Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@18:31:33 GMT

چاقی گریبانگیر این دسته از نوزادان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۹۵۱۲

چاقی گریبانگیر این دسته از نوزادان

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه که اخیرا صورت گرفته هشدار می‌دهد، مادرانی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند ممکن است احتمال بیشتری برای داشتن فرزندان چاق داشته باشند.

محققان دو شیرین کننده را روی موش‌های باردار آزمایش کردند تا تأثیر آن را بررسی کنند؛ داده‌ها نشان داد موش‌هایی که استویا یا آسپارتام دریافت کردند، بچه‌های چاق‌تری با میکروبیوم روده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استویا یا آسپارتام هر دو جایگزین رایج قند در انگلیس هستند؛ اگرچه این مطالعه بر روی موش‌ها انجام شد،  اما دانشمند می‌گویند که نتایج آن می‌تواند برای مادران انسان نیز صدق کند.

پژوهشگران کانادایی این مطالعه یادآور شدند، مجموعه ای از مطالعات دیگر مشابه آن را در انسان‌ها نشان داده است. «Raylene Reimer» از دانشگاه کلگری گفت: رژیم غذایی مادر در دوران بارداری در سلامت کوتاه مدت و بلندمدت نوزاد بسیار مهم است. پیروی از دستورالعمل‌های رژیم غذایی و رعایت دستورالعمل‌ها برای بارداری، گام‌های کلیدی هستند که می‌توانند  حافظ سلامت نوزاددر آینده باشند.

میلیون ها نفر از شیرین کننده‌های مصنوعی برای کاهش کالری دریافتی و کاهش مصرف قند استفاده می‌کنند. تصور این است که این شیرین کننده‌ها که کالری کمی دارند یا کالری ندارند، برای جلوگیری از چاقی گزینه مناسبی هستند و سطح قند خون را افزایش نمی‌دهند./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: چاقی کودکان چاقی نوزادان شیرین کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفعتی نوایی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون استان خوزستان به منظور درمان نوزادانی که دچار بیماری و نیازمند بستری در بخش نوزادان هستند، بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان تحت عنوان ان‌آی‌سی‌یو (NICU) در بیمارستان طالقانی اهواز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بخش یادشده با برخورداری از ۱۲ تخت NICU، ۱۸ تخت نوزادان و همچنین با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و حضور پزشکان متخصص، فوق تخصص و اعضای هیأت علمی دانشگاه، در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب راه‌اندازی شده است.

رفعتی اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش مذکور، بار مراجعات به سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات به نوزادان کاهش خواهد یافت که خدمتی دیگر در راستای ارائه مطلوب خدمات درمانی به مردم استان خوزستان است.

کد خبر 6098242

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است