسلام دارد.
آقای دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
آنچه در خصوص موضوع روابط ایران و عربستان می‌توان اعلام کرد این است که تمرکز بر آغاز فعالیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری‌ های اسلامی در جده است، دیپلمات‌ های ما برای این اقدام ویزا گرفتند و امکان‌سنجی می‌کنند.
 ایران آمادگی بازگشایی سفارت خود در عربستان را دارد طبیعتاً این موضوع به اقدامات عملی عربستان سعودی باز می‌گردد و ما این آمادگی را قبلا اعلام کردیم.
همانطور که آقای دکتر رئیسی هم در مصاحبه مطبوعاتی خود در اوایل انتخابشان اشاره کردند جمهوری اسلامی ایران آمادگی بازگشایی سفارت خود در عربستان را دارد طبیعتاً این موضوع به اقدامات عملی عربستان سعودی باز می‌گردد و ما این آمادگی را قبلا اعلام کردیم، در همین مسیر کلیه تمهیدات را پیش‌بینی خواهیم کرد

منتظر پاسخ عربستان در دور جدید مذاکرات هستیم
همچنین سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره حضور دیپلمات‌های ایرانی در جده و عادی سازی روابط ایران و عربستان گفت: ما نکات مورد نظر خود را بصورت مکتوب در دور چهارم گفتگوهایمان در بغداد به هیات عربستان سعودی دادیم و منتظر پاسخ ها هستیم، این گفتگوهای آتی که انجام بشود شاید بتوانیم بخشی از آن پاسخ های لازم را بررسی می کنیم.
سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره حضور دیپلمات‌های ایرانی در جده و عادی سازی روابط ایران و عربستان گفت: ما نکات مورد نظر خود را بصورت مکتوب در دور چهارم گفتگوهایمان در بغداد به هیات سعودی دادیم و منتظر پاسخ ها هستیم، این گفتگوهای آتی که انجام بشود شاید بتوانیم بخشی از آن پاسخ های لازم برسیم.
وی ادامه داد: مقدمه این هم توجه به رفتار و گفتار است در اظهارات و در اقدامات که ان شاالله دوستان ما در عربستان سعودی بیش از بیش توجه خواهند کرد و هیاتی که امروز در جده است برای آغاز به کار فعالیت ها نزد سازمان همکاری های اسلامی است که می‌تواند مقدمه خوبی باشد برای اینکه دو طرف برا بازدید از سفارتخانه هایشان انجام بدهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران عربستان دولت رئیسی سازمان همکاری اسلامی روابط ایران و عربستان دیپلمات های ایرانی دیپلمات های ایران سه دیپلمات ایرانی نمایندگی ایران خود در عربستان عربستان سعودی نیز با اشاره ایرانی فعالیت خارجه کشورمان شش سال وقفه اسلامی در جده فعالیت خود سخنگوی وزارت پایگاه خبری دیپلمات ها پاسخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعجب ایرج طهماسب از واکنش محمد بحرانی با آهنگ بندری (فیلم) کلیپی از رقص دسته جمعی محسن کیایی، محمد بحرانی، محسن شریفیان (فیلم) شوخی سام درخشانی و محمد بحرانی با عقد آریایی و عروسی بهرام رادان و رضا گلزار (فیلم)

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟