Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از شناسایی و رهگیری یک فروند پهپاد ارتش ترکیه بر فراز یکی از جزایر یونان در جنوب شرقی دریای اژه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از رسانه‌های یونانی، یک فروند پهپاد ترکیه بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی بر فراز جزیره «کندلیوسا» در دریای اژه  پرواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وزارت دفاع یونان، این پهپاد در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی ساعت ۱۳:۲۳ به وقت محلی بر فراز جزیره کندلیوسا  در غرب «نیسیروس» به پرواز درآمد. این پرواز از سوی جنگنده‌های یونان شناسایی و رهگیری شد. در این گزارش  به نوع پهپاد ترکیه  هیچ اشاره‌ای نشده است.

روز یکشنبه نیز یک فروند پهپاد ترکیه دو بار بر فراز جزیره کندلیوسا در جنوب شرقی دریای اژه پرواز کرد. این پروازها صبح یکشنبه در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی انجام شد.پهپادهای ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون چهار بار بر فراز کندلیوسا پرواز کرده‌اند.

دو هفته پیش وزارت دفاع یونان اعلام کرده بود که ترکیه اقدام به اعزام ۲۵ هواپیمای نظامی از جمله ۲۰ جنگنده «اف-۱۶»، سه جت جاسوسی «سی ان ۲۳۵» ، یک پهپاد و یک بالگرد به حریم هوایی این کشور کرده بود.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند.یونان و ترکیه  دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. 

نخست وزیر یونان اخیرا گفت، اگر ترکیه می‌خواهد روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا راعادی کند، باید به اقدام‌های تحریک آمیز خود در دریای اژه، مدیترانه شرقی و علیه یونان پایان دهد.

وزیر دفاع ترکیه  نیز در مقابل  یونان را به سوء‌ استفاده از عضویت در اتحادیه اروپا متهم کرد.«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، یونان را به سوء استفاده از عضویت در اتحادیه اروپا به منظور سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی و تهاجمی خود در دریای اژه و  شرق دریای مدیترانه متهم کرد  و گفت: «علی‌رغم درخواست‌های و ‌نیات مثبت ما برای گفت‌وگو، یونان تلاش می‌کند تا هر حقیقتی را تحریف کند و خود را به عنوان یک کشور قربانی نشان دهد.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یونان دریای اژه پهپاد ترکیه رصد پهپاد ترکیه جنگنده یونان پهپاد ترکیه دریای اژه بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • مانور ترسناک جنگنده سوخو بیخگوش پهپاد کوچولو | فیلم
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد