Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:47:31 GMT

برای هر شغل تقوای متناسب با آن در نظر گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۸۳۴۹

برای هر شغل تقوای متناسب با آن در نظر گرفته شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آستان مقدس حضرت معصومه(س)،  آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با جمعی از اعضای هسته گزینش ادارات و نهادهای استان قم، با بیان اینکه گزینش به معنی راه بندان نیست که هیچ کسی نتواند از آن عبور کند، افزود: گزینش باید مانند یک فیلتر عمل کند که از ورود افراد ناصالح و ناخالص به مجموعه‌ها جلوگیری کند و شرط اول این کار این است که خود افراد گزینش‌گر ناخالصی‌ها را بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که ناخالصی به معنای عیب نیست، افزود: افرادی هستند که بسیار انسان های خوب و شریفی هستند ولی تخصص انجام یک کار را ندارند و مناسب آن کار نیستند که گزینش گر باید این را تشخیص دهد.

وی با اشاره به اینکه نمازشب‌خوان بودن و از این دست امور در گزینش افراد ملاک نیست، افزود: در گزینش ها باید بر اساس قانون عمل شود و در این صورت کسی نمی تواند اعتراضی کند و اگر هم اعتراض کند پذیرفته نیست.

در ابتدای این دیدار تعدادی از مسوولان گزینش ادارات قم به طرحر برخی مشکلات گزینش و پیامد گزینش افراد ناصالح در ادارات و نهادهای استان قم پرداختند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) بر اساس اهدافی که از این ازدواج داشتند معیارهای خود برای انتخاب همسر را مطرح و این ازدواج صورت گرفت، افزود: انتخاب فاطمه کلابیه (ام البنین ع) به قدری درست انجام گرفت که این حضرت نهایت ادب را نسبت به فرزندان حضرت زهرا(س) داشتند و به احترام حضرت فاطمه(س)به همگان اعلام کردند که ایشان را با نام فاطمه صدا نزنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید ما در هر کاری از کوچک گرفته تا بزرگ بر اساس معیارهای شرعی و عرفی گزینش داشته باشیم، گفت: گزینش یک انتخاب است و این انتخاب باید آگاهانه، با بصیرت، به اندازه نیاز و با رعایت اولویت‌ها باشد و قاعده «الاهم فالاهم» که در فقه رایج است رعایت شود./

برچسب‌ها حرم حضرت معصومه (س) قم آزمون استخدامی سید محمد سعیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س قم آزمون استخدامی حرم حضرت معصومه س قم آزمون استخدامی سید محمد سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است