Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی رسولیان» در نهمین همایش منتخبین برندهای صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب‌ افزود: این حمایت‌ها شامل هزینه حضور در نمایشگاه‌های خارجی معتبر، برندسازی، خوشه سازی، ارتقای زنجیره کسب و کار، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و غیره است.

وی با تأکید بر اینکه برای تقویت شرکت‌های دانش‌ بنیان باید زمینه‌های لازم در کشور فراهم شود، اضافه‌کرد: اولویت واگذاری اراضی و مکان‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌ بنیان داده شده و تا امروز به ۱۰۰ شرکت زمین با تسهیلات ۱۰ درصد معافیت واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک مانند بنگاه‌های بزرگ به فضای کاری مناسبی نیاز دارند، ادامه داد: تا امروز ۸۰۰ کارگاه تولیدی کوچک در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده، درحالی که در سال گذشته این رقم فقط ۷۹ واحد بوده است، ضمن اینکه برنامه‌ریزی ما احداث یک‌هزار و ۴۰۰ واحد برای امسال است.

رسولیان اظهار داشت: به‌منظور مشارکت بیشتر بخش خصوصی در ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تصویب هیأت وزیران و تأیید شورای نگهبان اصلاح شده است تا فعالان اقتصادی به کمک ما بیایند و بتوانیم از ابتدای سال آینده احداث شهرک‌های صنعتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به افزایش تقاضا در بخش صنعت، کمبود زمین و تأمین آب و برق در شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین شد که از ابتدای امسال تاکنون موفق به تأمین ۶‌هزار و ۸۰۰ هکتار زمین جدید شده‌ و ۲ برابر سال گذشته نیز آب، برق و زیرساخت‌ تأمین کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به این‌که ۳۰ درصد مشوق برای سرمایه گذاران واقعی و فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی کشور درنظر گرفته شده است، بیان‌داشت: پروژه افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای صنعتی راکد نیز در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شده است که با کمک بخش خصوصی موفق شده‌ایم تا به امروز ۴۰ درصد از این واحدها را در قالب مشارکت و واگذاری احیاء کنیم.

اجرای برنامه آمایش سرزمین

رسولیان در ادامه به جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه ملی آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز مصمم هستیم همه فرآیندهای واگذاری زمین، ساخت و ساز، انشعابات و ارائه خدمات حمایتی را به‌صورت تمام الکترونیکی انجام دهیم تا فعالان اقتصادی در هر زمان و هر مکان به آخرین وضعیت اراضی موجود، اطلاعات کامل و برنامه‌های در دست اجرا دسترسی کامل داشته باشند.

وی اضافه‌کرد: سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همه استان‌ها برای پاسخ‌گویی، ارائه خدمات و پیگیری‌ درخواست‌های فعالان اقتصادی راه اندازی شده است، تا مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان هر استان مستقیم و بی واسطه با حضور مدیران ارشد ملی و استانی رسیدگی و رفع شود.

در پایان این همایش، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، منتخبین برندهای صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ معرفی و با اهداء لوح و تندیس از آنان قدردانی شد.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه اقتصادی شهرک های صنعتی ایران سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی فعالان اقتصادی معدن و تجارت وزارت صنعت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم

ایسنا/هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد کشور ، سند ۴۵ هکتار زمین های شهرک صنعتی فجر در منطقه آزاد قشم صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش از این برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار آن سند صادر شده بود.
حسن بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و ۱۴۲ فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم حل شد.

وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمینهای مردم نیز پیگیری شد.

وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست در خصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز بررسی و اقدام کنند.
بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک‌ تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند