Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: در هر شرایطی کارگران به‌اندازه مدت‌زمانی که برای هر کارفرمایی کار کنند حتی به میزان یک روز از ۳۶۵ روز باید عیدی و سنوات دریافت کنند و اخراج کارگر نافی دریافت عیدی و سنوات او نیست. فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با میزان، در مورد به‌کارگیری کارگران بدون دستمزد بابیان اینکه قطعاً هرکسی که از حداقل‌های انسانی برخوردار باشد این کار را بهره‌کشی از کارگران می‌داند، افزود: اما باوجود نیاز و عدم فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌ها برای تأمین یک زندگی اولیه خیلی‌ها به این حداقل‌ها نیاز پیدا می‌کنند و برخی دیگر نیز از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفتهٔ وی باید بسترهای لازم برای حمایت‌های حداقلی از افراد جامعه فراهم شود تا دیگر شاهد این‌گونه رفتارها و زیر پا گذاشتن کمترین حقوق انسانی نباشیم.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار در خصوص نهاد برخوردکننده با این موضوع با اشاره به این‌که برخورد با این نوع معضلات وظیفه حاکمیتی است، افزود: طبق قانون اساسی تکریم شهروندی وظیفه حاکمیت است تا حداقل‌های حقوق شهروندی را برای زندگی آنان آماده کند.
توفیقی در خصوص به‌کارگیری اتباع خارجی که ممنوع اعلام‌شده بود، گفت: به‌کارگیری اتباع خارجی ممنوع است، اما متأسفانه رواج دارد و خیلی از شرکت‌ها از این نیروها استفاده می‌کنند.

این فعال جامعه کارگری در خصوص اخراج کارگران در ماه‌های پایانی سال به جهت عدم پرداخت مبلغ عیدی و سنوات آنان توسط بعضی از کارفرمایان نیز گفت: در هر شرایطی کارگران به‌اندازه مدت‌زمانی که برای هر کارفرمایی کار کنند حتی به میزان یک روز از ۳۶۵ روز باید عیدی و سنوات دریافت کنند و اخراج کارگر نافی دریافت عیدی و سنوات او نیست.

وی در پایان تأکید کرد: کارگران برای اعتراض به این برخورد باید در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام و طرح بحث کنند تا از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل آنان پیگیری و رسیدگی شود.   بیشتر بخوانید: متأسفانه کارگران ساختمانی مشمول سختی کار نمی‌شوند   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی کارگران دستمزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کارگران دستمزد عیدی و سنوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند