Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هدفگذاری تولید حداقل بیست فیلم در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد حداقل 5 فیلم درباره دفاع مقدس همراه با تولیدی فاخر را داشته باشیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در وبینار جشنواره ملی ترجمان فتح با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی، در ابتدای سخنان خود علت عدم حضور خود در این نشست را ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: در سفری که هفته گذشته داشتم به بیماری کرونا مبتلا شدم و اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نشست چندی پیش خود با فعالان ترجمان فتح و اطلاع از فعالیت‌های کمی و کیفی آنان اشاره کرد و گفت: جای خوشحالی است که اتفاقات خوبی در عرصه ترجمه رقم خورده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به  نیاز به ترجمه در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان یکی از مطالبه های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: نام و یاد شهدا همیشه زینت‌بخش مجالس بوده و به آنجا نورانیت بخشیده است.

به گفته وی، مخاطبان فرهنگ دفاع مقدس منحصر به فرزندان ایران و جهان اسلام نیستند، بلکه متعلق به همه آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان جهان هستند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در پیام‌های امام راحل در مورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه در سال‌های 66 و 67 خطاب‌ ایشان به مستضعفین است، گفت: مطالبه ایشان در مورد جبهه مستضعفین در نهایت منجر به تشکیل بنیادی به این نام شد.

وزیر فرهنگ، پیام انقلاب اسلامی را پیامی جهانی دانست که هر فردی در هرجایی بافطرت خود این پیام را شنیده باشد، حتما به آن علاقه‌مند شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: اقدامات ترجمان فتح آغازگر نهضتی در حوزه ترجمه باشد.

وی با ذکر این نکته که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دنبال حضور موثر در عرصه ترجمه آثار فاخر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به زبان‌های خارجی هستیم، ابراز امیدواری کرد تا برای موفقیت هرچه بیشتر در این امر بتوانیم کمک شایان داشته باشیم.

رئیس شورای هنر در ادامه سخنان خود درباره تلاش‌های این وزارت‌خانه درباره تولید فیلم‌های دفاع مقدس نیز یادآور شد: یکی از کارهای مهم که در حوزه سینما و بنیاد فارابی در حال انجام است هدف‌گذاری تولید حداقل بیست فیلم در سال آینده است، البته مجموعه‌های ارزشی هم به این مجموعه پیوسته و دولت و شخص آقای رئیس جمهور نسبت به این موضوع توجه ویژه دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در سال آینده تلاش داریم حداقل 5 فیلم در حوزه دفاع مقدس همراه با تولیدی فاخر داشته باشیم، در تفاهم‌نامه‌هایی که با کشورهای مختلف نیز داریم موضوع فیلم‌های سینمایی را دنبال می‌کنیم تا از طریق این تفاهم‌نامه‌ها بتوانیم فیلم‌هایی را با دوبله و زیرنویس مناسب در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.

اسماعیلی گفت: بنا براین است که این مسیر را با قدرت ادامه دهیم و در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری از جمله سینما، تئاتر، کتاب و ... به دنبال ارائه خدمتی در جهت معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم. 

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر ایران ابتلا به بیماری شورای عالی انقلاب انقلاب اسلامی دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب ایران و جهان جهان امام راحل فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت رئیس جمهور شورای عالی انقلاب فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی دولت رئیس جمهور شورای عالی انقلاب فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تدوین و اجرای برنامه اقدام مشترک برای حضور آحاد مختلف مردم در باغ موزه دفاع مقدس در تبریز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

مالک رحمتی، در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه‌ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می‌دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه‌ای وارد شده، آن را متحول کرده است. 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه‌ای برای کمک به رونق فعالیت‌های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت‌های بودجه‌ای استانی و ملی استفاده می‌کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارائه کردند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است