Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عضویت در پیمان شانگهای دیوار تحریم‌ را شکست و امروز دروازه‌های تجارت دنیا به روی جمهوری اسلامی ایران باز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، روح‌الله عباسپور ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان این سازمان برگزار شد، با اشاره به عضو شدن ایران در معاهده شانگهای اظهار داشت: عضویت در پیمان شانگهای دیوار تحریم‌ را شکست و امروز دروازه‌های تجارت دنیا به روی جمهوری اسلامی ایران باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آغاز همکاری‌های اقتصادی 25 ساله ایران و چین یکی از ثمرات عضویت در این پیمان است، اضافه کرد: آمریکا، اسرائیل و دشمنان غربی ما تصور می‌کردند که با تشدید تحریم و فشار اقتصادی ایران دچار فروپاشی اجتماعی می‌شود؛ در صورتی که امروز دروازه‌های نوینی از ارتباطات و دیپلماسی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با سایر کشورهای جهان به روی ما باز شده است.

عباسپور ادامه داد: همین تحولات باعث شده که امروز کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال احیای روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران باشند و دیپلماسی مبتنی بر عزت سطح تعاملات منطقه‌ای ما را جهش داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در دوره جدید گفت: اجرای طرح الگوی کشت و توسعه کشاورزی مکانیزه و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی 3 ضلع تحول در حوزه کشاورزی کشور هستند که باید جزو برنامه‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرند.

عباسپور افزود: همچنین این وزارت‌خانه باید به دنبال توسعه سامانه آبیاری نوین و تحت فشار در سطح اراضی زراعی کشور باشد و همچنین به رشد سرمایه‌گذاری در عرصه‌های دام، طیور و گلخانه اهمیت دهد.

قوانین منابع طبیعی حامی تولید نیستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از قوانین و مقررات سازمان منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مقررات منابع طبیعی از تولید و اقتصاد مولد حمایت نمی‌کند و به همین خاطر مجلس آمادگی دارد تا پیشنهادهای دولت را برای اصلاح قوانین منابع طبیعی دریافت تا بیشتر از ظرفیت انفال بتوانیم برای رشد اقتصادی بهره بگیریم.

قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشدخوش چشم: پیمان شانگهای زمینه ساز کسب منافع اقتصادی استمخبر: سازمان همکاری شانگهای یک الگوی موفق همکاری راهبردی منطقه‌ای است

عباسپور بر لزوم جراحی اساسی اقتصاد کشور به ویژه در حوزه زیرساخت‌های کشاورزی ادامه داد:‌ برای طراحی و اجرای برنامه‌ها در بخش کشاورزی باید مصالح و منافع ملی در اولویت ما باشد و از انجام کارهای عوام‌پسند و پوپولیستی دوری کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس کشاورزی کمیسیون صنایع مجلس کشاورزی پیمان شانگهای منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت